Diskuze

Česko má první „benzinku“ na vodík ve střední Evropě. Je v Neratovicích

První čerpací stanice vodíku v Česku zahájila provoz v Neratovicích. Bude u ní tankovat unikátní autobus, který bude v Neratovicích vozit cestující.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

6. 11. 2009 11:15
hlavní problém jsou smrduté diesely

Naftu je potřeba zdanit tolik, aby to odpovídalo smrdutosti dieselových smradláků a pak se můžeme začít bavit o sofistikovanějších technologiích, které se zatím (díky levné (málo zdaněné) smrduté naftě nevyplácí. Nafta by měla být zdaněná více než benzin a ne naopak !!!!!!

0 0
možnosti

flames828

6. 11. 2009 11:03
...

Taky do sebe večer nahážu nějaké ty vodíky...

0 0
možnosti

Host

6. 11. 2009 11:23
Re: ...

Pozor ať ti nebouchnou saze ;-D

0 0
možnosti

Host

6. 11. 2009 10:53
mělo by se co nejdříve vyjasnit, jestli jí cestou vodíku

a nebo bateriíí. Investovat do obojího se mi zdá jako plýtvání. Zvlášť když se tyto hračky platí z mých daní !

0 0
možnosti

Host

6. 11. 2009 11:22
Re: mělo by se co nejdříve vyjasnit, jestli jí cestou vodíku

Proc? Investujes 1 mld do vyskumu jednoho, 1 mld do druheho a pak zjistis co je lepsi nebo radeji investujes 3 mld do jednoho za delsi obdobi a pak zjistis, ze mozna ses mohl zamerit na to druhe, ze by to bylo lepsi

0 0
možnosti

packa1

6. 11. 2009 10:34
A hned se musi pochlubit

;-DRv

0 0
možnosti

Host

6. 11. 2009 10:05
Výroba elektrolýzou dělá vodík plně obnovitelným zdrojem !

Plně obnovitelná energie - výroba vodíku elektrolýzou.Každý zaslepený fyzik řekne, že je to nehospodárné že tam jsou ztraty.Argumenty které ale ty ztráty kompenzují:

R^

1/  Vyrábět se může v noci, když např. atomové elektrárny jedou naprázdno a energie přichází nazmar.

2/ v případě postevní čerpačky u elektrárny se může ušetřit za distribuci el. energie. Víte vůbec že 2/3 ceny za el.energii tvoří distribuce? !!!!

3/ Na co se mění ztráty? Na teplo !!!! A myslíte že teplo nepotřebujeme?

0 0
možnosti

packa1

6. 11. 2009 10:36
Re: Výroba elektrolýzou dělá vodík plně obnovitelným zdrojem !

A republika bude jezdit tankovat do Dukovan ;-DR^

Teplo potrebujem, zejmena v horkem lete ;-DR^

0 0
možnosti

Host

6. 11. 2009 9:55
nevím nevím

Ale vodík bych zrovna nenazval "protože vodík je stoprocentně obnovitelný zdroj" vzhledem k tomu že se vyrábí většinou refrakcí(nebo jak se to říká) zemního plynu. Vodík vyráběný elektrolýzou je moc drahý a skoro nikde se nevyužívá.

0 0
možnosti

Host

6. 11. 2009 11:47
Re: nevím nevím

Jestli se vyrábí z zemního plynu tak nevím proč to dělat tak složitě,když jde jednoduše jezdit rovnou busy na zemní plyn s menší úpravou naftového busu. Zemní plyn je zaveden téměř všude a náklady na čerpačku budou zlomkem čerpačky na vodík.

0 0
možnosti

Host

6. 11. 2009 9:40
Náklady na celý projekt byly tři miliony eur. Z toho milion

A to se vyplatí :-/;-D

0 0
možnosti

Host

6. 11. 2009 8:01
jo BENZÍNKU na VODÍK

hahá

0 0
možnosti

Host

6. 11. 2009 0:51
provozni naklady

provoznimi naklady se clanek podezrele moc nechlubi. Ani prumernou spotrebu na 100km neuvadi. Kdyz jsem vzal v poraz cisla 180km denne na rok, uvazovanou rocni spotrebu 6tun  a cenu 130Kc/kg,  budu radsi dal jezdit na naftu.

0 0
možnosti

Host

6. 11. 2009 6:26
Co tak si precist i clanek ...

"Luděk Janík, vedoucí oddělení vodíkových technologií výzkumného ústavu v Řeži, uvádí, že provozní náklady jsou u vodíkového autobusu asi o třetinu nižší v porovnání s dieselovým autobusem."

0 0
možnosti

Host

5. 11. 2009 21:54
PROC??

Neni jednodussi ten dodik vyrabet primo v autobusu a tankovat jen vodu .Bylo by to zarizeni cca o rozmerech 50x30cm a naklady na zarizeni 4000kc.Ano pratele je to realne v USA uz tak nekteri jedinci jezdi.:-P

0 0
možnosti

Host

5. 11. 2009 23:05
Re: PROC??

To by se šejkům asi moc nelíbilo ;-D;-):-P

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!