Diskuze
Česko má první „benzinku“ na vodík ve střední Evropě. Je v Neratovicích
Děkujeme za pochopení.
Host
hlavní problém jsou smrduté diesely
Naftu je potřeba zdanit tolik, aby to odpovídalo smrdutosti dieselových smradláků a pak se můžeme začít bavit o sofistikovanějších technologiích, které se zatím (díky levné (málo zdaněné) smrduté naftě nevyplácí. Nafta by měla být zdaněná více než benzin a ne naopak
Host
mělo by se co nejdříve vyjasnit, jestli jí cestou vodíku
a nebo bateriíí. Investovat do obojího se mi zdá jako plýtvání. Zvlášť když se tyto hračky platí z mých daní
Host
Re: mělo by se co nejdříve vyjasnit, jestli jí cestou vodíku
Proc? Investujes 1 mld do vyskumu jednoho, 1 mld do druheho a pak zjistis co je lepsi nebo radeji investujes 3 mld do jednoho za delsi obdobi a pak zjistis, ze mozna ses mohl zamerit na to druhe, ze by to bylo lepsi
Host
Výroba elektrolýzou dělá vodík plně obnovitelným zdrojem !
Plně obnovitelná energie - výroba vodíku elektrolýzou.Každý zaslepený fyzik řekne, že je to nehospodárné že tam jsou ztraty.Argumenty které ale ty ztráty kompenzují:
1/ Vyrábět se může v noci, když např. atomové elektrárny jedou naprázdno a energie přichází nazmar.
2/ v případě postevní čerpačky u elektrárny se může ušetřit za distribuci el. energie. Víte vůbec že 2/3 ceny za el.energii tvoří distribuce? !!!!
3/ Na co se mění ztráty? Na teplo !!!! A myslíte že teplo nepotřebujeme?
packa1
Re: Výroba elektrolýzou dělá vodík plně obnovitelným zdrojem !
A republika bude jezdit tankovat do Dukovan
Teplo potrebujem, zejmena v horkem lete
Host
nevím nevím
Ale vodík bych zrovna nenazval "protože vodík je stoprocentně obnovitelný zdroj" vzhledem k tomu že se vyrábí většinou refrakcí(nebo jak se to říká) zemního plynu. Vodík vyráběný elektrolýzou je moc drahý a skoro nikde se nevyužívá.
Host
Re: nevím nevím
Jestli se vyrábí z zemního plynu tak nevím proč to dělat tak složitě,když jde jednoduše jezdit rovnou busy na zemní plyn s menší úpravou naftového busu. Zemní plyn je zaveden téměř všude a náklady na čerpačku budou zlomkem čerpačky na vodík.
Host
Náklady na celý projekt byly tři miliony eur. Z toho milion
A to se vyplatí
Host
provozni naklady
provoznimi naklady se clanek podezrele moc nechlubi. Ani prumernou spotrebu na 100km neuvadi. Kdyz jsem vzal v poraz cisla 180km denne na rok, uvazovanou rocni spotrebu 6tun a cenu 130Kc/kg, budu radsi dal jezdit na naftu.
Host
Co tak si precist i clanek ...
"Luděk Janík, vedoucí oddělení vodíkových technologií výzkumného ústavu v Řeži, uvádí, že provozní náklady jsou u vodíkového autobusu asi o třetinu nižší v porovnání s dieselovým autobusem."
Host
PROC??
Neni jednodussi ten dodik vyrabet primo v autobusu a tankovat jen vodu .Bylo by to zarizeni cca o rozmerech 50x30cm a naklady na zarizeni 4000kc.Ano pratele je to realne v USA uz tak nekteri jedinci jezdi.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!