Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Autofotka týdne: Prababička všech Octavií

Žádné airbagy, ABS nebo posilovač řízení. Ve stařičké octavii byste nenašli ani pátý rychlostní stupeň. Tahle korpulentní dáma si dokázala na Rally Monte Carlo poradit třeba i s italskými šviháky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pepe1212

11. 11. 2009 14:11
to boli masinky

0 0
možnosti

Host

11. 11. 2009 13:17
Kde je ta korpulentnost?

Vždyť je to malé auto. Dnešní oktávka je dvakrát větší a i fábka aspoň jeden a půlkrát. Já měl sice Spartaka z r.53, ale v podstatě stejný. V pohodě jsem se na něm naučil jezdit. Zážitky na celej život, a nejen já.;-)

0 0
možnosti

honza2007

10. 11. 2009 11:17
malá připomínka

mám pocit, že majitel nesehnal originál přední blinkry, tenkrát byly takové špičaté jako měl Spartak ;-)

0 0
možnosti

Host

11. 11. 2009 20:44
Re: malá připomínka

To je pravda, že původně byly blinkry malé špičaté a čiré, jenomže postupem času přišla nová vyhláška a všechny auta musela mít blinkry oranžové. Tak se předělávaly. Na týhle bílí sme blinkry nechali oranžový neoriginální, protože nám přišlo, že vypadaj na světlý barvě líp, než ty čirý (který jsme dali na modrou). Jinak tahle bílá neni v originálnim stavu. Víčko u nádrže má předělaný z modelu 61 (dřív měla nekrytý uzávěr jako Spartak) a řazení je předělaný ze sloupku řízení na podlahu...

Špulda23

0 0
možnosti

Host

9. 11. 2009 10:15
Kdepak prababička :-)

Prababička všech octaviií byl totiž ve skutečnosti pradědeček a jmenoval se Spartak. Jméno octavia se začalo používat až pro modernizované modely od roku 1959.

.

Jinak ani ve své době to nebylo žádné super auto, i v nabídce škodovky to byla "nižší třída", nad spartakem byl typ 1200/1201/1202. Pouze dvoudveřová karoserie byla u rodinného auta velkou nevýhodou, ale lidi si tehdy ještě zvykli na všechno a jako nástupce tudora byl spartak velký pokrok, to zase ano. Ale aby většina nových prodaných rodinných aut byly dvoudveřáky, to byla ve vyspělém světě (kam jsme tehdy ještě patřili) v té době už naprostá výjimka.

0 0
možnosti

Host

9. 11. 2009 12:34
Re: Kdepak prababička :-)

Ale nebyla to vyjimka.

Nemci jezili na dvoudverovem Brouku az do 1974. A i pak mel tridverovy Golf hojne zastoupeni.

0 0
možnosti

Host

9. 11. 2009 9:14
Nebyly to spatny auta

Nasi meli jednu z poslednich serii kombiku z roku 1970 - razeni na podlaze, vodorovna zadni svetla, motor 1300 apod. Bohuzel asi po 5 letech totalni prohnily predni blatniky, vyfuk odesel jeste o neco drive. Jinak to bylo auto k nezaplaceni, co se v ni odtahalo materialu na chalupu apod.

Tyhle auta mely navic obracene razeni - jednicka byla od sebe, zpatecka k sobe. Coz byvala docela sranda v autoskole, kdyz jsem se snazil radit misto jednicky zpatecku, protoze me o vikendu tata nechaval jezdit na polnich cestach:-)

Pak jsem jeste mel jednu z roku 1961 s razenim pod volantem. Na to, ze to byl sedan, tak do kufru se vesel slozeny kocarek a veci na dovolenou. Jezdilo to celkem slusne, zrychleni nebylo sice nic moc, ale na druhou stranu nas nikdy nenechalo v stychu.

0 0
možnosti

Fido

9. 11. 2009 18:05
Re: Nebyly to spatny auta

Vzpominam na Volhu 21. Ta mela taky razeni pod volantem a jen 3 rychlosti. To auto ale bylo neznicitelne. Bohuzel zralo jak tank.

0 0
možnosti

Host

8. 11. 2009 22:12
Vymozenost jen pro komunisticke prisluhovace:)

Kdo mel na to, aby siv te davne dobe poridil takove auticko (jinak super!) byl bud komous, nebo udavac, nebo vekslak, nebo ing. ve vedeni podniku (a tim padem tez komous a udavac...) Neni se cim chlubit. K hrdosti zbyva opravdu jen Prvni Republika...,bohuzel...[>-]

0 0
možnosti

Haui1

9. 11. 2009 9:36
Re: Vymozenost jen pro komunisticke prisluhovace:)

Když vaši všechno prochlastali, tak se nediv, žes mohl akorát tak tahat polínko na provázku po dvoře.

0 0
možnosti

honzasl

8. 11. 2009 20:45
Co ta SPZ?

Nechci do majitele té oktávie nějak rýpat, ale pokud ste si prohlédli i ostatní jeho alba, nemohli jste si nevšimnout, že spz TAA 87-45 se nachází nejen na zmíněné bílé okavii, ale také na modré oktávce http://spulda23.rajce.idnes.cz/Bila/#album

Nevím nevím, jestli je možné mít dvě auta na jedněch papírech......

0 0
možnosti

honzasl

8. 11. 2009 20:47
0 0
možnosti

Jan75

8. 11. 2009 20:36
nádhera

Mám Felicii z roku 1961, dneska jsem ji byl ještě projet a pořád je to zážitek, jako když jsem jel poprvé. Na svou doby to byla skvělá auta.

0 0
možnosti

Karawetari

8. 11. 2009 19:31
x

Drive se delaly stroje na 100 let, a každý šikovnější člověk uměl tyto stroje opravit. Byly jednoduché a účinné. S dnešními auty se to srovnávat ale nedá. Když to chce někdo srovnávat,tak to srovnávejte s tím, co bylo dřív než tyto auta. Vývoj jde směrem dopředu a ne dozadu:-)

0 0
možnosti

Host

8. 11. 2009 18:38
vzpominka nostalgickeho pametnika

Prvni byl tudor - fakt zazitek, design z konce 40. let. Spartaka jsem jel jen kratce se strycem - moc si to nevybavuju, oktavku o trochu vic a spis bych rekl, ze to bylo trochu utrpeni, ale tenkrat kdo mel auto, tak mu bylo skoro jedno, cim jezdil. MB bylo uz jasnej skok nahoru, to jsem mel dost rad. Pak jsem mel jednu z poslednich 100, 10 let starou - mily rodinny svezeni -  a pak az rapida a kdo tohle auto jezdil, tak mi snad da z  pravdu, ze to bylo lepsi nez pak o generaci novejsi favorit ci prvni nove felicie. Vubec tyhle "uzkoprofilovy" auta - stary felicie, 110 kupecko ci rapid byly takovy hravejsi. Skodovky sice nabizeji mensi pozitek z jizdy, srovnatelny napr. s opelem, ale nejsou to spatny vozy. Dnes mam nejradsi volvo a audi.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

Nadšenci nastartovali své poklady a pádí z Prahy. Cílem je dojet do Atén

4. května 2024  13:35

V druhém ročníku akce Oldtimer Express vyrazilo v sobotu ráno z Prahy 43 posádek veteránů,...

Po Okruhu Českobrodském uháněli autodědečci i veteránský dorost

4. května 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí, odstartoval svůj jubilejní ročník ve...

Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa

4. května 2024

Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...

Tesla kvůli kopírování ochranné známky žaluje indického výrobce baterií

3. května 2024

Americká automobilka Tesla zažalovala indického výrobce baterií za porušení ochranné známky. Firma...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...