Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta jsou moc těžká. Lotus vymýšlí, jakou dietu jim naordinovat

Vývojáři Lotusu měli vždy rádi konstrukčně lehká auta. Jejich poslední studie ukazuje, že masově vyráběné vozy mohou být o více než třetinu lehčí a přitom podraží jen minimálně. Místo z oceli se budou dělat z hliníku a plastů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Mno ....

Mno, nejsem ani fyzik, ani konstruktér automobilů, ale obyčejný koncový uživatel. Ale rád bych vám tady něco ukázal:

http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ujEA0S9QxGI

http://www.youtube.com/watch?v=m_86RuYXoJA&feature=related

Možná už chápete, že jako koncový uživatel, vám z vysoka kašlu na lehkost karoserie, manévrovatelnost ve městě (kde stejně moc nejezdim) a opravdu si radši připlatím za vyšší spotřebu, než abych si koupil malý, ekologický a mrštný auto. Bohužel jsem už nehodu zažil, dodnes nemůžu pořádně ohnout levou ruku v rameni a to jen proto, že mi nějaký imbecil (v SUV btw) nedal přednost. Kašlu vám tedy na nějakou 'image', mám prostě velké auto i s velkým benzínovým osmiválcem, trochu sem si naněj musel našetřit a přemýšlím o montáži pohonu na LPG, no a co? Furt jezdim dle předpisů ...

0/0
11.7.2010 10:53

Host

Re: Mno ....

Souhlasim, bezpecnost je i pro mne na prvnim miste a vice nez ekologii a ekonomii davam prednost vysledkum crash testu, fiat 500 jsem ani necekal ze dopadne lepe a i kdyby nebyl tak zdeformovany tak by zpomaleni pro telo bylo natolik kriticke ze by ridic a spolujezdci utrpeli rozsahla nvitrni zraneni, proto si volim auto i podle delky predni casti cim delsi, tim vice deformacni zony mam pred sebou a pri narazu to znamena mensi zatizeni organismu, at si zastanci malych aut melou co chtej, proste nektere zakony fyziky neosidej.bdw to same i pro narazu ze zadu.

0/0
14.7.2010 14:25

Host

Nehodlám umřít vinou nějakýho pošuka

Chci auto co nejtěžší.... Na naše silnice jedině OT.

0/0
10.7.2010 23:50

Petrakrone

Levný benzín a levná nafta - bude či nebude?

http://www.facebook.com/pages/Chci-pro-auto-levny-benzin-a-nezadreny-motor-Stop-biopalivum-Stop-repce/138281072848600

0/0
9.7.2010 20:30

Host

starej clanek

Proc se na idnes objevil clanek/piarko, kterej obletel internetovej svet na konci dubna? To se v automotive fakt nic nedeje? 

0/0
8.7.2010 22:26

Host

To je zase článek

Rv

0/0
8.7.2010 19:42

Host

X6

R^ Hmotnost mne nezajímá

0/0
8.7.2010 19:41

TTRX

Re: X6

Dnes je moderní chovat se jako rádoby ekolog. Takže nižší hmotnost, menší objem......Strašná móda. A naproti tomu "ekologické" bio palivo které ničí vše víc než to běžné ;-D

0/0
8.7.2010 19:49

TTRX

Re: X6

A ještě doplním když X6 tak jedině s 50i 4.4 litru benzínR^

0/0
8.7.2010 19:49

Host

Re: X6

Tohle auto je prostě bastard, ale když vám nevadí že se vám lidi smějí, tak proč ne. Ovšem nechápu proč jedině 50i? Myslím že běžnému uživateli s přehledem vyhoví kterýkoli z nabízených motorů...

0/0
8.7.2010 21:29

Host

Re: X6

Nechápeš to proto protože ty motory neznáš. A proč by se mu měli lidé smát? Protože na to nemaj a tak je smích lepší než pláč? Ty budeš asi trošku závistiví a jednodušší že?

0/0
8.7.2010 23:01

Host

Re: X6

Člověk který o někom píše, že je trošku jednodušší a ve slově závistivý udělá hrubku, je dle mého mínění osel a nehodlám se s ním dále bavit...

0/0
8.7.2010 23:38

Host

Re: X6

Jednouchost a pravopis je trochu rozdíl. Chybu udělá každý, jedoduchost se projevuje již tím opravováním chyb u jinýchR^

0/0
9.7.2010 9:09

Host

Re: X6

Názory osla jako jsi ty nejsou společenská norma. Když neumíš pravopis, tak se vrať do školy a nelez na diskuse...

0/0
9.7.2010 9:47

Host

Re: X6

Asi došlo k omylu te nkdo reagoval nebyl tentýž co udělal chybu

0/0
9.7.2010 10:21

Host

Re: X6

Ale no tak nejdřív je to bastard, pak vyhoví kterýkoliv motor, máte v tom trošku zmatek... Jinak běžný uživatel je řidič Renaultu Fluence ne BMW X6 to u nás skutečně zas tak běžné není. JP

0/0
8.7.2010 23:03

Host

Re: X6

Co má celkové konstrukční pojetí společného s tím, jaký je v tom motor? Tu zmínku o zmatku nechápu... BMW X6 si opravdu moc lidí nekupuje. Asi vědí proč, nicméně toho bastarda jsem nemyslel nijak zle. Prostě to auto není ani ryba ani rak, tak proč by v tom někomu nestačil slabší motor než výše uvedený?

0/0
8.7.2010 23:42

Host

Re: X6

Nekupuje si ho proto protože na něj nemají. Jinak v katgorii luxusních SUV je to nejprodávanější vůz. A proč by nestačil motor? Ai nemáte auto podobné cenové hladiny že vám musím vysvětlovat že auto musí jet?

0/0
9.7.2010 9:11

Host

Re: X6

Předně to není SUV ale crossover, marketinkové označení SAC, ale to je v podstatě při komunikaci s někým jako jsi ty celkem jedno. Na to jak auta podobné cenové hladiny musí jet, stačí i ten nejslabší motor co se do X6 dává. Tohle není V12 Vantage, ale obyčejná přerostlá škatule střední cenové kategorie...

0/0
9.7.2010 9:43

Host

Re: X6

Tak označení není SAC ale SAV. Bavíš se jen teoreticky protože prostě s tímhle nemáš zkušenosti. Plácáš o něčem o čem nemáš potuchy ;-)

0/0
9.7.2010 10:22

Host

Re: X6

Ech... SAV je Sports Activity Vehicle a BMW tak označuje X1, X3 a X5. SAC je Sports Activity Coupe a je to označení pro X6. Je směšné že mě označuješ za teoretika bez zkušeností a o tématu víš prdlačku. Sám sobě se divím, že s takovým trotlem ztrácím čas... ;-€

0/0
9.7.2010 10:39

Host

Re: X6

Zvláštní je že na faktuře od X6 i na katalogu mám SAV. ;-)

0/0
9.7.2010 11:59

Host

Re: X6

No ta sis jí padělal špatně, to je tvůj problém...

0/0
9.7.2010 12:08

Host

Re: X6

Je běžné že nazýváš lidi trotlem? Pokud nedokážeš mluvit slušně a nevytáčet se mě lby ses léčit. Petr

0/0
9.7.2010 11:59

Host

Re: X6

Lidi ne, jen trotly co se baví o věcech kterým nerozumí a snaží se to podsouvat druhým.

0/0
9.7.2010 12:11

Host

Re: X6

Obávám se že agresivní trotl budeš ty. Jse mprodejcem Invelt a.s. X6 byla nejdříve nazývána SAV...potom co bylo jasné že se bude vyrábět 5GT .... začalo se nazývat SAC...takže pravdu máte oba. Ale chovat se z vás neumí jen jeden. David

0/0
9.7.2010 12:49

Host

Re: X6

Jsi bukvice nebo je tvoje matka učitelka, že se tak staráš o chování druhých které se tě netýká? Pravdu asi mít můžeš, tak hluboce mě X6ka zase nezajímá, ale v současnosti se používá SAC a jak tomu bylo pár týdnů někdy v minulosti je mi fuk...

0/0
9.7.2010 13:03

Host

Re: X6

Bukvice asi nebudu ale ty jseš podle všeho dosti nevyrovnaný. :-P

0/0
9.7.2010 14:01

Host

Re: X6

Střední cenové kategorie ;-D

0/0
9.7.2010 12:00

Host

Re: X6

Co se ti na tom nezdá? X6 stojí kolem dvou milionů. Za tu cenu Rolls Royce Ghost nekoupíš.

0/0
9.7.2010 12:15

Host

Re: X6

To určitě nekoupí. Nicméně nazývat to v ČR kde má 99% obyvatelstva holou prdel jako střední kategorie mi přijde úsměvné

0/0
9.7.2010 12:48

Host

Re: X6

I kdekoli jinde v Evropě nejsou auta v téhle cenové kategorii zcela běžná. S holou prdelí to nemá nic do činění. Cena je zkrátka střední, i když je pro plno lidí naprosto nedostupná...

0/0
9.7.2010 13:06

Host

Re: X6

X6 je naprosta tezka  sracka ktera nevyjede pri lehkem snezeni do kopceRv

0/0
9.7.2010 4:45

Host

Re: X6

A pak ses probudil. X6 jsem měl na 14 dní na testování a jízda po poli a do kopce v35cm sněhu je hračkou. Je tak snadná až je to otravné

0/0
9.7.2010 9:12

Host

Re: X6

X6 je vzhledově hnus, to si koupěj jen lidi, co chtěj "image". Za ty prachy jdou koupit stejně dobrá a lepší hezčí auta.

Kromě toho je to ala SUV - tedy auto spojující nevýhody teréňáku s nevýhodami osobáku. Hmotnost a velikost a spotřeba teréňáku, zato výška podvozku a vůbec podvozek celej a průjezdnost terénem pouze na úrovni 4x4 osobáku.

Kdybych kupoval něco tak vysokého a těžkého, tak bych požadoval podvozek půl metru nad zemí.

0/0
9.7.2010 11:30

Host

Re: X6

Jasně že jo protože jedině tvůj vkus je ten jediný správnýRv Aspoň si ve mdo ruky technický údaje ať tu ze sebe neděláš pitomce a neplácáš že světlá výška je na úrovni osobáku 4x4!!

0/0
9.7.2010 12:02

Host

Auta by mohla vážit třetinu

a stále by byla dost pevná pro převoz váhy posádky a zavazadel. Jenže dnes se klade důraz na to, aby posádka vyvázla z bouračky bez škrábnutí. Dříve se jezdilo opatrně, protože každá větší bouračka by znamenala smrt.

Dnešní Superb váží skoro 2x tolik, co auto podobné velikosti před 20-ti lety. Dnešní Trabant, pardon, Fábie, váží 2x tolik, než auto o stejném vnitřním prostoru a určení před 30 lety (tedy opět Trabant).

0/0
8.7.2010 17:47

unbreakable__debater

Re: Auta by mohla vážit třetinu

Fabie je také výrazně větší, než Trabant. Fabie je větší i než Favorit. :-P

0/0
8.7.2010 18:37

Host

Re: Auta by mohla vážit třetinu

Do svého Trabanta nacpu víc bagáže než do Fóbie. Nedávno jsem to nevěřícím Tomášům předvedl. Ovšem nabourat se s Trabíkem je poukázka do krematoria. Když si uvědomím, že by za volantem toho dvoutunového SUV proti mě mohl sedět zfetovaný "zlatá mládež"...

0/0
8.7.2010 19:53

Host

Re: Auta by mohla vážit třetinu

Určitě! Trabant je totiž vyroben v tzv. rozměru 4D. Z venku je malý ale zevnitř je v něm místo jak v Rollsu.Rv;-D

0/0
8.7.2010 20:47

wrah

Re: Auta by mohla vážit třetinu

10 lidí v trabantu, 8 v Š120 není utopie.

0/0
8.7.2010 23:24

Host

Re: Auta by mohla vážit třetinu

Fábií i Trabantem jsem jezdil. Z venčí je Fábie sice výrazně větší, ale uvnitř je v té krátké sotva tolik místa jako v Trabantu. Všude tlusté sloupky, tlustá palubní deska, tlusté dveře, tlusté všechno zasahující do interiéru, takže nikde nezbývá volné místo. A tomu "kufru" jsem se musel opravdu smát, i Trabant "limuzína" má prostornější.

Tragické auto pro nejnižší sociální vrstvu, co si ještě může dovolit nové. Ve starých autech, kde snad žádný sloupek nebo část karoserie není silnější než 2cm, je uvnitř místa více.

0/0
9.7.2010 11:20

Host

SHRNUTI

...kazdopadne, lepsi je nebourat..z lehcim autem mam vetsi moznost manevrovat,tak mam vetsi sanci se nrazu vyhnout...z vetsim a tezsim, zase spise preziju stret...a v praxi se delaji auta ze stejneho materialu...takze bych to zatim nechal byt...

0/0
8.7.2010 17:46

Host

xf

Předpokladem odlehčování je uzákonění maximálních hmotnostních limitů pro osobní vozy.

Jinak vás při střetu s mnohem hmotnějšími vozy spolehlivě zabije přetížení. Bez ohledu na to, jestli vnitřek kabyny bude smáčklý, nebo ne.

0/0
8.7.2010 17:26

Host

Re: xf

Ten limit existuje - u nás činí 3,5 t a jsou i osobní auta těsně pod tímto limitem. Vzhledem k tomu, že nejmenší auta mají i pod tunu, znamená to určité zhoršení již existujícího problému. Nejde o žádnou novinku způsobenou odlehčováním.

A když se potkáte s kamionem, je to celkem jedno. Jedině snad vystřelit cestující i se sedadlem na padáku jako pilota ze stíhačky... :-P

0/0
8.7.2010 17:33

Host

Re: xf

Jistě - ale limit 3,5 tuny existuje. Ale je z hlediska probírané problematiky  zcela neúčinný.

Aby to mělo smysl, musel by ten limit být někde kolem 600-800 kg.

0/0
8.7.2010 17:36

Host

Re: xf

jak se udělá limit na 800kg, objednávám z USA Ford F350, udělám si řidičák na náklaďák a nezájem.

0/0
8.7.2010 23:31

Host

Re: xf

A já se nenechám tebou zabít a nedovolím to ani svým blízkým.

Takže buď z odlehčování nic nebude, nebo kvůli hovadům jako ty, by bylo nutno přijmout buzeračně-restriktivní legislativu, aby to nebylo možné.

0/0
9.7.2010 7:59

já George XVII

Re: xf

no a přesně takový názor mám i já ... proto jsem ten příspěvek, na který reaguješ. Je spousta magorů i v lehkých autech, chci-li ochránit svojí rodinu a sebe, nutně musím přezbrojit na větší kalibr/těžší auto. Otázkou jsou jen peníze. A pakliže jsou peníze symbolem úspěchu, proč by měl být úspěšnější omezován a tupec, co nehne prstem, by na tom měl být stejně? I u ostatních organismů na této planetě platí, že silnější či inteligentnější jedinec vyhrává.

0/0
9.7.2010 15:09

IRACZ

Re: xf

v tunelu , pod mostem nebo pod vedením vysokého napětí by nastal JISTÝ problém

;-)

0/0
8.7.2010 23:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.