- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektromobil
http://www.roznovan.cz/~kubis/elektromobil.php http://www.automatizace.cz/article.php?a=1544 http://www.finmag.cz/clanek/13527/
http://www.tretipol.cz/813-elektromobily-proc-ne-a-proc-ano
http://www.denik.cz/ekonomika/skoda-chysta-svuj-prvni-elektromobil20090715.html
... nic proti elektromobilu ...
... ale umí to jezdit v našich podmínkách? Odjedu, když to nechám stát přes noc při třicetistupňovém mrazu?
Elektromobily stabilizují síť
Elektromobil pro své vlastnosti, jako jsou okamžitá schopnost poskytovat plný výkon, neuvěřitelná akcelerace, možnost rekuperace (nabíjení akumulátorů při brzdění), žádné místní emise, plní ideální požadavky na městský a příměstský provoz. Na větší vzdálenosti jsou zde vlaky, jejichž účinnost je vynikající už vzhledem k nízkému valivému odporu a pohonu již zmíněnou elektřinou. Elektrická síť u nás je velice silná a 100 000 elektromobilů ji zatíží pouze 1 %. Zatížení však není to správné slovo, protože elektromobily dokonce stabilizují síť a nabíjejí se v době, kdy je elektřiny přebytek. Teoreticky mohou i dodávat elektřinu do sítě v případě nedostatku při vhodné symbióze s výrobcem elektřiny (zkouší se v USA).
Před 100 lety jezdilo více elektromobilů než dnes. Dnes však nejde o otázku, kdy dosáhne cena ropy 1000 Euro za litr, ale dokdy si budeme moci koupit benzín vůbec. Jistě si armáda uvědomí, že bez ropy se válčit nedá a pouze válka rozděluje ta správná teritoria, určuje kdo má moc a právo, kde se vystřílí staré zbraně a kdy se vyzkoušejí nové.
http://www.paprsky1.de/zpravy_a_elanky/kratke_zpravy/elektricke_auto/elektricke_auto.html
Jako reakce na zákon k snížení emisí, který vešel v platnost Kalifornii v roce 1990, vyvinul a postavil General Motors lektromobil EV1 (Electo Vehicle 1).
Ale v roce 2002 začal General Motors stahovat celou flotilu svých opulárních elektromobilů EV1 a – navzdory hlasitým protestům – je sešrotovat. O tom pojednává i dokumentární film „Who Killed the Electric Car?“ („Kdo zabil elektromobil?“) filmaře Chrise Painea.
Jak k tomu došlo?
Poptávka po tomto nehlučném elektromobilu byla velká, ale General Motors vyrobil právě jen 1134 modelů EV1, ačkoliv seznam čekatelů narostl během krátké doby na více než 5000. Kromě toho se GM zdráhal EV1 prodávat. Detroiťané ho pouze pronajali na tři roky 800 zákazníkům a proces pronajmutí byl utvořen dosti obtížně. Tak se zákazníci museli zavázat, že EV1 po vypršení smlouvy o pronájmu vrátí GM. 2002 GM nakonec celý program zrušil, elektromobily navzdory bouřlivým protestům uživatelů stáhl a téměř všechna kultovní auta zešrotoval.
By me zajimalo kolik autori (ctk a idnes) za tohle dostali.
Kdyz uz porovnavaji elektromotor se spalovacim motorem, tak proc nezapocitaji jeste jednu neodiskutovatelnou vyhodu, elektromotoru?
Totiz TICHO, tj. temer bezhlucny provoz, i kdyby mel provozni naklady stejne jako benzin, tak porad jen kvuli hluku vybusnych motoru se elektromobil vyplati.
Navic zapominate, ze 90% aut by se nabijelo v noci, kdy naopak elektrarny potrebuji odber elektriny, protoze je ho nadbytek. Ty nejdou jen tak vypnout jako voda.
Ale doufám že bateriové články budou mít nějakou životnost. Mám u noteboku starého necelé 2 roky baterii která stěží vydrží 15 minut, když byl nová vydržel přes 3 hodiny. Je to li-on baterie, tak by neměla trpět paměťovým efektem, ale jaksi se to nekoná. Piokud by to tak bylo i u E-mobilů. Byl by to obrovský problém. V obchodě mi řekli že životnost je 6 měsíců
... paměťový efekt je podvod obchodníků, kteří učí zákazníky co nejrychleji ničit akumulátory ...
Ta zpráva mi příjde stejně vědecky nepsaná a zdůvodněná, jako by ji dělali výzkumníci z NISTu.
"Tradiční spalování uhlí také například proti zemnímu plynu produkuje asi dvojnásobek jinak neškodného oxidu uhličitého" - hm, vztaženo k čemu, k jednodce objemu, hmotnosti nebo na vyrobenou kWh? To je sakra rozdíl. Když budu mít plynový kotel, tak skoro nula od nuly pojde, ale když budu mít paroplyn, tak ta informace je víceméně pravdivá.
Dovoluji si upozornit, že se v zimě v autě topí de-facto odpadním teplem. V elektromobilu se bude topit primárním zdrojem, což je elektřina, a to je sakra drahý topení. To jen tak na okraj další z aspektů. Pokud se nebude využívat rozpadu nebo lépe jaderné fúze, tak nebudou elektromobily v žádném případě ekologicky čistější.
Zajímavé je, že v rámci úspor a omezení produkce CO2 se nezakáže používat klimatizaci, která způsobuje jednak vyšší spotřebu (výšší obsah CO2) a také větší ohřátí exteriéru - ve městech citelně.
Prostě se bude dál vyhánět čert ďáblem, aby náhodou někdo nemusel slevit ze tandardu.
ta studie je tendenční kravina.
Výhodou elektromobilu je jak už tu padlo oddělení a koncentrace místa výroby energie od místa její potřeby. Je pak už jen otázkou času a dostupných technologií, nakolik se povede ony centrální zdroje energie udělat čistší. Prostě výroba v několika málo elektrárnách jde v případě potřeby a dostupnosti technologie vyčistit rozhodně efektivněji, za menší peníze a rychleji, než miliony různě starých spalovacích motorů. I ty uhelky jdou nakonec do značné míry vylepšit různými technologiemi odsíření a lapači prachu. Jde postupně pracovat s jádrem (čases snad s fůzí) nebo zvětšovat zdroje ze slunečních elektráren či větrných parků, Jde stavět elektrárny na biomasu.
Prostě jakmile se jednou přejde na elektriku jako médium, neznamená to sice automatickou spásu ovzduší, ale otevřou se tím především dveře pro rychlé a relativně efektivní záasyhy do technologie její výroby podle toho, co bude aktuálně nejvíc potřeba.
Ono je to stejné jako s výrobou tepla v teplárnách. V rozvodech se stratí tolik toho tepla, že by bylo lepší, aby každej panelák měl svůj kondenzační kotel
Každému normálnímu člověku je jasné, že elekromobil + elektrárna vychází pokud jde o škodliviny výrazně lépe než dieselový sazomet postávající na volnoběh v městské koloně...
... ovšem jen pro toho v té koloně ...
Me by zajimalo jak hodne je vysledek toho vyzkumu objektivni.
Mozna by mohlo napovedet kdo na vyzkum dal penize, jestli ropne nebo rafinerske spolecnosti asi to moc objektivni nebude.
Vsadim se, ze do pul roku nekdo zase vyda vysledky podobneho vyzkumu a vyjde to obracene (sponzorem budou zeleni, nebo elektrarenske spolecnosti).
Osobne si myslim, ze pro mala auta, skutry apod. ma elektrizace smysl, jinak dnes asi ne.
Smysl to ma predevsim kvuli tomu, ze je mozne oddelit misto spotreby energie(rekneme centra mest) od produkce skodlivin.