Diskuze
Autofotka týdne: Spartak Kuba objevuje současný svět
Děkujeme za pochopení.
milouch.k
klidně bych jel taky
Klidně bych jel taky, krásný auto na krásný silnici. Tomu říkám naprostá pohoda
celtic
Spartak bylo moje první auto.....
měl jsem ho někdy v 70tých letech....
Host
Vždycky
když za takovým šrotem jedu nebo stojím v koloně, tak se málem udusím. Proč to sakra ještě jezdí na silnicích?
Host
Re: Vždycky
Tak si zapni vnitřní cirkulaci vzduchu a nemusíš to dejchat vole.
notebook.r51
Sranda je
že návrh designu Spartaka, než byl "politicky schválen", byl kritizován za to, že má prý "příliš amerikánskou karoserii".
Spartak, Octavia ani Felicia řazení na podlaze neměly, sand jedině až když se z rezatých Felicií o 20 let později začaly dělat (jiné kastle už nebyly) Oktávky combi, ale tím si nejsem jistý.
notebook.r51
Re: Sranda je
Sypu si popel s tím řazením, asi jsem zažil málo spartaků, měli jsme oktávku (první řidičské pokusy, tak si řazení pod volantem pamatuju) a felicií jsem se vozil jen občas "s tetou".
A řazení u Felicie asi bylo to co se převzalo do těch předělávanejch - koneckonců kastle nebyla do MB samonosná, takže šaltpáka zůstala co trčela z původní převodovky.
Vedoucí kolotočář
A tohle jezdilo normalne na silnicich...
...zatimco v Americe frcely koraby futuristickych proudnicovych designu (Chevrolet, Buick, Chrysler, Dodge), tak v bolsevickem CSR se lide tesili z motocyklu na 4 (anebo i 3) kolech...
notebook.r51
Re: A tohle jezdilo normalne na silnicich...
Vtipálku
Tatra 87 (1936-1950), Tatraplán (1948-52) a Tatra 603 (1957) ti připadají málo proudnicového designu? Na svou dobu to bylo futuristické až až.
Btw různé klony tohohle designu/koncepce se uchytily i leckde jinde (VW brouk, Porsche 911, Saab 96)
Host
fandim vam
fandim vam. pred dvaceti lety jsem jako chudy vysokoskolak koupil za 5k octavku kombi. byla skvela. mohli jsme v ni i bydlet protoze nebylo kde dojeli jsme az k berlinskym jezerum nebo do gdanska. mocc na tu dobu s manzelko radi vzpominame. ted jnezdim uz jinak ale tenkrat to bylo super... s windsurfingem na strese a par korunama v kapse. hodne stesti na cestach.
Host
Re: fandim vam
No, vidím, že po jazykové stránce to studium moc přínosné nebylo, co?
kevinbb
Moc hezke fotky.
Doufam, ze vam ten spartak vydrzi jeste dalsi hezke dovolene, ale stejne, ja osobne bych si ho asi radeji setril. Samozrejme, ze to je vec nazoru.
Drzime palce aby jste si tak hezky uzili jeste dalsich hezkych par tisic km s tim vasim Kubou!
rebbe
Můj Spartak se v Německu jmenoval Popular
a vyroben byl 1964. Řazení pod volantem se nedalo seřídit, buď šla 1-2-3 nebo zpátečka. Koupil jsem proto ze šrotu skoro novou převodovku. Jenomže se mi vytloukly už po několika tisících km přední svislé čepy, ty se ještě musely každých 1500 km promazat tekalemitkou. Takže jsem to auto, tak jak bylo, daroval své sestře do Česka, přivezl je na hranici a tam si ho švakr pěšky vyzvedl. Na cestě domů musel točit a při řazení zpátečky mu tam skočila současně i některá dopředná rychlost, vše bylo zablokované. Takže byl odtažen do místní dílny, tam mu řekli, že cesta je u konce, převodovku nelze sehnat dřív, než za pár měsíců. Tak švakr otevřel kufr a hle, zánovní převodovka s diferenciálem tam byla složená v bedně. I kardan a poloosy jsem mu přibalil, věda že v ČSR nic nesežene.
Já jsem začínal 1958 se škodovkou Populár 998 ccm z r. 1938, to bylo na svou dobu překrásné a moderní auto ještě po válce. Trochu podobný byl Rapid, ale přední chladič Populára byl už podobný Tudorovi z r. 1948.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...