- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdyby byly elektromobily tak super, už dávno jsou masivně rozšířeny ve vyspělejších zemích, než je ČR nebo SR. Problémy se znečištěným životním prostředím hlavně v městských aglomeracích se tzv. zelení snaží řešit například těmito elektromobily. Místo aby se posilovala a rozvíjela městská hromadná doprava a budovaly se funkční obchvaty měst, řeší se elektromobily. V ČR se více než 80% elektrické energie vyrábí v hnědouhelných tepelných elektrárnách. S jádrem mají zelení problém. Ona ale platí přímá úměra, o co méně přímých emisí ve městech, o to více musí ČEZ přiložit pod kotel anpříklad v Prunéřově. A při účinnosti tepelných elektráren něco kolem 32 % je to tristní. Problém jsme vyřešili tak, že jsme jej přesunuli jinam. Tak to je vymývání mozků!
Ale na druhou stranu je tu celosvětová ropná korporace, která by přišla o hodně peněz ... proč by měli chtít elektromobil?
hranol na hrad....
uz vidim ako toto krasne bolsevik otrepe o hlavy svojim ovciam. beeeeeeee
Na Slovensku jazykový zákon je. U nás by ho to také chtělo.
Kamarádka má elektro Favorit (koupila ho od české pošty) a až na občasnou výměnu baterií jezdí suprově. A v rovině dojezd až 300km, ale hrozně záleží na stylu jízdy. Uprostřed palubky je budík se zeleným, žlutým a červeným polem a pokud se člověk drží v zeleném, tak je to v pohodě. Jinak se baterie hodně rychle vybíjí. Zajímavé je, že ten Favorit tam má i původní převodovku a vyměnili jen motor za elektromotor. Výhoda je, že po zařazení 1ky vyjede jakýkoliv kopec a dá se z kopce brzdit motorem.
To se v normálním autě nedá? Tedy brzdit s kopce motorem??
zajímavé že to auto z boku vypadá jako Honda Civic (taková trochu zkrácená)
Jen jsem čekal až nějaký osel toto napíše. Můžeš poslat nějaký odkaz na jakékoliv auto na světě, nebo třeba jen koncept nebo obrázek malého kluka, který vypadá jinak? Určitě ne, všechny možné kombinace tu už totiž byly a on i ten favorit je podobný novému golfu, má dokonce 4 kola, a volant, no fuj IN jsou přece řidítka :-)
No to u vás v Chánove takú vec nemáte, však? Česko je eštte veľmi pozadu
Velká většina lidí bydlí v domech, které buď nemají v garáži zaveden dostatečně výkonný rozvod elektřiny (napojený na elektroměr dle klientů) nebo dokonce parkují na ulici bez jakéhokoliv přístupu k elektrické přípojce.
Z tohoto pohledu je minimálně kvůli infrastruktuře zatím nástup elektromobilů značně ztížen - i pro cesty do práce a zpět může být nutné vůz nabíjet během pracovní doby, jenže musí být kde.
To tvrdím taky. A krom toho je sice pravda, že po městě člověk víc km nenajede, jenže mě by z toho neustálého každodenního nabíjení a počítání kilometrů asi hráblo. A když by na to člověk jednou zapomněl a došla mu šťáva, bylo by to na odtah
To je pěkné, že drqažší verze pojede až 105 km/h a ujede 160 km zatímco ta levnější ujede pomaleji a polovinu. Ale kolik stojí ta dražší a kolik ona levnější? Na chalupu to mám od domu k domu 65 km, ale místy (a hlavně ku konci) to je hodně do kopce, zvládne to ta "levná" verze s dojezdem 80 km?