Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Když autu ztuhne nafta v žilách, pomůže nejlépe teplá garáž

Někteří řidiči nafťáků o víkendu nenastartovali. Na zmrzlou naftu pomůžou aditiva. Plnou je nejlépe natankovat na horách.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

25. 12. 2009 17:10
V zásadě souhlas s obsahem článku.

V zimě mám vždy plnou nádrž, zimní aditiv (VIF) do nádrže dávám vždy u stojanu  před samotným tankováním a když jsou hlášeny  kruté mrazy tak přidám na 50l nafty asi 5l benzínu.Je to léty ověřená praxe.Jediné s čím bych polemizoval je uváděné tzv. "předávkování" aditivy.Sám aditivu zvláště v zimním období dávám víc než je doporučeno a nikdy nebyl problém.A nemyslím že u moderních motorů HDI je to jiné než u mého JTD.

0 0
možnosti

Host

25. 12. 2009 22:40
Re: V zásadě souhlas s obsahem článku.

Ahoj. Pokud tankuješ již aditivovanou naftu např. od benziny TOP-Q DIESEL nebo dokonce naftu vyžší třídy a filtrovatelnosti až do - 26 až -28st. VERVU DIESEL  s cetanovým číslem skoro 60 je uplně zbytečné jakékoliv  aditivum přidávat.

Jestliže tankuješ naftu neaditivovanou, tak je aditivum např. VIF na místě!!! 

Při větším mrazu s přídavkem benzínu do nafty bych opravdu váhal, protože benzin sice rozpouští parafin v naftě, který vzniká při velkých mrazech, ale zároveň drasticky snižuje mazivost nafty, která je nezbytná k bezproblémové práci vstřik. čerpadla!

Jak je známo, tak vstřik. čerpadlo je dost drahá záležitost a proto si myslím, že než záměrně ničit čerpadlo, bylo by lepší uvažovat o elektricky vyhřívaném naft. filtru. Já osobně v zimě tankuji DIESEL VERVA  a  problé s tuhnutím (parafinovanim) nafty nemám a filtr předehřívaný též nemám :-) 

0 0
možnosti

Host

23. 12. 2009 1:08
Na naftu kašlu....

...ale ten FIAT je cooool :-)

0 0
možnosti
LH

McMatej

22. 12. 2009 12:18
test aditiv

Ještě jsem to nečetl, ale mohlo by to být zajímavé, test zimních aditiv a problematika tuhnutí nafty.  http://www.petrol.cz/magazin/pm012008/produkty1_08.pdf

0 0
možnosti

Host

22. 12. 2009 8:28
Na naftu jezdí jen

IDIOT!

0 0
možnosti

Host

22. 12. 2009 9:35
Re: Na naftu jezdí jen

Takový příspěvek může napsat opravdu jen IDIOT!

0 0
možnosti

Host

22. 12. 2009 0:13
od cerpadlare

Velký výsměch všem co si pořad naivně myslí ,že třeba OMV atd. vozí naftu na vsechny stanice v CR jen ze "západu"....tak to jo.... ale jinak to jisti ceska rafinerska!Jedte se treba kouknout do Kralup nad Vlt. vy chytraci at vidite co jezdi za branu za dopravce.Kvalitni palivo poznate leda tak s cedule.... ;-D

0 0
možnosti
IUJS

ičmeka už jednou smazali

22. 12. 2009 8:09
Re: od cerpadlare

kvalitní palivo mají tam, kde tankuju často, a bez problémů jezdím. tzn. v Říčanech maj dobrý paliva na Benzině, na Shellce maj sračky, protože majitel je hajzl od přírody. dokonce měl předloni měsíc, kdy to tam během tejdne zlikvidovalo hned několik motorů.

0 0
možnosti

Host

21. 12. 2009 23:16
Pro me trochu nepochopitelne.

Najezdil jsem za posledni rok opravdu hodne kilometru v Octavce 2, v 2.0TDI v sestikvaltu. Docela se divim jak tu kazdy chvali to svoje a preferuje tu a tu pumpu. Rozhodne nejsem "zenuska" co jen tankuje a jezdi, ale neco o autech vim, ale neco nechapu, jak nekdo muze rict - "a, ted jsem natankoval dobre" / "a, ted mam debilni palivo". Jako sorry, ale na tohle jsem jeste neprisel a to mam projezdene snad vsechny pumpy a vzdy jsem byl nejaky cas nejake "verny".

0 0
možnosti
TB

Host

21. 12. 2009 23:27
Re: Pro me trochu nepochopitelne.

Ze to nechapete ovsem neznamena,ze to neni mozne..

Spousta lidi nepozna rozdil mezi ruznymi druhy vina nebo syra.. Nebo nepozna cisty ton od falesneho... Kazdy jsme nejaky...

0 0
možnosti

Host

21. 12. 2009 22:15
Benzin

Mám H-D Sportster 883, ročník 99 -  klasická verze bez vstřikování, ještě s karburátorem. Motor je konstrukčně z 80tých let a má to spoustu výhod - projel jsem s ním větší část evropy (jen letos přes 10 000 km) a sežere to všechno co aspoň trochu připomíná benzín. V rakousku do toho leju i 91 oktanů "normal" na no-name benzínkách a jede i žere to furt stejně. Sólo jízda po rovině podle předpisů za 4, ve 2 s plnou bagáží přes 2802mnm průsmyk v alpách za 5. Výkonem se to sice nemůže moderním motorům se stejným objemem rovnat, na druhou stranu se nemusím bát natantovat ve vesnici a na údržbu stačí akrorát sada palcových klíčů a základní nářadí.

Když už auto v naftě kvůli úspoře, tak nějakej starej VW střep s 1.9 SDI který jezdilo i na řepkovej olej kterej se dal kupovat přímo v továrně po barelech za pakatel - ideální pro spořílky který jsou na větvi že jim TDIčko žere 5/100. A na zimu něco na benzín - V Rusku je taky většina starejch aut i náklaďáků na benzín, právě kvůli zimě.

0 0
možnosti
MS

Host

21. 12. 2009 23:26
Re: Benzin

La Bonette ?

0 0
možnosti
MP

1bear

21. 12. 2009 21:30
Nafta

bez problemu je mimo jine v Celakovich, soukroma firma, ma i vlastni autodopravu, hafo kamionu, ktery tam taky tankujou, tkze se leta nestalo, ze by sebemensi problem s naftou ;-)

0 0
možnosti
MP

1bear

21. 12. 2009 21:31
Re: Nafta

oprava "v Celakovicich" :-)

0 0
možnosti

Host

21. 12. 2009 21:13
U OMV

Nemám prblémy, o víkendu jsem nastartoval bez problémů po celý den i přes noc.

0 0
možnosti

Host

21. 12. 2009 21:18
Re: U OMV

tankoval som u Lukoilu a tiez ziadny problem.. a na nadrzi som usetril tak 10-12%.. heh

0 0
možnosti

Host

21. 12. 2009 21:00
Přidat petrolej

Při takovýchto mrazech přidat trocha petroleje. Pokud vím , tak rafinérie v zimní naftě narozdíl od letní ponechávají petrolejové frakce.

0 0
možnosti
M

misticjoe

21. 12. 2009 21:03
Re: Přidat petrolej

Zase rada (hlavně "ňáká divná") - probůh! Hlavně ať lidi vynechají přidávání "zaručených pomocníku" do HDi i TDCi motorů... Tedy pokud před Vánoci nemají zbytečné peníze, kterých se potřebují zbavit - pak si tam klidně dolijte i ten benzín, líh, absinth a já nevím, co ještě...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami

19. dubna 2024

Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...