Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektrony vs. benzin: elektromobily se běžným vozům zatím nevyrovnají

Vysoká hmotnost, nízký dojezd a dlouhá doba nabíjení jsou hlavní nevýhodou současných elektromobilů. Než se ve své všestrannosti vyrovnají dnešním vozům, budou muset urazit ještě dlouhou vývojovou cestu. Ukazuje to především přímé porovnání vlastností elektromobilů s jejich spalovacími motory poháněnými sourozenci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

topeni v elektromobilu

Cim se v elektromobilu topi, kdyz je venku treba -10 nebo -15 °C? Topenim na naftu / benzin? Fakt me to zajima.

0/0
25.1.2010 15:45

Host

Re: topeni v elektromobilu

To asi nikdo nikdy neresil. Vsechny elektromobily se vzdycky predvadely v mistech kde je teplo.

Co by me ale zajimalo vic je to, cim jsou ohrivany v mrazech akumulatory aby neztracely uz tak malou kapacitu. On ten mraz totiz muze snizit dojezd klidne na tretinu.

Zatim to totiz vypada, ze elektromobil bude pouzitelny jen v nekterych oblastech s prijatelnym klimatem. Mraz snizuje dojezd a klimatizace taktez.

0/0
26.1.2010 17:14

Pan Navratil

Re: topeni v elektromobilu

Může tam být elektrický "přímotop," nezávislé topení nebo tepelné čerpadlo (funguje v létě jako klima).

0/0
26.1.2010 20:33

Host

Řešením je výměna bateriových bloků u benzínek.

Když se automobilky dohodnou na normovaném rozměru a kapacitě, tak půjde bateriové bloky pronajímat. Otázkou je cena. Já bych si ale klidně elektromobil koupit, těch 160km by mi bohatě stačilo a 320km na jedno nabytí by bylo úžasné a dostatečné. Ale pořád by se mi líbilo mít v autě i malý diesel agregát pro případ jízdy mimo město nebo pro případ nouze a dobíjení akumulátorů.

0/0
25.1.2010 12:41

barbu do

Re: Řešením je výměna bateriových bloků u benzínek.

... elektromobil má jen jeden problém ...

... akumulátor ...

... jak chcete normalizovat to jediné, co bude podléhat vývoji ?

0/0
25.1.2010 13:44

orken

Re: Řešením je výměna bateriových bloků u benzínek.

navic si dovedu predstavit, ze zatimco ja tam dam nejaky novy blok, tak dostanu stary a ti prekupnici cesti si to dobre prodaj Rv  tohle je proste slabina, to leda zaridit nejake velke verejne garaze, tam rozmistit zasuvky a takhle nabijet, ale to se nebude chtit platit kazdemu

0/0
25.1.2010 20:21

Host

Re: Řešením je výměna bateriových bloků u benzínek.

Tak s tim bych rozhodne nesouhlasil. To by se taky klidne mohlo stat, ze za svoji uplne novou sadu baterii dostanu sice nabitou ale uz vyseptalou sadu s mizivou kapacitou, na kterou ani nedojedu a zustanu nekde viset.

0/0
26.1.2010 17:20

Host

A kde se to bude jako nabijet???

A kde tpo bude nabijet clovek, co nema garaz, ani domek??? Prece Nemuzu tahat draty z okna ve 4tem podlazi ;-D A to nabijeni trva dlouho, ne? Takze nic jako benzinky fungovat nemuze. 

0/0
24.1.2010 13:19

Host

Re: A kde se to bude jako nabijet???

Spravna pripominka. Elektromobil se hodi nejvic do mest ale prave ve mestech je neni kde nabijet. A to tahani dratu ve 4-tem podlazi to je jeste krasne. Taky je muzete tahat az do sousedni ulice.

0/0
26.1.2010 17:22

Host

Cena

Věřím, že spousta uživatelů odradila od pořízení elektromobilu spíše jeho cena než jeho dynamické vlastnosti (zrychlení a dojezd).

Byl mi nabízen  deset let starý elektro Peugeot 106 za 300000 Kč, když se podívám do bazarů, tak tam ceny začínají od 25000 Kč.

Dokud nebudou sériové elektromobily stát max o 15% víc než klasické tak nějaké masivní nakupování nebude.

A proč  je většina elktromobilů určena pro americký trh? Protože je tam dotační program. Tady to někde psali, že za elektromobili považují i golfový vozík a protože  v některých státech dotaci dá kromě federální vlády i regionální stát tak mají vozítko zadarmo. 8-o

0/0
23.1.2010 20:40

barbu do

Re: Cena

... já nepsal ani tak o odrazování, jako spíš o zbytečnosti elektromobilu ...

... čuďák se spotřebou 3 litry je ekologičtější než baterkář ...

0/0
23.1.2010 20:44

Host

Elektro vs. benzin

Ja beru ze elektromobily jsou ekologicky cistejsi (mozna az na vyrobu a likvidaci baterii), ale kdyby se tak horecne zacaly vyvijet a vylepsovat benzinove motory jako tomu bylo donedavna u naftovych, urcite by to nejaky prinos melo. Sice urcite ne pro ropne spolecnosti, ale znam minimalne dva lidi kteri jsou schopni zajet 100km se FSI motorem pod 5,3l. A to navic pres par mest clenitym terenem. Nechce se mi verit ze benzinove motory uz nelze dal vylepsovat a vyvijet. Tipuju to ale na starou znamou ropnou lobby :)

0/0
23.1.2010 18:53

barbu do

Re: Elektro vs. benzin

... pokud připustíte, že bude mít auto mizernou dynamiku jako elektromobil, můžete už dnes jezdit za 3 litry ...

... před čtvrt stoletím vyhrávaly Š120 Ekorallye spotřebou pod 3 litry ...

... spotřebu nedělá motor, spotřebu dělá řidič ...

0/0
23.1.2010 19:13

Host

Re: Elektro vs. benzin

- určitě by to šlo i s dostatečnou dynamikou, třeba výše zmiňované FSI motory mají "papírově" cca o 10% vyšší výkony (podle údajů z brzdy občas i vyšší) než ty klasické se stejným obsahem válců

- to všechno vodnés čas :)

- já souhlasím, pokud si řidič vybere motor který opravdu vyhovuje jeho potřebám a dokáže v každodenním provozu využít jeho přednosti, je to ideální

0/0
23.1.2010 19:32

Host

Re: Elektro vs. benzin

Souhlasim s prispevkem vyse. Jinak k tomu druhemu bodu: nevim co bylo pred ctvrt stoletim, ale u takovych aut nebyl problem pri jizde z kopce vypnout motor. Zkuste si to u soucasnych vozu a v lepsim pripade se jen nabourate. Jinak myslim ze je to uz i zakonem zakazane. Jinak u toho FSI motoru nejde o zadnou ekorallye ale normalni jizdu podle predpisu, obcas i rychlejsi.

0/0
25.1.2010 9:25

barbu do

Re: Elektro vs. benzin

... i Š120 měla posilovač ...

... podtlakový ...

... bez motoru nebrzdila ...

0/0
26.1.2010 22:03

Host

Re: Elektro vs. benzin

Na té ropné lobby něco bude, teď jí roste konkurent ve formě elektrické lobby ;-)

0/0
23.1.2010 19:39

Host

Tesla Motors

A co tesla motors? Dojezd ke 400km rychlost uměle omezena na 200km/h, výkon 215kW a krouťák 400Nm a to vše prosím na 1238kg váhy.

Když chcete srovnávat sportovní benzíny s elektromobily tak si prosím vyberte také sportovní elektromobil :)

0/0
23.1.2010 1:44

barbu do

Re: Tesla Motors

... a co auto na vzduch? To už tu dlouho nebylo ... ;-)

0/0
23.1.2010 9:20

Host

Re: Tesla Motors

No, auto na vzduch já osobně považuji za hnus, zvuk jak diesel a výkonové parametry nic moc. I když pro pražské co se potřebují posunovat po městě proč ne :)

Jinak Tesla motors skutečně vyrábí velice pěkný sporťáček s výše zmíněnými parametry. A vzhledem k tomu s jakou třídou jsou tu elektromobily srovnávány tak to není ani za přehnané peníze.

0/0
23.1.2010 13:42

barbu do

Re: Tesla Motors

... po Praze by se tím neposunuli nikam ...

... mimochodem, nemám rád podvodníky ...

... tlakovzdušné ani elektrické ...

0/0
23.1.2010 16:48

Host

Re: Tesla Motors

Z ceho usuzujete ze jsou podvodnici? Maji v provozu uz 400 aut a chystaji se letos nastoupit na trh do CR. To ze na rozdil od techto nekolika prototypu tradicnich vyrobcu jejich auta jezdi mi zni celkem duveryhodne.

Pokud mate nejake informace o tom ze jsou Tesla Motors podvodnici tak se je rad dozvim. Momentalne se mi jejich produkce libi a zatim jsem neslysel jedineho negativniho ohlasu.

PS: Ne nezakladam flame ani nechci oponovat (nemam osobni zkusenost) jen mě zajima z ceho usuzujete vy a rad se neco noveho dozvim :)

0/0
24.1.2010 1:14

barbu do

Re: Tesla Motors

... soudím, že elektrochemie je jen jedna ...

0/0
24.1.2010 13:35

Host

Re: Tesla Motors

Aha, takže odborník který pochybuje o kapacitě baterií? V tom případě nemohu oponovat. Myslím, že by si snad nemohli dovolit vycucat si hodnoty úplně z prstu, ale dá se předpokládat že tak vysokého dojezdu tohle autíčko skutečně dosáhne pouze při extrémně šetrné nepříliš rychlé jízde a že při využití jeho potenciálu na plno zdechne baterie ani ne po 100km.

Inu uvidíme až si přečteme nějaké recenze a tak. Ale nutno počítat s tím že ty Tesly co jezdí jsou o poznání lehčí než jiná vozidla. Přece jen auta do kterých skládají elektromotory a baterie jiní výrobci nejsou zdaleka tak lehké váhy jako Lotus Elise do kterého je tlačí Tesla. A to pokud se nepletu v ještě odlehčené verzi s výsledkem 1220 kg i s bateriemi to nevidím jako zcela nereálné.

Osobně mě trápí nejvíce životnost LiPol baterií ve vozu. I když věřím v to že při nákupu vůz bude splňovat zmiňované parametry tak při vybíjení na doraz a nabíjení do plného stavu bude brzy majitel takového vozu rád že vyjede z garáže

0/0
24.1.2010 16:26

Host

Autor je trochu mimo

"Velmi nízká je maximální rychlost elektromobilu – pouhých 145 kilometrů za hodinu." Autore, jak rychle jezdíš po komunikacích v naší republice? Že bys byl další pilot s prágl značkou, co se řítí 150 v rychlým pruhu ať je mlha, sníh či déšť? Takovejch na dálnici potkávám dost a dost..

Pak už ani nepíšu o dalších "zbtečnostech" jako rozdíl v průběhu a velikosti točivého momentu u klasickho motoru (buřt jestli benzín nebo dehet) vs. elektromotoru - který nabízí tento točivý moment od nulových otáček.

Dojezd cca 200km v mnoha situacích může dostačovat. Já jezdím do práce každý den - jedna cesta 50km, denně tedy kolem 100km. Na delší trasy bych si dál držel auto s benzinovým motorem, ale do práce by mi ten bavorák vysloveně slušel :) Teda pokud by to byla alespoň trojková řada, v jedničce sem seděl na autosalonu když byl novinkou a při mojí výšce bych v něm pošel na skrčeninu :-P

0/0
23.1.2010 1:08

Homer _ 11

Re: Autor je trochu mimo

"prágl značkou"....

Zato tebe bych tipl na týpka s brněnskou značkou co jede 110km/h ale zato v levém pruhu a do pravého neuhne ani za prase. Takových blbů potkávám na D1 "dost a dost" zase já...

0/0
23.1.2010 14:17

Host

Re: Autor je trochu mimo

Ja myslim ze ti prvni blbove jsou nebezpecnejsi ;-)

0/0
23.1.2010 18:40

Host

Re: Autor je trochu mimo

tipuješ špatně, nejsem z Brna. Uvědom si že pepíky z práglu, zvlášť za volantem, nesnáší většina republiky..

0/0
24.1.2010 14:23

Host

Re: Autor je trochu mimo

Zato vás, řidiče s komplexem a slámou lezoucí z holínek, všichni milují, že? Nechte těhle stupidních narážek a sáhněte si nejdřív sám do svědomí. Skutečně jste vždy a všude jel podle předpisů? Už teď říkám, že pokud odpovíte ANO, nevěřím vám ani za grešli...

0/0
25.1.2010 15:01

Host

dokud budou státy preferovat smrduté diesely,

tak nebude žádný pokrok, ale jen dieselová špína a smrad! Zdanit naftu minimálně tolik jako benzin a uvidíte tu snahu o úsporná (ale nesmrdutá) auta. Ono CO2 škodí ze všech druhů emisí nejméně (jestli vůbec).... V

0/0
22.1.2010 15:33

Host

Re: dokud budou státy preferovat smrduté diesely,

Nafta a benzín je zdaněná skoro stejně - u benzínek stojí podobně - pár procent není rozdílV

Já jsem také pro nesmrdutá auta - je opravdu dobré řešení jezdit na elektriku a postavit pro to tisíce větrníků a nebo trochu přitopit uhlímV

0/0
22.1.2010 23:22

Host

a kde vezmem...

tu elektriku? Když podle ekozelených jsou jaderné elektrárny špatné. Takže nebudeme mít jaderné, ani tepelné (s tím bych souhlasil) a veškerou naši spotřebu elektriky pokryjí větrníky a solární elektrárny. takže všichni přijedem večer domů, píchnem auta do zásuvky a budem po tmě, protože se zhroutí síť. Solární elektrárny přes noc asi moc nevyrobí a větrníky to všechny zas všechno neutáhnout. !!

0/0
22.1.2010 13:31

Host

Re: a kde vezmem...

a nedejboze aby kdyby noci nefoukal vitr ;-D

0/0
22.1.2010 13:41

pppqqq

Re: a kde vezmem...

Kdybyste chtěli nahradit veškerá fosilní paliva, která se dnes na světě spalují, museli byste postavit 10000 nových jaderných reaktorů. A kdybyste jako palivo použili U235, pak by se celosvětové zásoby uranu vyčerpaly během jedné dvou dekád. (Zdroj: David L.Goodstein, proděkan a profesor fyziky a aplikované fyziky, Kalifornský technologický institut.)

0/0
22.1.2010 18:05

Host

Re: a kde vezmem...

V březnu 2008 bylo ve 41 státech světa podle statistik WNA (World Nuclear Association – Světová jaderná asociace) v provozu 439 jaderných reaktorů s celkovou instalovanou kapacitou 371 989 MWe. Celosvětově tyto reaktory vyrábějí asi 16 % světové elektřiny (podíl na výrobě za rok 2006).

Zdroj CEZ. Tzn 100% == cca 3000 reaktoru. Problem tehle statistiky je ze zohlednuje vsechny reaktory, prumerne to pak vychazi < 1Gw /reaktoru. Tzn na pokryti 100% by bylo potreba min nez tech 3000 reaktoru. S tim vycerpani uranu je to taky uplnej blbaol, zasoby jsou na nekolik stovek let. Pan profesor ma asi v cislech nekde chybu...

0/0
22.1.2010 18:26

pppqqq

Re: a kde vezmem...

Ne. Řeč je o náhradě všech fosilních paliv. Zde se jedná zejména o ropu.

0/0
22.1.2010 18:42

Host

Re: a kde vezmem...

Ok, tak to by mohlo odpovidat.... ale za tim vycerpanim uranu si stojim, je otazka celkem kratkeho casu nez se technologie na spalovani u238 nebo thoria dostane do praxe, spis to zalezi na ochote do toho nalejt penize.

0/0
22.1.2010 18:48

pppqqq

Re: a kde vezmem...

To je ovšem úplně jiná otázka. V technologický pokrok věří všichni. Podobně optimisticky se hovoří např. i o jaderné fúzi - problém je, že již nejméně 50 let...

0/0
22.1.2010 19:10

Host

Re: a kde vezmem...

Technologie uz davno jsou, reaktory ve svete bezi, ale problem tech reaktoru je ze meziprodukt je plutonium a spis si myslim ze problemy jsou politicke nez technologicke. Ono asi neni uplne rozumne sirit po svete reaktor ze kteryho levne a rychle vypadne material na vyrobu bomby.

0/0
22.1.2010 19:22

Host

Re: a kde vezmem...

Muzete na, prostym laikum, jmenovat jedno jedine misto, kde podle vas funguje fuzni reaktor? Bude to asi neco hodne utajjovaneho, kdyz i lide z ceskehu Uradu pro jadernou bezpecnost neveri, ze podobne reaktory tu budou driv nez za padesat let...

0/0
24.1.2010 17:05

computer

Hloupý článek

a pravděpodobně od někud převzatý a přeložený.  Proč autor srovnává elektromobily se sportovním automobilem? Kde jsou malé elektromobily jako Smart a další? Elektromobil se hodí do městského provozu. Stálo by za to spočítat, kolik škodlivin vyprodukují  spalovací motory, když auta v Praze většinosu stojí v zácpách a běží zbytečně na volnoběh.  Na popojíždění po Praze je to ideální ekologické a nehlučné vozidlo v době kdy Praha trpí dopravními zácpami, hlukem a rychlost bude stejně jen do 50 km/h.

0/0
22.1.2010 13:23

Host

Re: Hloupý článek

hmmm, jenomze ta elektrina pro elektromobily se musi nekde vyrobit. tj. ekologicka zatez se pouze prenese jinam.

jaka je zivotnost baterii? Elektromobil jich nepotrebuje zrovna malo a jejich vyroba a likvidace taky neni zrovna ekologicka.....

0/0
22.1.2010 13:45

Host

Re: Hloupý článek

Mylite se, likvidace je jiz velmi dobre zpracovana... je ekologicka. Navic nove typy baterii jsou oproti starym (olovenym nebo NiCd) nesrovnatelne ekologictejsi

0/0
22.1.2010 14:52

Host

Re: Hloupý článek

ovšem lithia už se pomalu nedostává....

0/0
22.1.2010 15:34

Host

Re: Hloupý článek

Ekologická je relativní - vždy vzniká zátěž. Další věc je, že to stojí spoustu energie a ta se nedá získat ekologicky.

0/0
22.1.2010 23:25

Host

Re: Hloupý článek

Ne, jestli Vám přijde ekologičtější (a co teprve ekonomické) pořídit si elektrosmart na poskakování po Praze, když se kamkoliv dostanete metrem, tramvají a pár minutami chůze... Potíž je taky v tom, že pokud jste řemeslník a potřebujete vozit nářadí a materiál, je Vám smart na houby. A elektrododávka, které v zácpě došel proud taky.

0/0
22.1.2010 13:45

computer

Re: Hloupý článek

To jste nepochopil, ti co jezdí automobilem nejezdí MHD. To platilo přece na ně. A lelektrododávka je v Praze ještě lepší varianta. Elektrododávky jezdí v anglii už dlouho jako rozvážkové městské automobily. Proč asi? Jeďte se tam podívat.

0/0
22.1.2010 13:54

Host

Re: Hloupý článek

protože v Anglii nemají sazomety daňové úlevy na smrdutou naftu - nafta se tam daní stejně jako benzin....

0/0
22.1.2010 15:36

Host

elektrický skútr akumoto

ano, souhlasím elektrické skútry mají větší budoucnost, především do zaplněných center měst apod.

více na akumoto.com

0/0
22.1.2010 13:00

barbu do

Re: elektrický skútr akumoto

... a už to někdo viděl v provozu?

0/0
22.1.2010 13:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.