Diskuze

Turbodvouválec 0,9 litru ve Fiatu 500 jezdí za 4 litry. Má tlačítko pro snížení výkonu

Fiat konečně oficiálně představil svůj model 500 se zbrusu novým dvouválcovým motorem TwinAir. Trumfem tohoto motoru má být slušný výkon v kombinaci s minimalistickou spotřebou. Ta překonává i vznětové motory v pětistovce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

rewaquo

28. 7. 2010 12:15
tlačítko pro snížení výkonu....?

takže já radši kupuju babetu a pro případ nejvyšší nouze ještě pláštěnku...stejný výkon, jen o pár set tisíc levnější :D

0 0
možnosti

radik

29. 7. 2010 18:04
Re: tlačítko pro snížení výkonu....?

Která babeta má 65 a více koní? Nejslabší Fabia má 60 koní - tohle o pět koní víc. ;-)

0 0
možnosti

Kalouskopulos: Krize nehrozí

27. 7. 2010 22:49
Kolik ten motor vydrží ?

... i když je asi pravda, že u nákupní tašky pro ženy to zase nehraje tolik roli :-P

0 0
možnosti

iceman7

27. 7. 2010 22:40
.

No nevim. Při rozumný jízdě (né - plyn ->brzda) jezdím s naší octavii (98), 1.9 TDi za 4,2-5l /100 - morava v oblasti kopec / skopec. A po městě při 50 klasicky za 4l, nalítáno přes 200, žádná zvláštní péče. Co to tady teda vyvíjí za rádoby úžasné motory ? Škoda jen, že až budu měnit, to samé ale novější už neseženu. :-(

0 0
možnosti

Kalouskopulos: Krize nehrozí

27. 7. 2010 22:51
Re: .

Motor dobrý jako staré TDI už neseženete nikdy - zejména kvůli přísnějším emisním limitům.

0 0
možnosti

Zemědělec Pepa

27. 7. 2010 20:16
Dvouválec?

To musí bejt radost vyvažovat, když si vzpomenu na mý bejvalý auto fiat 126p.

Kdyby tam ale dali diesel týhle kubatury, tak by se mohli dostat ještě o litr níž, i moji fábce 1.4TDI (mimochodem, ten zvuk dieselovýho tříválce je bomba!) stačej 4litry.R^

0 0
možnosti

Deleter

27. 7. 2010 20:58
Re: Dvouválec?

Rád se nechám opravit, ale když vidím, jak se hýbou písty ve čtyřválci, tak bych to neviděl tak tragicky http://www.youtube.com/watch?v=4vWoSXYnTa0

0 0
možnosti

TTRX

27. 7. 2010 19:02
Jak by takové vozítko

Slušelo všem lidem v ČR kteří jezdí 20 a více let starými ojetinami R^

0 0
možnosti

M626

27. 7. 2010 19:07
Re: Jak by takové vozítko

To jako za trest?

0 0
možnosti

tomas__marny

27. 7. 2010 17:39
Škodofka už má ho dávno

To tlačítko na snížení výkonu má tříhrnek od škodofky dávno. Ale aby se řidič nerozptyloval, tak to zapnuli natrvalo a tlačítko schovali :-)

0 0
možnosti

Braver

27. 7. 2010 18:28
Re: Škodofka už má ho dávno

51kw verze je fajn motor do mesta a na okresky, svuj ucel splnuje...

0 0
možnosti

zbiro

27. 7. 2010 15:02
ECO tlačítko

Není to náhodou tak že ECO tlačítko vypne turbo, protože znám jeden "skvělý turbomotor" o objemu 1,2 a ten si pápne i 8 L/100 km. Fiat motory umí, ale že by dělal zázraky, to se mi nezdá :-).

0 0
možnosti

radik

27. 7. 2010 15:17
Re: ECO tlačítko

Myslim ze zmena SW je o dost jednodusi a taky to tak nejspis bude. Ridici jednotka si bude pamatovat dva rezimy nastaveni motoru a pomoci toho tlacitka se budou menit. Vypinani (odpojovani) turba by bylo zbytecne komplikovane.

0 0
možnosti

A22

27. 7. 2010 14:56
1212

pokus

0 0
možnosti

stefi_ul

27. 7. 2010 17:27
Re: 1212

zachrana je ale 112 :-)

0 0
možnosti

Karel81

27. 7. 2010 14:51
FIAT

Fix

It

Again

Tony

;-D;-D;-D

0 0
možnosti

CZE_Lecco

27. 7. 2010 17:44
Re: FIAT

Fehler

In

Allen

Teilen

:-P

0 0
možnosti

TVK

27. 7. 2010 14:04
Krok správným směrem

Je dobře, že po letech, kdy automobilky investovaly převážně do turbodieselových technologií a potáhly je o pěkných pár mílových kroků dopředu (a s tím z nich udělaly i solidní chemickou fabriku), se zaměřily i na benzínové motory, protože ty mají s turbem obrovský potenciál. Zřejmě bude nějakou dobu trvat, než si na tento trend zvykneme, protože přece auto potřebuje pořádný motor – v našich zeměpisných šířkách rozumějme benzínový aspoň dvoulitr nebo tédéíčko (= do nedávna min. obsah 1.9).

Jenže vývoj jde kupředu a dnes jsou potřebné výkony dosahovány z mnohem nižších objemů turbobenzínů. Za posledních zhruba 20 let stoupl měrný výkon dieselu na 2,5-násobek a benzín bude mít podobný potenciál. Pak není nutné rvát do aut dříve oblíbené objemy, které se stanou zbytečně velké a výkonné (1600 -2000ccm) a jak ukazuje VW nebo Fiat, budou stačit objemy dříve vysmívané.  

0 0
možnosti

Ahmad Žalud

27. 7. 2010 14:15
Re: Krok správným směrem

....hm....bych neřekl,raději zůstanu u atmosférického dvoulitru :-)

0 0
možnosti