- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
takže já radši kupuju babetu a pro případ nejvyšší nouze ještě pláštěnku...stejný výkon, jen o pár set tisíc levnější :D
Která babeta má 65 a více koní? Nejslabší Fabia má 60 koní - tohle o pět koní víc.
... i když je asi pravda, že u nákupní tašky pro ženy to zase nehraje tolik roli
No nevim. Při rozumný jízdě (né - plyn ->brzda) jezdím s naší octavii (98), 1.9 TDi za 4,2-5l /100 - morava v oblasti kopec / skopec. A po městě při 50 klasicky za 4l, nalítáno přes 200, žádná zvláštní péče. Co to tady teda vyvíjí za rádoby úžasné motory ? Škoda jen, že až budu měnit, to samé ale novější už neseženu.
Motor dobrý jako staré TDI už neseženete nikdy - zejména kvůli přísnějším emisním limitům.
To musí bejt radost vyvažovat, když si vzpomenu na mý bejvalý auto fiat 126p.
Kdyby tam ale dali diesel týhle kubatury, tak by se mohli dostat ještě o litr níž, i moji fábce 1.4TDI (mimochodem, ten zvuk dieselovýho tříválce je bomba!) stačej 4litry.
Rád se nechám opravit, ale když vidím, jak se hýbou písty ve čtyřválci, tak bych to neviděl tak tragicky http://www.youtube.com/watch?v=4vWoSXYnTa0
Slušelo všem lidem v ČR kteří jezdí 20 a více let starými ojetinami
To tlačítko na snížení výkonu má tříhrnek od škodofky dávno. Ale aby se řidič nerozptyloval, tak to zapnuli natrvalo a tlačítko schovali :-)
51kw verze je fajn motor do mesta a na okresky, svuj ucel splnuje...
Není to náhodou tak že ECO tlačítko vypne turbo, protože znám jeden "skvělý turbomotor" o objemu 1,2 a ten si pápne i 8 L/100 km. Fiat motory umí, ale že by dělal zázraky, to se mi nezdá :-).
Myslim ze zmena SW je o dost jednodusi a taky to tak nejspis bude. Ridici jednotka si bude pamatovat dva rezimy nastaveni motoru a pomoci toho tlacitka se budou menit. Vypinani (odpojovani) turba by bylo zbytecne komplikovane.
Je dobře, že po letech, kdy automobilky investovaly převážně do turbodieselových technologií a potáhly je o pěkných pár mílových kroků dopředu (a s tím z nich udělaly i solidní chemickou fabriku), se zaměřily i na benzínové motory, protože ty mají s turbem obrovský potenciál. Zřejmě bude nějakou dobu trvat, než si na tento trend zvykneme, protože přece auto potřebuje pořádný motor – v našich zeměpisných šířkách rozumějme benzínový aspoň dvoulitr nebo tédéíčko (= do nedávna min. obsah 1.9).
Jenže vývoj jde kupředu a dnes jsou potřebné výkony dosahovány z mnohem nižších objemů turbobenzínů. Za posledních zhruba 20 let stoupl měrný výkon dieselu na 2,5-násobek a benzín bude mít podobný potenciál. Pak není nutné rvát do aut dříve oblíbené objemy, které se stanou zbytečně velké a výkonné (1600 -2000ccm) a jak ukazuje VW nebo Fiat, budou stačit objemy dříve vysmívané.
....hm....bych neřekl,raději zůstanu u atmosférického dvoulitru