Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Výroba žigulíků: smutná současnost, nejistá budoucnost

Auto s plachetnicí ve znaku bývalo předmětem touhy v celém východním bloku a na "sovětský mercedes" se čekalo v pořadnících. Dnes se v Rusku "žigulíkům" a "ladám" pohrdavě přezdívá "kopějka" podle nejdrobnější mince či "kýbl na šrouby" a vláda si láme hlavu, jak zachránit závod, na kterém závisí celé město Togliatti i s přilehlou oblastí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

24. 11. 2009 1:00
Dnes se v Rusku "Ladám" pohrdavě přezdívá "kopějka"

Autor článku buď nezná jazyky nebo informace obšlehl  z pochybných "zdrojů".  "Kopějka" se v Rusku obecně neříká Ladám a Žigulíkům. Tento titul si vysloužil pouze nejstarší a nejlevnější model 2101 vyráběný od roku 1970, který byl loni  v Rusku zvolen vozem století. 

0 0
možnosti
K

karel66

18. 11. 2009 19:45
Pro obdivovatele socialistických světlých zítřků

I když byla Lada sovětský výrobek je to od základů věc vymyšlená kapitalisty . Sovětský svaz koupil licenci na Fiat 124 a k němu koupil i komplet fabriku kde ji vyráběl . On dokonce i Moskvič byl vlastně trochu zmodernizovaný Opel Kadet ;-D

0 0
možnosti

Host

18. 11. 2009 16:54
Stejný článek

Stejný článek je na obou servrech, protože je oběma servry přebrán z ČTK

0 0
možnosti
DC

Muroň

18. 11. 2009 13:12
Proč?

Já myslim, že Ladu zničil velký a nenáročný postsovětský trh, který kupoval její stárnoucí i nepovedené nové modely, navíc vyráběné současně (to je jako kdyby škoda ukončila před 2 roky výrobu 120, doteď dělala oplastované fávo a vrcholem by byla faceliftovaná felicie). Vždyť hranaté Lady se zadním náhodem se vyráběly donedávna, Samara a její oplastované facelifty se dělají dosud a všichni další nástupci 110, Kalina, Priora, jsou kvalitou zpracování a zastaralostí konkurence neschopné. Je to vlastně jediná postsocialistická automobilka, kterou většinově nepohltil jeden vlastník. Nejlépe dopadly škoda a dacia, které si aspoň uchovaly název. V ostatních se vyrábějí levné a výběhové modely (Fiaty v Polsku a Srbsku) nebo sloužily jako montovny Daewoo.

0 0
možnosti

Host

24. 11. 2009 3:24
Re: Proč?

V polsku flákj 500-ovky a ta není výběhová ani levná ;-)

0 0
možnosti

Host

17. 11. 2009 5:05
wow

...nevim,ma 2105 mela nesmrtelny motor a jezdila i bez oleje...;-D

0 0
možnosti
H2

honza2007

16. 11. 2009 21:18
ach ty jízdní vlastnosti

... fiat z 60-týho roku, tj. z doby, kdy se u nás vyráběly Octavie. ;-)

0 0
možnosti

Host

16. 11. 2009 20:55
lada před 89

lepší než škodovka

žigul to bylo auto ne ta plečka Š120:-P

0 0
možnosti

Host

16. 11. 2009 20:01
auto.cz ???

proc je naprosto stejny clanek i na serveru auto.cz ????

(datum vydani na auto.cz je o dva dny driv )

;-O

0 0
možnosti

Host

16. 11. 2009 21:00
Re: auto.cz ???

krademe a kopírujeme ??:-P

0 0
možnosti

Host

16. 11. 2009 18:52
Lada

Můj strýc s ikoupil Ladu ( ten poslední typ co se u nás prodává ne niva ). Rozhodoval se mezi Felicií a Ladou. Nakonec vzal Ladu protože byla levnější a měla "silnější" motor. Za 5 let provozu dal d ooprav víc než ho auto stálo. Tolik mé zkušenosti

0 0
možnosti
KK

Santa1

16. 11. 2009 22:34
Re: Lada

To není vůbec vyjímečná zkušenost, propad kvality v 90. letech byl katastrofální. Prostě prošvihli dobu, kdy to mohli efektivně zprivatizovat prodejem technologicky a kapitálově silnému partnerovi.

0 0
možnosti
LB

Homer _ 3

16. 11. 2009 14:52
Prostě typický rusácký bordel...

    MAJÍ CO SI ZASLUHUJÍ - STEPNÍ AVAŘI....

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...