- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Článek zajímavý, ale ta poslední věta jasně udá, že čtenář se nachází na ýDěsu.....
takovey padělek bych za 3 melouny udělal taky..
by mě pasáž mezi "zabavili komunisté" - "německé muzeum". Zkrátka si asi nějaký soudruh dopomohl k mařenám prodejem zabavenýho auta, který stejně neni ve shodě s lidovědemokratickym vlastnictvím...
jak komunisti zlikvidovali automobilový průmysl československa. A Avia není pochopitelně jediná. Pragovku zlikvidovali naprostým omezením výroby jediného nákladního vozidla po dobu 40 let, přitom předválečná Praga vyráběla vše, od motorek až po luxusní limuzíny. Stejně dorazili automobilky AERO, WALTER, WIKOW, TATRA, jediné co se podařilo udržet při jakémsi životě, byla škodovka, ale i tak spadla o několik kategorií dolů. Díky komouši za likvidaci slavného Československého automobilového průmyslu...
komousi zlikvidovali prakticky vsechno. ale i tak se bohuzel v cr najde asi deset procent degenu, kteri jsou schopni jim dat hlas
tento mongolismus: "Klasických nákladních aut vyrábí elektronáklaďáky Smith." do češtiny?
Díky...
Někomu vypadlo slůvko KROMĚ.
jak komunisti zlikvidovali automobilový průmysl československa. A Avia není pochopitelně jediná. Pragovku zlikvidovali naprostým omezením výroby jediného nákladního vozidla po dobu 40 let, přitom předválečná Praga vyráběla vše, od motorek až po luxusní limuzíny. Stejně dorazili automobilky AERO, WALTER, WIKOW, TATRA, jediné co se podařilo udržet při jakémsi životě, byla škodovka, ale i tak spadla o několik kategorií dolů. Díky komouši za likvidaci slavného Československého automobilového průmyslu...
Přidej motorky, šicí stroje, vrtulníky, .....
Tak si vzali z těch BMW a jiných motorů to dobré a začali vyrábět vlastní. Ale to ne, tady šel vývoj my sami, svět jinde (který ovšem vesele kopíroval to, co se zde povedlo). Dokázaly se tady vyrábět skvělé věci, ale spousta blbců ve funkcích je pohřbili. Zároveň si nikdo z vedení KSČ neuvědomil, že nestačí vyrábět tisíce tun železa a speciální druhy slitin (např. Poldi - ocel, nerez, titan), ale že se to musí přetavit do výrobků.
Tak to skončilo tak, že se od nás na Západ se vyvážely kolejnice, tam je hodili do pecí, přetavili a vyráběli z toho cokoliv.
A ta licenční výroba Avií, to byla také věc.
Celý východní blok byl orientovaný hlavně na těžký průmysl (zbrojení) a spotřební zboží se dostávalo na vedlejší kolej. Investice do něčeho nového minimální, spíše žádné. Prostě se koupila nějaká západní výběhová licence (viz. třeba Saviem) a na minimálně dvacet let bylo vystaráno.
Ako sa dostalo auto z Československa? Predaj z depozitu si zrejme vybavil nejaký súdruh...