Diskuze

Autolego geniálního konstruktéra je připraveno. Vyrábět ho může každý

Gordon Murray, konstruktér řady vítězných vozů Formule 1 a supersportu McLaren F1, představil světu podobu svého nejnovějšího projektu. Městské minivozítko má vyřešit dopravní problémy metropolí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pavelcz1

7. 8. 2010 14:22
budoucnost patří PRT :)

Je to dobrý, ale co chudáci ti co maj SUVéčka, ty nepřínutíte sednout do tohohle :)

0 0
možnosti

anthropoid42

4. 8. 2010 21:43
dalsi rada

Tenhle kus si asi porizovat nebudu. Pockam, az prijdou s radou T-72. To je to spravne vozitko pro mestsky provoz. I nastupovani je vyresene lip a pocet lidi neni omezen na tri. Ovsem nejsem si jist dojezdem na Li-ion. Tipuju to tak na deset minut provozu.

0 0
možnosti

cernobila_televize

4. 8. 2010 23:53
Re: dalsi rada

kdyz se rekne T-72 tak me napadne uplne jine zelene vozitko:-)

0 0
možnosti

picky

4. 8. 2010 20:12
Tak, konečně někdo,

kdo na rovinu řekl, že elektromobil má emise. Takže R^!Ostatní se chlubí : Zero Emission. Kdyby alespoň toto logo upavili na : Zero Direct Emission. Rv!!

0 0
možnosti

top_66

4. 8. 2010 16:51
Bude i nějaká jiná karoserie do deště?

Podle fotografie a popisu v článku mi není jasné, jak se bude nastupovat a vystupovat za deště - to bude pršet do interiéru? Nebyla by k tomu nějaká další informace (vždyť podle článku jde o geniálního konstruktéra)? Vždyť takhle bych na tom byl sice líp než na motorce nebo skůtru (tam člověk mokne nejen na začátku a na konci jízdy), ale zase hůř než v nějaké motorikše nebo tuk-tuku, ve kterých je střecha nad sedačkou pořád (tedy pokud nějaká je)... leda jezdit systémem zastřešené parkoviště - garáž a zpět. Jinak - miniauta jsou mi sympatická, nicméně zatím se mi zdá, že vždy mají příliš mnoho "ale".

0 0
možnosti

pavelcz1

7. 8. 2010 14:16
Re: Bude i nějaká jiná karoserie do deště?

Ten déšť moc řešíš. Jestli se bojíš, že při otevření na tebe chrstne voda, to se dá podle mě konstrukčně vyřešit, a že na tebe bude pršet chvíli při nastupováni, to přece není žádna tragédie... Za pět sekund můžeš bejt uvnitř, navíc můžeš dřzet deštník do poslední chvíle nad sebou :-)

0 0
možnosti

kluvi

4. 8. 2010 13:41
Bravo

Konečne po dlhej dobe článok, ktorý je po technickej stránke na úrovni...Napríklad to že neprodukuje žiadne MIESTNE emisie. Plus celkový výpočet.

Nebýva to zvykom. Napríklad neskutočné ódy na vodíkový pohon...

0 0
možnosti

FastDriver

4. 8. 2010 16:34
Re: Bravo

to je fakt, ať ty elektrárny kouří jinde;-D

0 0
možnosti

Lovec.ryb

4. 8. 2010 12:12
Kdyby to mělo ještě FV panel na střeše,

tak to snad i taky koupím.

Pro ty kteří moc nejezdí a parkují auto venku by to představovalo vozítko k provozu téměř zdarma.

Přes den nechat stát na zahradě, zajet k vodě a u vody nechat stát na slunci, do supermarketu, na parkovišti taky svítí sluníčko, do práce tam taky před firmami bývají osluněná místa venku.

Co by nestačilo nabít slunce, tak strčit do zásuvky a máte to zadarmo až na těch pár chvil v zásuvce ale pokud jezdíte do nějakých 5 km, mělo by na to stačit slunce a pokud nejezdíte každý den, tak úplně.

0 0
možnosti

Lovec.ryb

4. 8. 2010 12:21
Re: pro šetřílky,

viděl jsem kdesi ještě lehký přívěsný vozík se sloárním panelem zapojený za elektromobilem. Komu nedělá potíže couvání s vozíkem je to další možnost jak zvětšit plochu pro FV články. Takové malé auto by s tím mohlo dojet za slunného dne dost daleko.

Řekněme že vozík by měl plochu 3 metry čtvereční. Průměrný výkon slunce je asi 1 kW na metr čtvereční, takže 3 kW. Účinnost FV článku 20% když je dobrý. Každou hodinu 600 Wh. Za 8 hodin skoro 5 kWh + elektrika z panelu na střeše auta.

Vycházel jsem z průměrného výkonu svitu slunce. V dobrých podmínkách bývá i dvounásobný.

V každém případě dobrá investice pro chudobné šetřílky, kterým ještě na investice trochu peněz zůstalo.

0 0
možnosti

Roman35

4. 8. 2010 10:32
Tohle není auto,

ale předražená igelitka.  Prvotní myšlenka možná není špatná, ale 90% lidí si nemůže dovolit živit ješetě  jeden jednoúčelový dopravní prostředek (pokud už nějaký má) a ten zbytek to neřeší a raději si jako druhý vůz obstará něco plnohodnotnějšího.

0 0
možnosti

politicky nekorektní asociál

4. 8. 2010 10:44
Re: Tohle není auto,

Obávám se, že už prvotní myšlenka je naprosto zcestná. Pro ty, kteří bydlí ve městě, je lepší použít hromadnou dopravu, na případný výlet z města se pak tohle nehodí. No a ti, kteří bydlí za městem, takové vozítko asi na dojíždění chtít taky nebudou. Takže si to koupí pár nadšenců. Malá autíčka s nízkou spotřebou už jsou na trhu dlouho a kolik jich kolem sebe vidíme jezdit? Minimum.

0 0
možnosti

mlčanlivý boban

4. 8. 2010 7:16
cena cena cena

akýkoľvek dobrý nápad v tejto oblasti zatiaľ vždy spoľahlivo zavraždila cena produktu. Uvidíme....:-/

0 0
možnosti

Brainwashington.

4. 8. 2010 2:00
Emise z Temelína ?? Hloupost!

Takže T27 super!R^V

0 0
možnosti

kafy

4. 8. 2010 5:50
Re: Emise z Temelína ?? Hloupost!

A on nám Temelín pokryje veškerou poptávku ? :)

0 0
možnosti

username

4. 8. 2010 0:50
koupím

vím že tu zas budou chytrolíni, co na každou jízdu potřebují hummer nebo ferrari, ale pro mé potřeby je tohle auto už téměř přesně to co se mi líbí. Aby to bylo úplně ono, tak bych

a) zmenšil dojezd (80 % lidí si vystačí s dojezdem 20 km, takže na co >100, stačilo by třeba 40 km za předpokladu, že si to tu kapacitu udrží déle) - výsledek - nižší váha, lepší zrychlení, rychlejší dobíjení, více místa, výrazně nižší cena (baterie jsou nejdražší na celém autě). Optimálně, kdyby baterie byla kufříková a mohl jsem ji odnést dobít

b) zmenšit počet míst - na co 3, když většina cest po městě je dělána v 1 max. 2 lidech. Stačila by 2 místa, pro víc už je stejně lepší pořádné auto - opět výhody viz výše

c) zvětšit pneumatiky nebo se jinak postarat, aby to nedrncalo (mám zkušenosti se Smartem)

d) maximalizovat bezpečnost v rámci možností - je jasné, že to nikdy nebude bezpečné jako velké auto, fyzika je sviňa, ale zas tohle autíčko se bude pohybovat jen po městě do 50 km/h

0 0
možnosti