Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Ford má recept, jak zkrotit neposlušné obry. Vylepšené ESP zabrzdí před zatáčkou

Americká automobilka Ford právě dokončuje intenzivní testování budoucí generace SUV Explorer. Ta se na trh dostane příští rok a jako první nabídne stabilizační systém CCT, který má zabránit převrácení vozu při příliš rychlém průjezdu zatáčkou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

martin_simek

1. 8. 2010 22:30
OBRY anebo jejich RIDICE ?!?!?!

0 0
možnosti

Zirkon

1. 8. 2010 15:27
pravda nakonec vypluje napovrch

Zcela  logicky vozidla  SUV  nemají oproti  velkým limuzínám  s pohonem na  čtyři kola žádné bezpečnostní plusy  ale pouze  minusy -  horší stabilita  při jakékoliv změně  směru  a  kritickém brzdění.  Výhoda  pohonu na  čtyři kola, oproti dvojkolkám,  se  projevuje prakticky  jen  na sněhu a ledu.  SUV navíc  maji  zoufalou  aerodynamiku, což má dopad do spotřeby.

Zajmavé je, jak dlouho  veřejnost baštila  pohádky o  bezpečnosti vozidel  SUV, ačkoliv je to zcela v rozporu  s  fyzikálními zákony a  selským rozumem.  Abych přišel na  to, že zvýšením těžiště  dramaticky zhorším jízdíní vlatsnosti vozidla není  třeba býti  vědcem.    

Pozitivní vývoj je  patrný  například  u BMW, které,  kvůli shora  uvedeným důvodům,  začíná  svoje  SUV zase pomalu snižovat.

Snadnost manipulace  veřejným míněním je  až zarážející. Když lidé uvěří  že  na  klimatické  změny nemá vliv  slunce, obsah metanu a vodních par v ovzduší  ale  jen a jedině   antropogenní  CO2, nedivme  se  tomu !

0 0
možnosti
VD

xfilesbrno

31. 7. 2010 11:36
jo jo klasika

budeme řešit až důsledek, nikoliv příčinu. Holt by jste v USA měli změnit systém autoškoly, ne? Jízdy dělat více hodin a ne těch 5 minut na parkovišti, skutečné jízdy v provozu s nácvikem nouzových situací..

0 0
možnosti
OP

panzic

31. 7. 2010 9:06
...

no ABS, no SERVO, no AIRBAG......

NO PROBLEM!

0 0
možnosti
M

mm654

2. 8. 2010 12:52
Re: ...

R^

0 0
možnosti
N

notebook.r51

31. 7. 2010 8:10
Potěš koště

0,5g je docela intenzivní brždění, třeba zastavení z 50 km/h na 12m. To bych měl teda radost ,kdyby mi za jízdy nějaký procesor TAKHLE hamptal do pedálů.

0 0
možnosti
MG

Rubik1

30. 7. 2010 19:51
Na co je SUV?

0 0
možnosti
MG

Rubik1

30. 7. 2010 19:56
Re: Na co je SUV?

Obvykle slyším argument, že SUV je bezpečnější než obyčejný sedan, protože je větší a těžší a lépe tak chrání posádku. Když ale vezmeme v úvahu, kolik se těch SUV převrátí při rychlém nájezdu do zatáčky, kde najede na nějakou nerovnost, tak je bezpečnost ta tam. Navíc řidič má pojem o rychlém průjezdu zatáčky z jiného auta s nízkým těžištěm a obvykle neví, jaká je bezpečná rychlost pro jeho SUV. Nakonec je snad bezpečnější větší sedan nebo kombik. A do kombiku se často vejde stejně co do středně velkého SUV.

0 0
možnosti
PK

Petosh

30. 7. 2010 18:37
Tak jak teda?

Autor by si měl udělat jasno:

"Potíž je v tom, že ESP má sice primárně bránit převrácení vozu, ale často tak vlastně podporuje nedotáčivost, která má za následek, že se vůz řítí ven ze silnice."

A o kousek dál píše:

"Zatímco běžné ESP přibrzďuje v krizových situacích jednotlivá kola tak, aby auto jelo požadovaným směrem a přitom řidič jeho zásah vlastně ani nezaznamenal, CCT bude fungovat trochu důrazněji."

ESP primárně brání smyku, tedy, zjednodušeně řečeno, snaží se udržet situaci, kdy auto jede tam, kam jsou natočena přední kola, přičemž zadní kola jejich trajektorii kopírují.

0 0
možnosti
MP

Gandalf007

30. 7. 2010 15:14
Tak nic...

... já čekal, že už to bude aktivně spolupracovat s GPS a navigací a bude předem znát charakteristiky následující zatáčky, do které se "nezodpovědný" řidič řítí.

0 0
možnosti
PU

Neonym

30. 7. 2010 16:17
Re: Tak nic...

no jo, ale vem si, že se někde udělá nový úsek silnice, který ještě nebude v GPS a tam, kde původně byla zatáčka bude najednou rovinka. Ty tam pojedeš krásně 100km/h a auto ti najednou začne brzdit

0 0
možnosti
AVG

amadis von gallien

30. 7. 2010 13:15
Uz je to i v rubrice "Auto"!!!

Snaha znicit cestinu za kazdou cenu ... "Ford tomu ale chce utržit s novou generací svého SUV Explorer přítrž"

Mily autore, bud muzu pritrz udelat, popr. ucinit a nebo muzu neco jineho utrzit. Cili dve naprosto odlisne vazby!

Nechapu, jak muze nekdo s tak nizkymi znalostmi jazyka vubec pracovat pro noviny (to se tyka celeho platku a vsech rubrik). On ty vase paskvily nikdo z vedeni necte? To u vas neexistuje zadna "kontrola kvality"?

Rv

0 0
možnosti

martin_simek

1. 8. 2010 22:34
Re: Uz je to i v rubrice "Auto"!!!

z vedeni ? blaznite ? vy chcete kvaitu opravdu zlepsit anebo ji chcete utrzit pritrz ?

0 0
možnosti
DM

Der Maschinist

30. 7. 2010 13:02
mnohem levnejsi opatreni by bylo zajistit,

aby tato auta nemohly ridit 'soccer moms'. Okamzite by bylo po problemu.:-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu

23. dubna 2024

Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...