- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Klidně bych jel taky, krásný auto na krásný silnici. Tomu říkám naprostá pohoda
měl jsem ho někdy v 70tých letech....
když za takovým šrotem jedu nebo stojím v koloně, tak se málem udusím. Proč to sakra ještě jezdí na silnicích?
Tak si zapni vnitřní cirkulaci vzduchu a nemusíš to dejchat vole.
že návrh designu Spartaka, než byl "politicky schválen", byl kritizován za to, že má prý "příliš amerikánskou karoserii".
Spartak, Octavia ani Felicia řazení na podlaze neměly, sand jedině až když se z rezatých Felicií o 20 let později začaly dělat (jiné kastle už nebyly) Oktávky combi, ale tím si nejsem jistý.
Sypu si popel s tím řazením, asi jsem zažil málo spartaků, měli jsme oktávku (první řidičské pokusy, tak si řazení pod volantem pamatuju) a felicií jsem se vozil jen občas "s tetou".
A řazení u Felicie asi bylo to co se převzalo do těch předělávanejch - koneckonců kastle nebyla do MB samonosná, takže šaltpáka zůstala co trčela z původní převodovky.
...zatimco v Americe frcely koraby futuristickych proudnicovych designu (Chevrolet, Buick, Chrysler, Dodge), tak v bolsevickem CSR se lide tesili z motocyklu na 4 (anebo i 3) kolech...
Vtipálku
Tatra 87 (1936-1950), Tatraplán (1948-52) a Tatra 603 (1957) ti připadají málo proudnicového designu? Na svou dobu to bylo futuristické až až.
Btw různé klony tohohle designu/koncepce se uchytily i leckde jinde (VW brouk, Porsche 911, Saab 96)
fandim vam. pred dvaceti lety jsem jako chudy vysokoskolak koupil za 5k octavku kombi. byla skvela. mohli jsme v ni i bydlet protoze nebylo kde dojeli jsme az k berlinskym jezerum nebo do gdanska. mocc na tu dobu s manzelko radi vzpominame. ted jnezdim uz jinak ale tenkrat to bylo super... s windsurfingem na strese a par korunama v kapse. hodne stesti na cestach.
No, vidím, že po jazykové stránce to studium moc přínosné nebylo, co?
Doufam, ze vam ten spartak vydrzi jeste dalsi hezke dovolene, ale stejne, ja osobne bych si ho asi radeji setril. Samozrejme, ze to je vec nazoru.
Drzime palce aby jste si tak hezky uzili jeste dalsich hezkych par tisic km s tim vasim Kubou!
a vyroben byl 1964. Řazení pod volantem se nedalo seřídit, buď šla 1-2-3 nebo zpátečka. Koupil jsem proto ze šrotu skoro novou převodovku. Jenomže se mi vytloukly už po několika tisících km přední svislé čepy, ty se ještě musely každých 1500 km promazat tekalemitkou. Takže jsem to auto, tak jak bylo, daroval své sestře do Česka, přivezl je na hranici a tam si ho švakr pěšky vyzvedl. Na cestě domů musel točit a při řazení zpátečky mu tam skočila současně i některá dopředná rychlost, vše bylo zablokované. Takže byl odtažen do místní dílny, tam mu řekli, že cesta je u konce, převodovku nelze sehnat dřív, než za pár měsíců. Tak švakr otevřel kufr a hle, zánovní převodovka s diferenciálem tam byla složená v bedně. I kardan a poloosy jsem mu přibalil, věda že v ČSR nic nesežene.
Já jsem začínal 1958 se škodovkou Populár 998 ccm z r. 1938, to bylo na svou dobu překrásné a moderní auto ještě po válce. Trochu podobný byl Rapid, ale přední chladič Populára byl už podobný Tudorovi z r. 1948.