Diskuze

Žigulík slaví čtyřicátiny. Továrnu na něj pomáhali stavět Italové

První VAZ 2101 vyjel z nové továrny v Togliatti v dubnu 1970. Ruské město pojmenované po italském revolucionáři žije výrobou aut dodnes.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PD

LazyFatMan

5. 5. 2010 15:45
Měny

před chvilkou aktualizovala KB kurzy, dolar šel nahoru o 65 h, euro o 36 h.

0 0
možnosti
PD

LazyFatMan

5. 5. 2010 15:55
Re: Měny

Sorry, to patřilo pod Řecko...

0 0
možnosti

Host

28. 4. 2010 16:25
Rezavění Italských vozů

Zde začalo časté rezavění italských aut. používali velmi nekvalitní sovětský plech.

Defacto to byl cíl celé akce sovětské rozvědky - zničit italský automobilový průmysl. Naštěstí se jim to nepovedlo a italská auta jsou stále krásná a dnes již nerezaví!!!!!

0 0
možnosti

Host

28. 4. 2010 16:57
Re: Rezavění Italských vozů

metelurgický odborníku, každej plech (pokud není z nerezi) rezaví, jde jen o to jakou má karosérie následně udělanou povrchovou ochranu aby nerezavěla.

0 0
možnosti
S

swiss114-3

27. 4. 2010 16:16
diky komunistum vlastni dnes Skodovku

nemci, jako za valky, a ani nemuseli vystrelit...

0 0
možnosti
RG

pecuchet

27. 4. 2010 19:19
Re: diky komunistum vlastni dnes Skodovku

určitě lepší, než kdyby ji koupil Renault, který byl velkým uchazečem.

0 0
možnosti

Host

24. 4. 2010 22:38
Společenské vrstvy za socialismu v ČSSR

Se dělily podle toho, v čem jezdí, co pijí a s kým se sexuálně stýkají:

1) Mercedes - whiskey - umělkyně (herečky)

2) Lada - vodka - sekretářky

3) škodovka - pivo - manželka

4) Trabant - šaratice - ...............

0 0
možnosti

Host

24. 4. 2010 23:22
Re: Společenské vrstvy za socialismu v ČSSR

místo těch teček patří co? ovce? ;-D

0 0
možnosti

Host

24. 4. 2010 22:31
Škodu 720 nepotopili Rusové

Teda ne přímo. Výroba modelu už byla na spadnutí, ale přišla normalizace a s ní odvolání tehdejšího ředitele AZNP ŠImona (btw. nejlepšího managera všech dob, který působil ve Škodovce). Následovaly škrty ve financování výroby osobních aut, podpora industrializace Slovenska (v r.68 se stalo ČSSR oficiálně federací) a hlavně zahájení masové výroby nákladních aut Tatra pro SSSR. To vše mělo za následek konec nadějí pro Š 720, omezení vývoje nových modelů v AZNP a dlouhou etapu výroby modelu Š105/120, což byl hybrid embéčka a škody 760, designového paskvilu (rovněž z dílny Giugiara), který se nakonec také nedostal do výroby - pouze některé z jeho částí posloužily jako předloha pro design pro Š 105/120ky.

0 0
možnosti

Host

24. 4. 2010 22:02
AvtoVAZ dnes

Před vánoci 2008 jsem měl docela zajímavou příležitost a sice odjet do AvtoVAZu pracovně. Ta firma je fakt obrovská. Myslím že i na Ruské poměry. Je to město ve městě. Když jsem se ptal na rozlohu, tak mi řekli: "Na šířky asi 6 km a do dálky... ani nevíme". Byl jsem v šoku co všechno (a taky jak a v jakých prostorách) se tam pořád vyrábí! Mrkněte na http://www.lada.ru . Niva a Samara jedou pořát na staré lince spolu s 2105, 2107... ! Připomělo mi to záběry z televizních novin o úspěších n.p. Škoda před 20ti lety. Kalinu a Prioru dělají na "nové" lince, kterou se mi chlubili. Dodal jim to Renault, ale nedá se to porovnat např. s Mladou Boleslaví dnes. Je to jak cesta v čase o 20 - 30 let zpátky. Akorát mobily tam nepatří. Je to zážitek a člověk pak spoustu věcí vidí jinak. R^

0 0
možnosti

Host

24. 4. 2010 17:45
asi to byly za totáče dobrý auta

oproti škodovkám řady 100 až 130, oproti Wartburgům, oproti ....Dáčiím.....v 70. a 80.letech....slušnej výko , 1500 ccm objem, měkký pérování, ušlechtilý zvuk motoru....v 70. a 80.letech to byy lepší auta pro šikovnější, pracovitější lidi..měl ho třeba strejda, co měl náročnou, manželku , 3 aměstnán a tuzexový bony...nebo bílou Ladu měl třeba Miloš Kopecký, Vaz combi měl zase Jaroslav Dietl...zkrátka..před 30 lety to bylo lepší auto pro lepší lidi. V 90.letech s tim jezdili už většinou jenom cikáni...dnes už je to jen takový podivný relikt dávno zašlých dob...

0 0
možnosti

Host

24. 4. 2010 22:11
Re: asi to byly za totáče dobrý auta

No nevim, kdyz bych chtel tehdy "zajimavy" a socialisticky auto, tak bych si radeji koupil eRko nebo Rapida.... Vetsina tech "sikovnych" mela auto west provenience za tuzexu.

0 0
možnosti
DO

chromozom

24. 4. 2010 15:57
O roma vakeren

Nikdy jsem nepochopil nehynoucí lásku našich romských spoluobčanů k žigulíkům. VAZy nekritizuji, jen poukazuji na zřetelný fakt.:-)

0 0
možnosti

Host

24. 4. 2010 22:14
Re: O roma vakeren

jedinej vůz,kterej je schopen jezdit i při zacházení hnědejch tváří

0 0
možnosti

Host

24. 4. 2010 0:03
ŽIGULÍČEK

Už mám třetího ŽIGULA a jsem sním spokojen.Je z roku 1976 má najeto 40tis vše původní stav.Jezdím sním pouze do práce,protože při dnešním provozu to už skutečně není bezpečné auto.V létě se mě smějou ,jakou že to pixlou jezdím,jenže v zimě při -25 chytá v pohodě.Pak se zase směju já ,že ty nový sra.....nenastartujou.Minymálně 10x za zimu pomáhám roztahovat auta o 30 let mladší než je ŽIGULÍČEK jojo jó ;-D.   DOKTOR :-)

0 0
možnosti
DO

Držitel Oscarů

24. 4. 2010 0:39
Re: ŽIGULÍČEK

Třeba si jednou ušetříš aspoň na ojetou felicii ;-D

0 0
možnosti

Host

23. 4. 2010 23:27
Blbosti

Možná tak před 40 roky to bylo fajn auto. Ale podívejte se co výraběli jiní výrobci kolem roku 85 - klima, el. okýnka, centrál atd. Později ABS, airbagy.

Jako nostalgie pěkné, ale pro mne je auto jen pracovní nástroj nic víc. Hodnotím především vlastnosit a komfort.

Dá se oponovat že dobrý řidič zvládne vše. Vyzkoušel jsem různé auta - popelnice, nákupní tašky, dodávky. V terénu, v zimě v létě. U aut zatím je nějaký vývoj, nejsou to jen marketingové kecy jako v jiných oborech. Auta jsou poměrně spolehlihé i přes velkou složitost, dokonce se se ani nekouše software. Takže není důvod se bát novinek. Pro ženské co jezdí málo určitě ABS a ESP, do práce klimu, na štreku klimu, centrál pro zmatkáře jako jsem já a do ježdění po městě automatické všechno co se dá.

0 0
možnosti
Z

Zapata

23. 4. 2010 23:40
Re: Blbosti

No nevím, řekl bych, že v auta už dlouho žádný zásadní pokrok neudělaly. Je to tak 10 let pořád totéž akorát ty marketingové kecy. Klima, ABS, ESP a co dál? Nic jako nástup turbodieselů, nasazení vstřikování atd.. Prostě jenom koniny, co s autama moc společného nemají.

0 0
možnosti