Diskuze

Ušetřte tisíce korun, pojďte do školy úsporné jízdy

Nejezdit zbytečně rychle, včas řadit, vypínat motor před závorami, ale hlavně jezdit plynule a předvídat. Rady pro úspornou jízdu nejsou složité. Hlavní je změnit myšlení a nezávodit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Deleter

13. 7. 2010 21:26
---

No já to vůbec nešetřím a jezdím za deset dvanáct na sto. A je mi to fuk, mám na to. Kdybych se chtěl plazit jako Ruda Pivrnec z hospody, tak to můžu jezdit šalinou.

0 0
možnosti

Deleter

13. 7. 2010 21:27
Re: ---

P.S. ale příští auto možná vezmu na E85, to stojí dvacku a je to proti LPG bez kompromisu.

0 0
možnosti

Host

7. 5. 2010 21:46
Spotřeba paliva

jak to je trebe s elektronikou?? myslíte, že žere hodně i např hlasitě zapnuté radio??

0 0
možnosti

Host

11. 4. 2010 22:56
nafackovat

já mu dám, že benzinovej motor jede fajn i na 1500 otáček. Trubku a hned mu jednu lisknout. Takhle podtáčet motor ho dost likviduje - mnohem větší tlaky a opotřebení na klikovce, na uložení kliky, nedostatečné otáčky pro alternátor a tím nezvládající dobíjení při větších odběrech (klima, topení zadního skla, atd) větší namáhání převodovky. Hlavně že lojza ušetří pár stovek za benzín, ale už nevidí že si odpraví katalyzátor když ho nezahřeje na provozní teplotu, nebo že zacpe filtr pevných částic u turbodehtu. Mám 1,8l benzin a jezdím svižnou jízdou s celoročním průměrem 6,5l/100km. Hranice otáček kdy podřazuju jsou 2000ot/min, níž bych motor netočil, protože ho ještě nějakej rok chci mít ve slušným stavu. 50km/h v obci je práce pro trojku - cca 2600ot/min nebo pro čtyřku (pokud je to na rovině) která točí kolem 2000ot/min. Když bych tam nechal pětku, tak sem na těch 1500ot/min a to už motor "padá na hubu" a má nezdravej zvuk, jak mu kolísají otáčky po každým zapálená válce

0 0
možnosti

Host

11. 4. 2010 23:01
Re: nafackovat

jinak, na přejezdech motor taky chcípám, ale jen pokud je zahřátej na provozní teplotu, studenej nikdy. Tam občas člověk čeká i 2-3 minuty a motor mi pak chytá na ťuknutí, takže se tam leje starovací dávka jen chvilku, takže to rozhodně uspoří a nedusím vejfukem všechny okolo. Kdežto na křižovatkách je to blbost. Křižovatka má cyklus pod minutu a pak je z ní potřeba relativně rychle vypadnout, aby to stihl na zelenou i ten za mnou a ne že tam budu deset sekund startovat a losovat kvalt..

0 0
možnosti

Host

11. 4. 2010 21:33
demence

to jsou rady ve stylu: usetrime korunu, at to stoji milion

0 0
možnosti

Host

9. 4. 2010 17:08
Úspora

Vypínání motoru na křižovatce a před přejezdem na krátkou dobu , cca 1 min. , jak píše autor se podle mých zkušeností nevyplatí . Nastartovaní motoru vezme víc paliva než jeho volnoběžný chod.

Jinak s naftou 1,9 jezdím na takové trasy okolo 50 km bežně pod 5 litrů , auto mám velký a těžký . Tak vono s malým autem a 1,2l mrmličkou zase nic moc.

0 0
možnosti

Host

6. 4. 2010 19:07
Kdo chce šetřit

Kdyby chtěl někdo opravdu ušetřit, tak tady najde zaručený návod:

http://greenfuel.cz/index.html

0 0
možnosti

Host

3. 4. 2010 10:34
filtr pevných částic

Hmmm no tak sem to zkusil točil v nízkých otáčkách a ejhle svítí mi kontrolka DPF, tzn. že mrvím motor s filtrem pevných částic... (Subaru Forester 2,0D).

0 0
možnosti

Host

6. 4. 2010 17:46
Re: filtr pevných částic

nemas si kupovat ten jedovatej turbosmradRv

0 0
možnosti

Host

2. 4. 2010 14:09
Bacha šílenec!

Cha cháá, ten pán "spořič" si asi dělá dobrý den:-), jezdit s HaTlaPatkou na 5ku 50 kolem 1500 ot/min.?, toho spořínka okamžitě přejmenovat na "VRAHA MOTORŮ"!!

0 0
možnosti

Host

2. 4. 2010 16:22
Re: Bacha šílenec!

Úkol zněl jasně: uspořit palivo. Nebyl čas se zabývat celkovými náklady na provoz v takovém režimu.

Ostatně pán to šetření palivem jezdí soutěžně. Zlobit se na něj, že to auto brzo oddělá, je jako zlobit se na automobilového závodníka, že má velkou spotřebu.

0 0
možnosti

Host

2. 4. 2010 7:53
Nevim, nevim...

U benzinoveho motoru radit vzhuru pri 1.500 ot./min. a 50km/h na 5. stupen, vypinat motor na kazde krizovatce??? Ne, diky, svuj motor mam rad... ( na neutral se spotrebuje cca 0.5 - 1l paliva za hodinu - chudak baterie, starter atd. )

0 0
možnosti

Host

2. 4. 2010 12:38
Re: Nevim, nevim...

Všobecná rada zněla: Včas přeřaďte na vyšší rychlost. Co se týká otáček, tak u každého auta to bude samozřejmě jiné.

0 0
možnosti

Host

1. 4. 2010 22:12
To já s oktávkou

To já jezdím s oktávkou občas i za 3,2l na 100kmh.

A to ji vůbec nešetřím, po dálnici 140, okrsky 100 až 110. Z kopce nevyřazuju.

Do Chorvatska jsem jel za 2,6 a to jsme byli plně obsazeni (4 lidi a plnek kufr).

Samozřejmě zapnutá klima.

Mám 1.9 Tdi 66kw. Nechápu, jaktože mají ostatní tak velkou spotřebu.

0 0
možnosti

Host

2. 4. 2010 2:10
Re: To já s oktávkou

To mě když kámoš táhnul na laně, tak mi to nežralo vůbec nic..jen trochu brzdy! Nemáš to nějaký rozbitý?! :-P

0 0
možnosti