Diskuze

Audi se vrací k rotačnímu motoru. V hybridní A1 vystačí s 1,9 l/100 km

Veleslavný model NSU RO80 vyráběný značkou vlastněnou Audi, se dokonce pyšnil titulem Auto roku 1968 a poháněl ho netradiční wankelův motor. Po třiatřiceti letech koncept motoru s rotujícím pístem konstruktéři Audi znovu oprášili a namontovali do nového trpasličího modelu A1. Jako netradiční koncept e-tron se představil společně se sériovou verzí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

19. 3. 2010 8:02
Audi

Mě se to autíčko náhodou docela líbí... http://www.prodejkaru.cz

0 0
možnosti

Host

17. 3. 2010 20:40
mám lepší nápad

tahle myšlenka se mi líbí a jsem jejím zastáncem už řadu let - malý spalovák co dobíjí akumulátory a kola pohání výlučně elektromotory, ale co bych na tom změnil je to, že bych vyhodil drahé a mizerné akumulátory a nahradil je superkondenzátory. Sice by to v současné chvíli na současné úrovni znamenalo dojezd např. pouhých 10km při stejné hmotnosti jako mají li-ion, ale to by mělo v pohodě stačit, pokud budou dobíjeny kontinuálně. Budoucnost patří elektromotorům. Už Tesla říkal, že asynchronní vícefázový motor, který on poprvé vymyslel a vyrobil, je konečné a zřejmě i nepřekonatelné řešení pohonu.

0 0
možnosti

Host

17. 3. 2010 20:56
Re: mám lepší nápad

Souhlasím, sériová koncepce hybridního pohonu je mi také sympatičtější. Výhodná je také kombinace ultrakapacitorů (mám raději tento výraz, kondenzátor je v chladničce ;-)) a akumulátorů, kde ultrakapacitory podstatně lépe "vyhlazují" proud z akumulátoru a také lépe absorbují energii získanou při rekuperačním brzdění. Takto mohou prodloužit dojezd vozidla o desítky procent.R^

0 0
možnosti

truthspeaker

17. 3. 2010 13:08
Plánování

Auto na baterky je utopie. Jde to proti hlavním principům

individuální dopravy, která dává svobodu nezávisle se rozhodovat kdy a

kam jedu a operativně to podle potřeby měnit. Nečekané jednání, prasklý

vodovod u babičky v Krkonoších, nová přítelkyně ve vzdálenosti 105 km

atd. Život takhle nenaplánujete, aby to bylo vždy do 200km, a toho kdo to dokáže je mi upřímně líto.

0 0
možnosti

Host

17. 3. 2010 20:47
Re: Plánování

no to tvoje svobodný rozhodování je taky omezený tím, jestli v příštích 700km najdeš alespoň benzinku ;-D takže bych se na tvém místě mírnil s podobnou demagogií. Navíc, tady se nejedná o elektromobil v pravém slova smyslu, ale o motor který slouží jen jako generátor a auto pohání elektromotory. To je mnohem výhodnější z několika hledisek.

1) motor dobíjí akumulátory v optimálních otáčkách/výkonu kde má nejvyšší účinnost a není třeba aby měl tak vysoký výkon, protože je požadovaná energie průměrovaná na střední hodnotu díky akumulátorům.

2) elektromotor má maximální točivý moment již od nulových otáček, což je naprosto výborná věc - stačí 1 nebo 2. stupňová převodovka a motor má podstatně vyšší dynamiku než stejně výkoný motor [kW] na benzín/naftu.

3) tohle sou první vlaštovky, doufejme že se dostanou do sériové výroby a celá technologie se tím velmi zlevní a dostane mezi normální lidi.

0 0
možnosti

Host

16. 3. 2010 22:46
hnus !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

to je hnusnější než fábia2

0 0
možnosti

Host

16. 3. 2010 23:03
Re: hnus !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

To nejde ;-)

0 0
možnosti

xprim01

16. 3. 2010 17:09
Velikost nádrže

Myslím, že v době používání populárních "metod", které sníží spotřebu pouze na papíře, protože třeba počítají s nabitou baterií, by bylo vhodné uvádět i velikost nádrže. Skutečnou spotřebu si pak vypočítá každý sám. ;-)

0 0
možnosti

xprim01

16. 3. 2010 17:19
Re: Velikost nádrže

Tak po nalezení velikosti nádrže, která má 12 litrů se nejeví spotřeba jako úchvatná. Ono 6l/100km není tedy nic extra. :-/Rv

0 0
možnosti

ičmeka už jednou smazali

16. 3. 2010 16:33
jak se jmenoval ten Cimrmanův spalovací motor?

;-D

0 0
možnosti

Host

16. 3. 2010 17:09
Re: jak se jmenoval ten Cimrmanův spalovací motor?

Jaroušek ?

0 0
možnosti

Host

16. 3. 2010 16:08
Bodoucnost není ve Wankelově rotačním motoru,

ale v Cimrmanovu pětitaktním! Už ze své podstaty je automaticky o 20% úspornější než jakýkoliv jiný spalovací motor.

0 0
možnosti

Host

16. 3. 2010 16:14
Re: Bodoucnost není ve Wankelově rotačním motoru,

Ja pracuju na absolutni novince - nerotačním motoru. Žádný pohyb, žádné tření, žádné ztráty, 100%ní účinnost.

0 0
možnosti

Host

16. 3. 2010 14:54
No...

Dojezd jeste neni uplne to prave orechove (chtelo by to tech dveste km na dobiti), i ta hmotnost je pro takoveho prcka trochu vyssi (pod tunu by to melo jit urcite). Jinak se to zacina blizit idealnimu autu do mesta.

0 0
možnosti

f0rr35t

16. 3. 2010 17:55
Re: No...

Možná, ještě by bylo potřeba, aby měla většina lidí ve městě možnost to někde dobíjet :-/ Když vykouknu z okna, vidím desítky aut zaparkovaných všude kde se dá i nedá (měšťáci sem radši ani nejezdí, protože by museli odtáhnout půlku sídliště :-))... to aby si koupili 500m prodlužovačku a natáhli si ji z okna (ačkoli když někdo přijede po sedmé večer, ani 500m by nestačilo)...

0 0
možnosti

Ewiczek

16. 3. 2010 14:22
wankel

wankel v mazde RX7 zere i travu kolem silnice..

0 0
možnosti

Host

16. 3. 2010 14:19
Konečně oprášený wankelův motor

Doba pokročila a konečně třeba někdo zvládne tento úžasný motor utěsnit tak, aby vydržel. Optimální dojezdová dráha se uvádí 160km. Mě by těch 100km stačilo. Kamarádka takto měla Favorit na baterky (odkoupený od české pošty) a perfektní. Večer ho připojila do zásuvky a přes den najela až 200km. A náklady na km - několik halířů.

0 0
možnosti

Host

16. 3. 2010 14:32
Re: Konečně oprášený wankelův motor

nevýhody převažují, viz ten podrobný článek

0 0
možnosti