- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Neskutečný jak v česku je 41% podíl nákladních aut když ve většině ostatních případech je to sotva 10%..pak se máme někam dostat s nehodovostí a mrtvými na silnici..hlavně že se zrušili všechny vlečky a vozí se všechno kamionama..
ADAC mohl vyrazit do Norska oznámkovat všechno. Protočily by se jim panenky.
Ale pravda, srovnávat se to nedá. Občas je to sice několika-kilometrová díra do skály bez jakýchkoliv světel, bez únikových šachet atd., ale většinou se na celé délce nevyskytuje více než 1 auto, jak je tam řídký provoz.
Inu pár čísel: celkový počet silničních tunelů je 952, celková délka 865 km, počet tunelů s délkou nad 3000m je 73, více než 1% norských silnic vede v tunelu.
Jo, v Norsku mě tunely taky překvapily. Dobré jsou ty spirálovité.
Co si tak vybavuju třeba Pyhrnskou dálnici, tak pár tunelů tam je dost otřesných...
na A14 a A22 jsou pohodové tunely od 200m až 2500m, každý tam jede 130 a vše v pohodě. Plzeňský Valík tunel jako blázen a ty kina u toho (15 let) a mají tam přiblblejch 80. Kdyby se u nás mělo stavět něco jako A22 Brenerro - Bolzano, tak to nikdo tady nedá dohromady. Z toho by se stal pomník těch ekozelených teroristů.
Je jich 19 v jednom a 18 v druhém směru, jsou jednosměrné, dvouproudé a může se v ních 100km/h
.... rozhodně ne všechny. Ty nejnovější jsou úplně srovnatelné s těmi nejlepšími. Ty starší jsou špinavé, hůře osvětlené ... ale jsou dvouproudé (Tauern je jednoproudý!) a přijdou mi širší než ty rakouské..
Ani takový Karawankentunnel není nic extra ...
Dálniční supertunel, ve kterém se musí jezdit 80, což prý mělo být na půl roku, ale asi se na to zapomnělo