Diskuze

Unikátní tatrovka, podle které okopírovali brouka, je k vidění v Brně

Že má celosvětově proslulý Volkswagen Brouk českého předka, uznala i samotná německá automobilka po dlouhých tahanicích u soudu až v šedesátých letech. Tatra V570, která stála Ferdinandovi Porschemu při návrhu legendárního volkswagenu modelem, je právě k vidění v Brně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

29. 12. 2009 9:04
Kvalita fotografii

Tatrovka je fajn, jen fotograf byl totalni amater. To si nemohl vzit aspon externi blesk, kdyz uz sel fotit pro idnes?

Ales

0 0
možnosti

Host

28. 12. 2009 1:01
to

já v tom vidím NSU;-D

0 0
možnosti

Host

23. 12. 2009 9:08
Nehádejte se

původním autorm konstrukce je Jára Cimrman, čech jak poleno ;-D

0 0
možnosti

Host

22. 12. 2009 23:59
Designér Josef Ganz

Ne, ne. Ve skutečnosti VW Brouka navrhl a postavil židovský designér Josef Ganz v roce 1933 jako automobil Standard Superior.

http://en.wikipedia.org/wiki/Josef_Ganz

Jenže nacisté mu upřeli jeho zásluhy, uvěznilo ho getapo a z Německa musel v roce 1934 uprchnout do Švýcarska.

0 0
možnosti

pavelthelong

23. 12. 2009 7:42
Re: Designér Josef Ganz

chyba - to auto se jmenovalo Mai-Käfer (=chroust), Volkswagen nebylo jmeno, ale proste popis vozu "lidovy vuz"...ale co s opravdovym broukem absolutne nema spolecneho, je KONSTRUKCE - Mai-Käfer ma motor vepredu !!!

0 0
možnosti

Host

22. 12. 2009 23:53
Co takhle patentní úřad?

Proč to tenkrát Tatrovka nedala zaregistrovat na Patentním úřadu? Psát tedˇ, že někdo něco okopíroval po tolika letech, je neprofesionální...

0 0
možnosti

pavelthelong

23. 12. 2009 7:32
Re: Co takhle patentní úřad?

BMW X 3 se na evropskem trhu taky vyskytuje v cinske (okopirovane)  verzi....ale neni potreba se nicim ohanet, VW samo uznalo, ze se "Porsche koukal Ledwinkovi pres rameno" a vyplatilo Tatre odskodne :-) (1961-1963)

0 0
možnosti

Host

22. 12. 2009 22:45
:-(

Kde mohla tatra s vyrobou osobaku byt, kdyby neprisel bolsevik ;-(

0 0
možnosti

Paul Sulc

22. 12. 2009 23:31
Re: :-(

 kde by byla, kdyby tam na vedoucich mistech nebyli Nemci. A kde je ted? Bohuzel, v konecniku. Neni schopna zkonstruovat moderni, lehkej, vzduchem chlazenej diesel.Nektere ruske diesly v tankach maji jiz od valky 1.5 kg na kone, po valce i mene nez 1 kg. Tatra asi 8kg na kone.

0 0
možnosti

Host

22. 12. 2009 21:42
jezisimarja

pokud neumite alespon googlovat, tak nepiste prispevky. Ing. Hans Ledwinka se narodil v C.a K. Rakousku-Uhersku v Kloster Neuburgu, coz je temer predmesti Vidne a zadne Sudety;-€. Pokud se nekdo narodil jako cesky obcan nemecke narodnosti, tak to byl ing. Ferdinand Porsche (narozen ve Vratislavicich n.N.). Oba dva se znali proto, ze spolu byli zamestnani v tovarne AustroDaimler v rakouskem Steyeru, v tovarne, ktera donedavna vyrabela terenni mercedes rady G. Jinak udajne ing. Ledwinka odmitl zajem Hitlera o jeho tatru a do Hitlerovy rozjete souteze o lidovy vuz (Volkswagen) naskocil jako nahradnik Porsche. Arbitraz proti VW vedla Tatrovka uz pred valkou, ale i dlouho po ni a tesne po roce 1960 vyplatil VW Tatrovce jako odskodne 3M tehdejsich nemeckych marek. Tatra rady 8 je v nemeckem muzeu moderniho umeni (Pinakotheka) na jednom z nejcestnejsich mist - brouk se krci v koute nad ni

0 0
možnosti

Host

22. 12. 2009 21:54
Re: jezisimarja

sorry Porsche nikoli cesky, ale rakousko-uhersky obcan..........

0 0
možnosti

Host

22. 12. 2009 21:08
lol ze cesky puvod :)

Návrh základní koncepce vozidla předložil konstruktér Erich Überlacker, který již předtím pracoval na vozidle T 57. Ředitel automobilky Hans Ledwinka Überlackera několikrát kritizoval a hrozilo mu propuštění z továrny.

Vsechno cesi :)) tak jsem se dlouho nezasmal.

Pokud vim tak VW musel zaplatit Tatrovce obrovske penize, proto tak dlouho vyrabeli brouka, protoze nemeli penize na vyvoj. Cechum vubec nevadilo ze konstruovali auto nemci ktere zavreli - jejich patenty si nechali VW zaplatit

 Ledwinka- Přestože se významně zasloužil o světovou pověst značky Tatra a byl čestným doktorem vídeňské univerzity, strávil po válce ve vysokém věku šest let v československém vězení. Konec života prožil Ledwinka jako odborný technický poradce v Mnichově.

Tyto lidi zavreli podobne jak i nemecky mluvici zidy, ale ceske herce kteri z hitlerem flirtovali nebo z goebbelsem spali (barova) nechali nazivu. Vzdyt to byli mirumilovni cesi :)

0 0
možnosti

Host

22. 12. 2009 21:12
Re: lol ze cesky puvod :)

Já si myslím, že si obě strany nemají co vyčítat.

0 0
možnosti

Host

22. 12. 2009 20:28
to bylo nemecke auto

Konstrukter tenkrat sudeto-nemecke Tatry byl genialni sudetak Hans Ledwinka., ktereho jsme po valce zavreli i pres dukazy ze byl proti nazistum..

Hans Ledwinka byl kamarad ze sudetakem panem Porsche. oba pracovali na lidovem auto, ktery potom porsche sam zkontruoval.  

0 0
možnosti

Xi Xao

22. 12. 2009 21:06
Re: to bylo nemecke auto

Německé auto by to bylo až po Mnichovu

0 0
možnosti

Host

22. 12. 2009 19:46
aerodinamika

Na zpatecku mozna.

0 0
možnosti

sirkeci

22. 12. 2009 19:54
Re: aerodinamika

ideální aerodynamický tvar je kapka...pozpátku by to moc tedy nefungovalo :-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...