- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to dobrý, ale co chudáci ti co maj SUVéčka, ty nepřínutíte sednout do tohohle :)
Tenhle kus si asi porizovat nebudu. Pockam, az prijdou s radou T-72. To je to spravne vozitko pro mestsky provoz. I nastupovani je vyresene lip a pocet lidi neni omezen na tri. Ovsem nejsem si jist dojezdem na Li-ion. Tipuju to tak na deset minut provozu.
kdyz se rekne T-72 tak me napadne uplne jine zelene vozitko
kdo na rovinu řekl, že elektromobil má emise. Takže Ostatní se chlubí : Zero Emission. Kdyby alespoň toto logo upavili na : Zero Direct Emission.
Podle fotografie a popisu v článku mi není jasné, jak se bude nastupovat a vystupovat za deště - to bude pršet do interiéru? Nebyla by k tomu nějaká další informace (vždyť podle článku jde o geniálního konstruktéra)? Vždyť takhle bych na tom byl sice líp než na motorce nebo skůtru (tam člověk mokne nejen na začátku a na konci jízdy), ale zase hůř než v nějaké motorikše nebo tuk-tuku, ve kterých je střecha nad sedačkou pořád (tedy pokud nějaká je)... leda jezdit systémem zastřešené parkoviště - garáž a zpět. Jinak - miniauta jsou mi sympatická, nicméně zatím se mi zdá, že vždy mají příliš mnoho "ale".
Ten déšť moc řešíš. Jestli se bojíš, že při otevření na tebe chrstne voda, to se dá podle mě konstrukčně vyřešit, a že na tebe bude pršet chvíli při nastupováni, to přece není žádna tragédie... Za pět sekund můžeš bejt uvnitř, navíc můžeš dřzet deštník do poslední chvíle nad sebou :-)
Konečne po dlhej dobe článok, ktorý je po technickej stránke na úrovni...Napríklad to že neprodukuje žiadne MIESTNE emisie. Plus celkový výpočet.
Nebýva to zvykom. Napríklad neskutočné ódy na vodíkový pohon...
tak to snad i taky koupím.
Pro ty kteří moc nejezdí a parkují auto venku by to představovalo vozítko k provozu téměř zdarma.
Přes den nechat stát na zahradě, zajet k vodě a u vody nechat stát na slunci, do supermarketu, na parkovišti taky svítí sluníčko, do práce tam taky před firmami bývají osluněná místa venku.
Co by nestačilo nabít slunce, tak strčit do zásuvky a máte to zadarmo až na těch pár chvil v zásuvce ale pokud jezdíte do nějakých 5 km, mělo by na to stačit slunce a pokud nejezdíte každý den, tak úplně.
viděl jsem kdesi ještě lehký přívěsný vozík se sloárním panelem zapojený za elektromobilem. Komu nedělá potíže couvání s vozíkem je to další možnost jak zvětšit plochu pro FV články. Takové malé auto by s tím mohlo dojet za slunného dne dost daleko.
Řekněme že vozík by měl plochu 3 metry čtvereční. Průměrný výkon slunce je asi 1 kW na metr čtvereční, takže 3 kW. Účinnost FV článku 20% když je dobrý. Každou hodinu 600 Wh. Za 8 hodin skoro 5 kWh + elektrika z panelu na střeše auta.
Vycházel jsem z průměrného výkonu svitu slunce. V dobrých podmínkách bývá i dvounásobný.
V každém případě dobrá investice pro chudobné šetřílky, kterým ještě na investice trochu peněz zůstalo.
ale předražená igelitka. Prvotní myšlenka možná není špatná, ale 90% lidí si nemůže dovolit živit ješetě jeden jednoúčelový dopravní prostředek (pokud už nějaký má) a ten zbytek to neřeší a raději si jako druhý vůz obstará něco plnohodnotnějšího.
Obávám se, že už prvotní myšlenka je naprosto zcestná. Pro ty, kteří bydlí ve městě, je lepší použít hromadnou dopravu, na případný výlet z města se pak tohle nehodí. No a ti, kteří bydlí za městem, takové vozítko asi na dojíždění chtít taky nebudou. Takže si to koupí pár nadšenců. Malá autíčka s nízkou spotřebou už jsou na trhu dlouho a kolik jich kolem sebe vidíme jezdit? Minimum.
akýkoľvek dobrý nápad v tejto oblasti zatiaľ vždy spoľahlivo zavraždila cena produktu. Uvidíme....
A on nám Temelín pokryje veškerou poptávku ? :)
vím že tu zas budou chytrolíni, co na každou jízdu potřebují hummer nebo ferrari, ale pro mé potřeby je tohle auto už téměř přesně to co se mi líbí. Aby to bylo úplně ono, tak bych
a) zmenšil dojezd (80 % lidí si vystačí s dojezdem 20 km, takže na co >100, stačilo by třeba 40 km za předpokladu, že si to tu kapacitu udrží déle) - výsledek - nižší váha, lepší zrychlení, rychlejší dobíjení, více místa, výrazně nižší cena (baterie jsou nejdražší na celém autě). Optimálně, kdyby baterie byla kufříková a mohl jsem ji odnést dobít
b) zmenšit počet míst - na co 3, když většina cest po městě je dělána v 1 max. 2 lidech. Stačila by 2 místa, pro víc už je stejně lepší pořádné auto - opět výhody viz výše
c) zvětšit pneumatiky nebo se jinak postarat, aby to nedrncalo (mám zkušenosti se Smartem)
d) maximalizovat bezpečnost v rámci možností - je jasné, že to nikdy nebude bezpečné jako velké auto, fyzika je sviňa, ale zas tohle autíčko se bude pohybovat jen po městě do 50 km/h