Diskuze

Prius špatné brzdy nemá. Chyba je v řidičích, kteří si pletou pedály

Za několika vysoce medializovanými případy řidičů ve Spojených státech i Japonsku, kteří údajně nebyli schopni zabrzdit hybridní Toyotu Prius, stojí zřejmě obyčejná řidičská chyba.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
46

tacco

22. 3. 2010 12:33
Věřím, že si pletou pedály

Ekomagory, co dlabou zrní, bych do provozu nepustil - chceš být eko - jezdi trolebusem. Tyhle lidi za volantem jsou horší než řidiči v klobouku!! 

0 0
možnosti

Host

22. 3. 2010 12:25
Jsou-li v USA

magoři, kteří ani za 20 min nedokážou zastavit auto, řada problémů je nasnadě ...

0 0
možnosti

Host

23. 3. 2010 9:23
Re: Jsou-li v USA

neznaš podrobnost, tak nesuď, holt Češi všechno vědí a dělají nejlíp, jsou mistři světa všeho, ono to tu také podle toho ve všem vypadá se rozhlěďněte kolem sebe ...

!!

0 0
možnosti
PN

nepetr

22. 3. 2010 12:21
Pro pána boha

připadá mi že tady většina lidí vůbec netuší jak to v autech vážně funguje. Píšete tady strašný nesmysly. Myslíte si ža auto má jednu řídící jednotku která se stará o vše? Automatická převodovka ma svojí, okénka mají svojí teda pokud jsou na el., Motor má svojí, klimatizace taky, brzdy taktéž, atd. Porucha jedné jednotky neznamená že auto je neovladatelný projektyl.  Chybu na el. pedálu plynu která by zapříčinila samovolné zrchlení si nedokážu dost dobře představit a to už auta nějakej ten rok dělám. Je mi jasné že člověk který se tím neživí nebo tomu nehoví nemůže vidět do hloubky, ale prosím vás v takovém případě tady vůbec nic nepište.

0 0
možnosti

Host

22. 3. 2010 21:27
Re: Pro pána boha

jakožto někdo, kdo pracuje na vývoji řídících jednotek pro vznětové motory bych chtěl říct, že tak trochu kecáš.. :) Samozřejmě že provoz motoru + činnost automatické převodovky a další věci související s provozem řídí jeden jediný mikrokontrolér řídící jednotky, ačkoliv jsou auta která mají jednotek více, např. BMW 850i, což byly dva řadové šestiválce 2,5i u sebe + 2 jednotky :)

Dále bych chtěl říct, že brzdný výkon je 10-20x vyšší než výkon motoru vozidla -> není problém zastavit ať si motor dělá co chce, klidně ať se do něj leje max. dávka paliva, brzdy ho vždy spolehlivě udusí..

0 0
možnosti
PN

nepetr

22. 3. 2010 11:46
V USA

a u ženy mě to moc nepřekvapuje;-D. Být Toyotou tak je zažaluju za pošpinění jména a žádal bych náhradu škody. V tomhle případě to spíš vyhraje paní proto že ve vozidle není na viditelném místě napsáno který s pedálů je brzda a který plyn.R^

0 0
možnosti

Host

22. 3. 2010 12:00
Re: V USA

Zpátky do autoškoly... levá - brzda, pravá - plyn... až se to naučíte, tak přijďtě.

0 0
možnosti

Host

22. 3. 2010 10:29
sss

u inych autach sa to nestava, resp stava len vynimocne, ale u priusu si zrazu ludia mylia pedale...

0 0
možnosti

Host

22. 3. 2010 10:37
Re: sss

jestli to nebude tím že po mediální hysterii kdekoho napadne hodit svou chybu na toyotu - u jiného výrobce by je to nenapadlo

0 0
možnosti
P

Podrazza

22. 3. 2010 9:53
Pedál sem, pedál tam

Takovéhle mlžení a svalování viny na jiné se dá od Toyoty čekat. Tím, že udělají ze svých zákazníků pitomce si jméno moc nevylepší :-/

0 0
možnosti

Host

22. 3. 2010 11:42
Re: Pedál sem, pedál tam

A už si někdy viděl návod k autům prodávaných v USA? Asi ne, jinak bys věděl že to pitomci jsou. Udělat návod velkej jako bibli kde je napsaný co všechno nesmíš dělat je trochu ujetý. Na zrcátkách (a nejen na nich) nápisy, že objekt je blíž než se zdá atd... už sem nevydržel a rozesmál jsem se. Navíc v evropě žádný takový nebyl. (tyotu nemam)

0 0
možnosti
K

kecy1

21. 3. 2010 12:11
Cernou skrinku bych neprecenoval.

Pedaly v Priusu jsou ciste elektronicke, jak jinak by mohli soucasne ovladat benzinovy a elektro motor. A predpokladam, ze Toyota v ramci efektivity nemontuje k pedalum dva nezavisle elektronicke okruhy s nezavislou elektronikou pro pripad, ze jedna ma chybu. Takze, existuji jen jedny data o tom, v jake poloze jsou pedaly a elektronika, ktera tato data vyhodnocuje, ma chybu a vyhodnoti je jako seslapnuty plynovy pedal i kdyz slapu na brzdu, tak samozreme i v cerne skrince jsou ulozena stejna data, tedy, ze bylo slapano na plyn a ne brzdu, proze jina data neexituji.

Prece tady nejde o to, ze do ridici jednotky prichazeji data "slapu na brzdu" a ridici jednotka zrychluje. To by byla moc trivialni a odhalitenla chyba. Problem je v tom, ze za urcitych okolnosti elektronika v aute vyhodnoti, ze slapu na plyn i kdyz slapu na brzdu. Pak jak do ridici jednotky tak do cerne schranky putuji data "slapu na plyn". Proto auto zrychluje a proto i cerna skrinka obashuje data "slapu na plyn".

0 0
možnosti

Host

21. 3. 2010 12:21
Re: Cernou skrinku bych neprecenoval.

jako teorie dobrý, ale jinakRv

0 0
možnosti

Host

21. 3. 2010 11:58
amici jsou proste lemra

Jenom lemro co ma automat v aute a k obedu hambace z mekace a USA poznavaci znacku muze zamenit brzdovej pedal s plynovym!R^

0 0
možnosti

Host

23. 3. 2010 15:09
Re: amici jsou proste lemra

no, až někdy budeš v nebezpečný (fakt krizový) situaci (třeba někoho jinýho chybou...)a pak budeš mít "cosi" v gatích... budeš hledat bzdový pedál u "blinkrů nebo stěračů"....;-D

0 0
možnosti

Host

21. 3. 2010 11:53
Jestli má Pryjus

pro řídící počítač pravé emerické windows, tak se nedivím. Brzdí a zastavuje se tak, že se sešlápne pedál START.....Rv

0 0
možnosti

Host

23. 3. 2010 7:21
Re: Jestli má Pryjus

No jasně! BSOD a pak nereaguje nic, brzda ani plyn!!! ;-D Pak už jen zbývá klasická trojkombinace Ctrl+Alt+Del

0 0
možnosti

Host

21. 3. 2010 10:50
katano ban

je schizofrenik,to jste ještě nepoznali.

On má realitu zkreslenou.

0 0
možnosti