Diskuze
Autofotka týdne: Fantomasův bourák na vyjížďce
Děkujeme za pochopení.
Host
DS je krásná
ale pokud bych šel do veterána od Citroenu, tak jedině SM, to je úplná bomba.
Host
To se nedá poznat
ID bylo jednodušší DS, s míň hydraulickejma šaškárnama, ale zvenčí se lišily jenom štítkem na kufru, podle týhle fotky těžko říct. Ale při prvním pohledu jsem měl taky takovej iracionální pocit že je to ID, asi podle těch plechovejch disků
Host
Re: To se nedá poznat
To jste vedle jak ta jedle, pane. ID poznáte na první pohled - má černé pryže kolem oken, kdežto DS je má šedé. ID měla vše, co DS, akorát s cca 2-letým zpožděním. Hydraulika shodná u obou typů. Vybava u ID byla samozřejmě chudší byl to model pro méně majetné obyvatelstvo. Na fotce je pravděpodobně model D-super. Populární verze počátku 70-tých let. Není pravda, že ID byla 19-ka a DS 21-ka. Jinak pro mne nejúžasnější auto mého života. Litinový nízkoobrátkový motor se točil skoro stejně při 60-ti a 160-ti km/ h. Udržba takřka žádná. Uvnitř pohodlné divany jak v obýváku. A mimochodem DS-23 mělo přímé vstřikování benzínu již v roce 1973. Širší rozchod kol vpředu než vzadu má vliv na stabilitu vozu při průjezdu zatáčkou.DS-ka držela na silnici, jak přibitá. Jsem rád, že se po slabších letech vrací Citroen k tomu dobrému, co v minulosti vyvinul - viz nové koncepty hodně připomínající CX.
ztrewq
id vs ds
možno sa mýlim, ale nie je na fotografii 19-kaID? ds bola 21-notka.
Vilém Hynek Jarmila
Citroen mám doma a jiný auto už nechci
Sice to není DS, ale je neskutečně pohodlný, promyšlený a spolehlivý. Mám už najeto 100tis. a leju jen naftu, měním olej a destičky.
Host
Re: Citroen mám doma a jiný auto už nechci
to samé dělám i já s němcem s tím, že už mám 200tis.
Host
Nic co by nebylo nové
Jenom v zájmu historické přesnosti (ne že bych to DSo neměl rád) musím dodat, že co se moc nepovedlo, tak byl u DSka motor - nestihli připravit nějaký důstojnější agregát, a proto se v nich používala předválečná 1.9 z Traction Avant. Podobný problém se BTW vyskytl u nástupce - CX, kde se původně plánoval Wankel, ale do výroby se nestihl naladit a pak se do toho stísněného motorového prostoru cpaly různě posbírané 2l čtyřválce. No ale nakonec Citroen je stejně hlavně o podvozku a designu :-)
Host
Re: Nic co by nebylo nové
no s tim wankelem by si moc nepomohli. ten motor byl z Citroen 15, ktery se delal jeste dost dlouho soubezne s 19.
Host
Tohle je asi jediný Citron, který se mi kdy líbil.
Jinak jsou všechna jejich auta hnusná. Hnusnější už je jenom Renault.
Host
Re: Tohle je asi jediný Citron, který se mi kdy líbil.
Ještě ušel jeho přímý nástupce CX a klasika Citroen 11.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...