- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No tak se mi zda ze nekdo dela medialni bublinu z neceho co uz dva roky existuje v USA a je standartne montovano prevazne v Chavroletech LUNINA,IMPALA,MALIBU
plus Volvo zacina prodavat auto ktere samo zastavi pokud si mysli ze je posadka ohrozena.Vyhodnocuje situaci podle rychlosti stavu vozovky a dat v kterem miste se zrovna nachazi cimz je mysleno dlouhodobe sledovani hustoty provozu v dane lokaci v danou hodinu a take povolenaou rychlosti v oblasti kde se auto nachazi.Take ke vzdalenosti k prekazce a podobnych udaju.Nevim zda je tohle ale vsechno apotrebi.
Myslim si ze by bylo lepsi lepe skolit ridice a ne davat ridicaky aji cvicenym opicim bez radnych zkusenosti z jizd.
Ano ano ano, máte pravdu, ale tady jde o to aby to bylo standardizované pro EU a ne jen jeden výrobce, aby to bylo kompatibilní s linkami tísňového volání všech zemí EU a aby bylo možno odhadnout závažnost nehody, popř počet raněných a dokonce odhadnout jejich poranění. Není to kachna, sám na to pracuji ve společnosti s FD. Je to velmi zajímavé, ale opravdu trošku opožděné, doufejem že to bude co nejdřív využito při sériové výrobě automobilů...
AutoLocator (http://www.autolocator.cz) už podobný systém dodává svým zákazníků v ČR od roku 2006. Dostal za něj mimo jiné Creative Mobile Award od firem jako Siemens, Nokia či T-Mobile. Funguje to stejně jako je popisováno v článku, t.j. při silném nárazu vozu (z jakéholiv směru) se aktivuje nárazové čidlo a centrální jednotka odešle zprávu na Pult centrální ochrany AutoLocator a zároveň hlasově propojí kabinu vozu s PCO. Zařízení samo určí polohu vozu přes satelit a posádce tak stačí říci operátorovi, kolik je zraněných a jak vážně. Operátor pak pošle na místo sanitku. Zařízení, které se jmenuje AL 3500 Satellite TopSafety, je prvním krokem k budoucímu systému eCall, jehož nástup se stále oddaluje.
to bude
pokud to dobře chápu vše spěje k tomu že auto se bude řídit samo ,coufat samo už umí, hlídat vzdálenost, upozornovat na překážky taky umí, značky čte jedna básen.Tak na co řidič , který je tak omylný a nedokonalý ???
jasně máte pravdu .Taky si myslím že tyto čidla jsou zbytečnost a jistě i ostatní věci.Jinak sam osobně vím že neexistuje silnice bez aut spíše naopak jsou přecpané auty.Tak proč nějaký telefon jenž zavolá pomoc.Sám jsem volal několikrát rychlou , bohužel smrt byla o půlhodiny rychlejší atd.Pokud budou lidi jezdit jak prasata a vlaky budou předražené bude hůř . Není potřeba řešit následky ale příčiny....
Ten zdvižený prst by si měl Brusel obratem strčit do análního otvoru.
Ale taky tomu tak je. Je to jen lepeni veci dohromady a zasadne nic noveho, koncepce auta je nemena u pul stoleti a misto vylepsovani samotneho auta, vylepsujeme vybaveni potazmo chceme omezit lidskej faktor. Ano to je jednodusi nez lidi naucit zodpovednosti a ucit ridit. Jen aby se to ale taky vyrabelo a prodavalo. Ono pokud vezmete auto za 100k a naplacale na to vybavu za 500k to moc velkej trhak nebude pokud zaklad je furt stejnej.
Celkove se to dost negativne vrati a stane se z toho dynosaur, ktery se zapomel prizpusobyt a jedine bude muset zemrit, protoze na zmeny je uz pozde.
no to asi ne...
jestli chcete srovnávat auto před 50 lety a nynější auta, tak toho moc k srovnání není, to mi věřte, pokud se oprpstíme od základní koncepce, že auto má 4kola, motor, brzdy a volant. Protože od pneumatik , přes podvozky, karoserie, motor až po ten volant je to opravdu někde jinde. Znovu opakuji, základní koncepce zůstává stejná, nevím totiž co na ní změnit, aby z toho nebyla loď nebo letadlo. A k té základní ceně v poměru k doplňkům: ten poměr je v podstatě opačný, protože výraznou část ceny tvoří pevné náklady at už výrobní nebo režijní... což jenom potvrzuje fakt, že spousta prvků je v autech tak jako tak, buď celé anebo z části namontováno, pouze pokud si nepřiplatím nejsou aktivovány, protože je to levnější, než to do jednoho kusu dávat a do druhého ne.
A když se srazí dva co nemají zapnutý bezpečností pás tak hlášení bude ve stylu "bouračka, dvě auta, žádná posádka, není potřeba záchranka"
Už dnes se dělají auta, která nenechají řidiče odjet, pokud někdo nemá zapnutý pás. Některá auta sice odjedou, ale celou dobu pískají. A to stačí položit si na sedačku spolujezdce nákup, protože to má tlakové senzory.
Podle "zdviženého prstu" soudím, že i tyto senzory budou v budoucnu povinné.
uvědomím si, že není airbag, není kapota, není sedačka, není deformační zóna... a chovám se podle toho. když to nedovedu, holt nedovedu.
No a pak ti neda prednost nekdo z vedlejsi a jsi jasnej.
tak zase EU začíná na něco tlačit a vznikne z toho paskvil, ne všechno se dá hned zavést do provozu, taky je potřeba to chvíli testovat, nastavit parametry - aby to nehlásilo každé ťuknutí do popelnice, patníku...
Vždyť už to dávno měly třeba Oply. Já mám v Oplu taky tlačítko SOS, kdy se auto spojilo s centrálou, nahlásilo GPS souřadnice apod. Jenomže Opel po pár letech fungování napsal lidem dopis, že to ruší. Asi to bylo k ničemu.
Z toho si nic nedelej zavadeji zd eprevratnou noivinku ktera napr v USA funguje jiz radu let :D a to v mnohem sirsim meritku a s vice "funkcnema" ;)