Diskuze

Jedinečný český crashtest: auto s motorkou volají o pomoc

"Praha Řepy, středně silný náraz motocyklu na bok osobního automobilu, v autě je řidič a dítě." Nějak tak by mohla vypadat zpráva o dopravní nehodě, kterou dostanou záchranáři. Automaticky ji vyšle samo auto díky systému e-call. Jak by mělo volání o pomoc probíhat, zkoumal unikátní crashtest.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pezap

2. 11. 2009 22:49
Uz davno tohle funguje

No tak se mi zda ze nekdo dela medialni bublinu z neceho co uz dva roky existuje v USA a je standartne montovano prevazne v Chavroletech  LUNINA,IMPALA,MALIBU

plus Volvo zacina prodavat auto  ktere samo zastavi pokud si mysli ze je posadka ohrozena.Vyhodnocuje situaci podle  rychlosti  stavu  vozovky a dat v kterem miste se zrovna nachazi cimz je mysleno dlouhodobe  sledovani hustoty provozu v dane lokaci v danou hodinu a take povolenaou rychlosti v oblasti kde se auto nachazi.Take ke vzdalenosti k prekazce a podobnych udaju.Nevim zda je tohle ale vsechno apotrebi.

Myslim si ze by bylo lepsi lepe skolit ridice a ne davat ridicaky aji cvicenym opicim bez  radnych zkusenosti z jizd.

0 0
možnosti

Host

6. 11. 2009 20:07
Re: Uz davno tohle funguje

Ano ano ano, máte pravdu, ale tady jde o to aby to bylo standardizované pro EU a ne jen jeden výrobce, aby to bylo kompatibilní s linkami tísňového volání všech zemí EU a aby bylo možno odhadnout závažnost nehody, popř počet raněných a dokonce odhadnout jejich poranění. Není to kachna, sám na to pracuji ve společnosti s FD. Je to velmi zajímavé, ale opravdu trošku opožděné, doufejem že to bude co nejdřív využito při sériové výrobě automobilů...R^

0 0
možnosti

Host

2. 11. 2009 15:12
AutoLocator už podobný systém nabízí léta

AutoLocator (http://www.autolocator.cz) už podobný systém dodává svým zákazníků v ČR od roku 2006. Dostal za něj mimo jiné Creative Mobile Award od firem jako Siemens, Nokia či T-Mobile. Funguje to stejně jako je popisováno v článku, t.j. při silném nárazu vozu (z jakéholiv směru) se aktivuje nárazové čidlo a centrální jednotka odešle zprávu na Pult centrální ochrany AutoLocator a zároveň hlasově propojí kabinu vozu s PCO. Zařízení samo určí polohu vozu přes satelit a posádce tak stačí říci operátorovi, kolik je zraněných a jak vážně. Operátor pak pošle na místo sanitku. Zařízení, které se jmenuje AL 3500 Satellite TopSafety, je prvním krokem k budoucímu systému eCall, jehož nástup se stále oddaluje.

0 0
možnosti

obecní slouha z Klacíkova

2. 11. 2009 14:51
esli to zavolá když vymetu nějakej kráter v silnici

to bude ;-D

0 0
možnosti

Host

2. 11. 2009 14:50
Na co řidič ?!

pokud to dobře chápu vše spěje k tomu že auto se bude řídit samo ,coufat samo už umí, hlídat vzdálenost, upozornovat na překážky taky umí, značky čte jedna básen.Tak na co řidič , který je tak omylný a nedokonalý ???

0 0
možnosti

Host

2. 11. 2009 14:56
Re: Na co řidič ?!

jasně máte pravdu .Taky si myslím že tyto čidla jsou zbytečnost a jistě i ostatní věci.Jinak sam osobně vím že neexistuje silnice bez aut spíše naopak jsou přecpané auty.Tak proč nějaký telefon jenž zavolá pomoc.Sám jsem volal několikrát rychlou , bohužel smrt byla o půlhodiny rychlejší atd.Pokud budou lidi jezdit jak prasata a vlaky budou předražené bude hůř . Není potřeba řešit následky ale příčiny....

0 0
možnosti

Host

2. 11. 2009 13:51
Zdvižený prst z Brusele?

Ten zdvižený prst by si měl Brusel obratem strčit do análního otvoru.

0 0
možnosti

Host

2. 11. 2009 13:43
Vyvoj...

Ale taky tomu tak je. Je to jen lepeni veci dohromady a zasadne nic noveho, koncepce auta je nemena u pul stoleti a misto vylepsovani samotneho auta, vylepsujeme vybaveni potazmo chceme omezit lidskej faktor. Ano to je jednodusi nez lidi naucit zodpovednosti a ucit ridit. Jen aby se to ale taky vyrabelo a prodavalo. Ono pokud vezmete auto za 100k a naplacale na to vybavu za 500k to moc velkej trhak nebude pokud zaklad je furt stejnej.

Celkove se to dost negativne vrati a stane se z toho dynosaur, ktery se zapomel prizpusobyt a jedine bude muset zemrit, protoze na zmeny je uz pozde.

0 0
možnosti

Georgik-I

2. 11. 2009 14:05
Re: Vyvoj...

no to asi ne...

jestli chcete srovnávat auto před 50 lety a nynější auta, tak toho moc k srovnání není, to mi věřte, pokud se oprpstíme od základní koncepce, že auto má 4kola, motor, brzdy a volant. Protože od pneumatik , přes podvozky, karoserie, motor až po ten volant je to opravdu někde jinde. Znovu opakuji, základní koncepce zůstává stejná, nevím totiž co na ní změnit, aby z toho nebyla loď nebo letadlo. A k té základní ceně v poměru k doplňkům: ten poměr je v podstatě opačný, protože výraznou část ceny tvoří pevné náklady at už výrobní nebo režijní...  což jenom potvrzuje fakt, že spousta prvků je v autech tak jako tak, buď celé anebo z části namontováno, pouze pokud si nepřiplatím nejsou aktivovány, protože je to levnější, než to do jednoho kusu dávat a do druhého ne.

0 0
možnosti

Host

2. 11. 2009 13:39
řidič bez pásů

A když se srazí dva co nemají zapnutý bezpečností pás tak hlášení bude ve stylu "bouračka, dvě auta, žádná posádka, není potřeba záchranka"

0 0
možnosti

Host

2. 11. 2009 13:53
Re: řidič bez pásů

Už dnes se dělají auta, která nenechají řidiče odjet, pokud někdo nemá zapnutý pás. Některá auta sice odjedou, ale celou dobu pískají. A to stačí položit si na sedačku spolujezdce nákup, protože to má tlakové senzory.

Podle "zdviženého prstu" soudím, že i tyto senzory budou v budoucnu povinné.

0 0
možnosti

icmek

2. 11. 2009 12:01
jednou sednu na motorku

uvědomím si, že není airbag, není kapota, není sedačka, není deformační zóna... a chovám se podle toho. když to nedovedu, holt nedovedu.

0 0
možnosti

Host

2. 11. 2009 12:40
Re: jednou sednu na motorku

No a pak ti neda prednost nekdo z vedlejsi a jsi jasnej.

0 0
možnosti

Jozxyqk

2. 11. 2009 12:01
EU

tak zase EU začíná na něco tlačit a vznikne z toho paskvil, ne všechno se dá hned zavést do provozu, taky je potřeba to chvíli testovat, nastavit parametry - aby to nehlásilo každé ťuknutí do popelnice, patníku...

0 0
možnosti

Host

2. 11. 2009 11:54
Proč vymýšlejí vymyšlené

Vždyť už to dávno měly třeba Oply. Já mám v Oplu taky tlačítko SOS, kdy se auto spojilo s centrálou, nahlásilo GPS souřadnice apod. Jenomže Opel po pár letech fungování napsal lidem dopis, že to ruší. Asi to bylo k ničemu.

0 0
možnosti

Muflik

2. 11. 2009 14:46
Re: Proč vymýšlejí vymyšlené

Z toho si nic nedelej zavadeji zd eprevratnou noivinku ktera napr v USA funguje jiz radu let :D a to v mnohem sirsim meritku a s vice "funkcnema" ;)

0 0
možnosti