Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Porsche představí v Ženevě hybridní 911 GT3 R se setrvačníkem

Ikona s magickým číslem 911 na zadku si pro blížící se ženevský autosalon připravila novinku, která vyvolá hodně povyku. Nejporschovatější porsche je hybridní. Zatím jen jako okruhový prototyp.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Jen tak pro porovnani uvadim uryvek z originalni zpravy v

zahranicnim tisku. Jasne to ukazuje, jak jsou ceska media staromodni a neochotna prijmout jakoukoliv novinku, nove mysleni. Cesi jsou tim nejzabednenejsim narodem vidlaku v EU! Zde uryvek z originalni zpravy v zahranicnim tisku:

"911 GT3 R Hybrid je perfektnim prikladem "Intelligent Philosophy" firmy Porsche, coz je princip, ktery prosakuje kazdym modelem Porsche po celu dobu existence automobilky. Vyssi vykon s pouzitim mensiho mnozstvi paliva, vetsi efektivnost a nizsi emise CO2 - pri jizde na zavodni draze i na bezne silnici....."

0/0
19.2.2010 23:52

Mak1

Já ho chci !!!

když jsem byl malej, tak jsem taky měl autíčko na setrvačník;-D

0/0
17.2.2010 12:55

Host

Zmena smeru jizdy

Zde musi setrvacnik delat pekne problemy. Cim vetsi ma hybnost, vetsi energie, tim narocnejsi bude zmenit jeho smer. Toto samo o sobe stoji energii a navic cinni vyrazne vyssi naroky na pneumatiky.Rv

Osobne me to prijde nevhodne k ukladani energie u aut. Vhodne to muze byt do statickych stroju, ale ne do aut.

0/0
17.2.2010 11:17

Host

Re: Zmena smeru jizdy

To preci zalezi na tom, jak je ten setrvacnik umisten, pripadne jak jsou umisteny, pokud jich je vic. Jestli je to udelano chytre, mohlo by to i jizdni vlastnosti zlepsovat.

0/0
17.2.2010 11:27

Host

Re: Zmena smeru jizdy

ja zadnou kombinaci ke zlepseni jizdnich vlastnosti nevidim. Setrvacne hmoty se vzajemne nekompenzuji. Maximalne je umistite do vice  os.

0/0
17.2.2010 11:42

Host

Re: Zmena smeru jizdy

Setrvačník ma svislou osu, je to vidět i na tom obrázku, takže na zatáčení vozidla nemá vliv. Naopak, může pomoci tlumit naklánění všemi směry.

0/0
17.2.2010 11:30

Host

Re: Zmena smeru jizdy

Pokud ma svislou osu, tak co zmena polohy auta po svisle ose. Pokud nastane nahle a rychle klesani, tak auto bude litat nad vozovkou. V opacnem pripade si pekne uziji tlumice.

Vertikalni zmeny ovsem na okruhu nejsou, ale pro bezny provoz nevhodne.

0/0
17.2.2010 11:40

Host

Re: Zmena smeru jizdy

Souhlasím! R^

0/0
17.2.2010 12:58

Host

Re: Zmena smeru jizdy

gyroskopicky efekt je 3D v tomto podani 911 to bude znamenat mensi naklony v zatackach.

0/0
17.2.2010 16:31

JTR1

Hmmm

nechtěl bych vidět ten bordel co by udělal ten roztočenej setrvačník, kdyby "vyskočil ven" ?? 8-o

0/0
17.2.2010 10:28

Delirium Tremens

Re: Hmmm

... třeba po nějaké havárii.

No prostě dokonale vyčisti interier vozu a nalezenou dírou vyskočí ven.

0/0
17.2.2010 11:43

Host

Dotaz

Proč ten setrvačník neroztáčejí přes nějakou spojku rovnou? Proč do toho pletou elektřinu (kde jsou jistě ztráty na účinnosti)?

0/0
17.2.2010 8:40

Pecaf

Re: Dotaz

Protože by to bylo mnohem složitější. A ztráty by v mechanickém podání byly mnohem větší, tomu věř. Tím spíš, pokud by se setrvačník umístil do magnetického ložiska (u elektromotoru se to přímo nabízí). To pak jsou ztráty tak maximálně na drátech vedoucích od motorů kol a na silové elektronice, která řídí motor toho setrvačníku.

0/0
17.2.2010 8:57

Host

Re: Dotaz

Mechanicky to totiž není vůbec jednoduché. Představ si, že máš setrvačník, který točí 25000ot a chceš přibrzdit, tj. přitočit pár tisícovek navíc. Jak to od těch kol mechanicky udělat? Ten správný "převod" a rychle... A jaké budou v tom zařízení ztráty ? No a jak s tou energií zpátky na kola, ihned při přidání "plynu"? Vůbec si to neumím představit, ale to neznamená, že by to nešlo ;-)

0/0
17.2.2010 9:54

Host

Re: Dotaz

http://cs.wikipedia.org/wiki/Vari%C3%A1tor_%28p%C5%99evodovka%29

..ale osobne se mi libi setrvacnik v tomto podani, tedy jako reluktancni motor.

0/0
17.2.2010 10:16

Pecaf

Re: Dotaz

Variátor bylo první, co mě u setrvačníku taky napadlo. Ale chybí mu to, co elektrické provedení má už od podstaty - rychlost s jakou může reagovat. U el. varianty se to celé ovládá elektronicky bez účasti nějakých akčních členů.

Tím, že je variátor je pevná převodovka, má logicky nějaký minimální a maximální převod. Ten minimální je vždy nenulový; dá se snižovat, ale nikdy to nebude nula. Tudíž je nutná spojka, která to něco mezi nulou a minimem překlene (tu jsou první ztráty). Max. převod zase určuje max. otáčky setrvačníku. Nad to jít nelze, protože to variátor nedovolí, přestože setrvačník by třeba ještě mohl.

S elektronickou regulací lze kola zastavit i do nulové rychlosti bez účasti klasických brzd. To variátor opět neumí. Klasické brzdy na autě být musí, ano, ale když je použiju k zastavení kol, nutně při tom přicházím o energii (pokud ji nechci využít k vytápění interiéru :-) ).

0/0
17.2.2010 10:52

Pecaf

Re: Dotaz

Přesně tak. Elektromotor je úžasný v tom, že krom rotoru nemusí mít žádné pohyblivé části a samotný rotor se dá udělat též velmi kompaktní. Takže může klidně zvyšovat své otáčky dokud má sílu překonat tření v ložiscích a zátěž, na kterou je připojen. Ložiska jsem "probral" už v předchozím příspěvku, vše může být zcela bezkontaktní a zátěž de facto souvisí jen se změnou otáček rotoru - při konstantních otáčkách je zátěž nulová. Takže otáčkový limit rotoru-setrvačníku je daný v podstatě jen vlastní pevností a pevností uložení. Přeci jen, takový setrvačník vážící pár kilo, roztočený na tisíce otáček za minutu, vyskočivší z auta by mohl po sobě zanechat pěknou neplechu ;-)

0/0
17.2.2010 10:16

Host

no a,

tak dali na sedadlo spolujezdce setrvačník. nedělal bych z toho velkou aféru.

0/0
17.2.2010 6:56

Host

Svět se v prdel obrací

Rv ;-O

0/0
17.2.2010 4:22

Host

Re: Svět se v prdel obrací

Neboj, tvé sbírky angličáků se změna pohonu u Porsche (ať už je to nafta v Cayenne, nebo hybrid v 911ce) netýká.

0/0
17.2.2010 6:20

Tom Hagen

Re: Svět se v prdel obrací

Bohužel má pravdu   Rv:-/:-/

0/0
17.2.2010 15:17

fcbanik

nadhera

Nemcouri nikdy nesklamou R^

0/0
17.2.2010 1:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.