Diskuze
Unikátní tatrovka, podle které okopírovali brouka, je k vidění v Brně
Děkujeme za pochopení.
Host
Kvalita fotografii
Tatrovka je fajn, jen fotograf byl totalni amater. To si nemohl vzit aspon externi blesk, kdyz uz sel fotit pro idnes?
Ales
Host
Nehádejte se
původním autorm konstrukce je Jára Cimrman, čech jak poleno
Host
Designér Josef Ganz
Ne, ne. Ve skutečnosti VW Brouka navrhl a postavil židovský designér Josef Ganz v roce 1933 jako automobil Standard Superior.
http://en.wikipedia.org/wiki/Josef_Ganz
Jenže nacisté mu upřeli jeho zásluhy, uvěznilo ho getapo a z Německa musel v roce 1934 uprchnout do Švýcarska.
pavelthelong
Re: Designér Josef Ganz
chyba - to auto se jmenovalo Mai-Käfer (=chroust), Volkswagen nebylo jmeno, ale proste popis vozu "lidovy vuz"...ale co s opravdovym broukem absolutne nema spolecneho, je KONSTRUKCE - Mai-Käfer ma motor vepredu !!!
Host
Co takhle patentní úřad?
Proč to tenkrát Tatrovka nedala zaregistrovat na Patentním úřadu? Psát tedˇ, že někdo něco okopíroval po tolika letech, je neprofesionální...
pavelthelong
Re: Co takhle patentní úřad?
BMW X 3 se na evropskem trhu taky vyskytuje v cinske (okopirovane) verzi....ale neni potreba se nicim ohanet, VW samo uznalo, ze se "Porsche koukal Ledwinkovi pres rameno" a vyplatilo Tatre odskodne (1961-1963)
Host
:-(
Kde mohla tatra s vyrobou osobaku byt, kdyby neprisel bolsevik
Paul Sulc
Re: :-(
kde by byla, kdyby tam na vedoucich mistech nebyli Nemci. A kde je ted? Bohuzel, v konecniku. Neni schopna zkonstruovat moderni, lehkej, vzduchem chlazenej diesel.Nektere ruske diesly v tankach maji jiz od valky 1.5 kg na kone, po valce i mene nez 1 kg. Tatra asi 8kg na kone.
Host
jezisimarja
pokud neumite alespon googlovat, tak nepiste prispevky. Ing. Hans Ledwinka se narodil v C.a K. Rakousku-Uhersku v Kloster Neuburgu, coz je temer predmesti Vidne a zadne Sudety. Pokud se nekdo narodil jako cesky obcan nemecke narodnosti, tak to byl ing. Ferdinand Porsche (narozen ve Vratislavicich n.N.). Oba dva se znali proto, ze spolu byli zamestnani v tovarne AustroDaimler v rakouskem Steyeru, v tovarne, ktera donedavna vyrabela terenni mercedes rady G. Jinak udajne ing. Ledwinka odmitl zajem Hitlera o jeho tatru a do Hitlerovy rozjete souteze o lidovy vuz (Volkswagen) naskocil jako nahradnik Porsche. Arbitraz proti VW vedla Tatrovka uz pred valkou, ale i dlouho po ni a tesne po roce 1960 vyplatil VW Tatrovce jako odskodne 3M tehdejsich nemeckych marek. Tatra rady 8 je v nemeckem muzeu moderniho umeni (Pinakotheka) na jednom z nejcestnejsich mist - brouk se krci v koute nad ni
Host
Re: jezisimarja
sorry Porsche nikoli cesky, ale rakousko-uhersky obcan..........
Host
lol ze cesky puvod :)
Návrh základní koncepce vozidla předložil konstruktér Erich Überlacker, který již předtím pracoval na vozidle T 57. Ředitel automobilky Hans Ledwinka Überlackera několikrát kritizoval a hrozilo mu propuštění z továrny.
Vsechno cesi :)) tak jsem se dlouho nezasmal.
Pokud vim tak VW musel zaplatit Tatrovce obrovske penize, proto tak dlouho vyrabeli brouka, protoze nemeli penize na vyvoj. Cechum vubec nevadilo ze konstruovali auto nemci ktere zavreli - jejich patenty si nechali VW zaplatit
Ledwinka- Přestože se významně zasloužil o světovou pověst značky Tatra a byl čestným doktorem vídeňské univerzity, strávil po válce ve vysokém věku šest let v československém vězení. Konec života prožil Ledwinka jako odborný technický poradce v Mnichově.
Tyto lidi zavreli podobne jak i nemecky mluvici zidy, ale ceske herce kteri z hitlerem flirtovali nebo z goebbelsem spali (barova) nechali nazivu. Vzdyt to byli mirumilovni cesi :)
Host
Re: lol ze cesky puvod :)
Já si myslím, že si obě strany nemají co vyčítat.
Host
to bylo nemecke auto
Konstrukter tenkrat sudeto-nemecke Tatry byl genialni sudetak Hans Ledwinka., ktereho jsme po valce zavreli i pres dukazy ze byl proti nazistum..
Hans Ledwinka byl kamarad ze sudetakem panem Porsche. oba pracovali na lidovem auto, ktery potom porsche sam zkontruoval.
Xi Xao
Re: to bylo nemecke auto
Německé auto by to bylo až po Mnichovu
sirkeci
Re: aerodinamika
ideální aerodynamický tvar je kapka...pozpátku by to moc tedy nefungovalo
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Prodej, chata 3+kk, OV, Ročov, Úlovice, okr. Louny
Ročov - Úlovice, okres Louny
2 650 000 Kč