- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
až budete zase opisovat článek odjinud, změňte aspoň přepis ruských jmen podle pravidel českého pravopisu. Jméno toho člověka je Michail Prochorov, ty KH, které jste tupě převzal z angličtiny si příště strčte za klobouk. Snad by český novinář mohl umět přepis z největšího slovanského jazyka do češtiny. Byl by pro vás problém se to naučit? Byl by prov vás problém při tom opisování článků z angličtiny trochu přemýšlet?
Já bych se pana Vočka zastal,u nás Rusové taky s oblibou užívají anglickou notaci svých jmen,asi jsou tím víc světovější.Ale vrátil bych se k nadpisu,trošku mi to připomíná Ádu Hitlerovic,ten taky chtěl lidové vozidlo (česky folksvágn)
Přesně tak. "mašína na góvno" Hybridy jsou konstrukčně natolik složité, že se nemohou stát lidovými vozítky za lidovou cenu. Výroba hybridu je drahá a tak i jeho cena na trhu bude vysoká. A elekromobil pro Rusy? To může napadnout opravdu jen člověka, který je totálně mimo. Dva největší problémy elektromobilu jsou vysoká váha a malý dojezd. V Rusku jsou obrovské vzdálenosti a mizerné věčně rozbité silnice.
Ruské lidové auto už existuje, je to právě ten starý žigulík zmiňovaný v článku. Jednoduchý, odolný, s dobrým topením a při havárii zajistí celé posádce rychlou smrt.
"....malý 0,6litrový motor, který by sloužil pro dobíjení baterií...."
Zapomněli dodat, že realná spotřeba bude tak 5l/100km, jako u ostatních hybridů
A co takhle Michail Prochorov? Kdyz uz i prechylujeme cizi zenska jmena jako Britney Spearsová tak i tu azbuku muzeme do cestiny prepisovat cesky a ne anglicky.
Když má čeština vlastní transkripci, proč používat tuhle. Mě ničí, když čtu o Ovechkinovi, Abramovichovi a dalších. Na idnesu se taky nepíše o Kim Il-sungovi, ale o Kim Ir-senovi.
Možná se jednoho dne dozvíme, že v rusku do začátku 20. století vládnul nějakej "tzar"
Sorry, ale to je článek jak ze scifi, prostě si někdo řekne, že chce něco vyrábět a hotovo, článek je na světě. Kdyby byl aspoň nějakej prototyp nebo něco hmatatelnýho. Než se vyrobí prototyp, bude to rok, dva, než se rozjede výroba další rok dva, proč o tom vůbec psát článek teď, když je to v tak raným stádiu? Navíc si taky myslím, že je to nereálný, už jenom baterky za 200000 nebudou na nijak veklkej dojezd a to by k těm baterkám muselo bejt samotný auto zdarma :-). No třeba to bude překvapení, ale každopádně takovejch článků už tu bylo, někdo něco plánuje a tak, bla blabla bla bla, jedinej kdo něco opravdu dělá (pro masovej trh) je Nissan s jeho Leafem a GM s Voltem, všichni ostatní jenom kecaj!
Klid, vsechno bude. Kdyz se tomu nebude darit, tak strejda Putim posle par stovek miliard ze statniho a darit se zacne.
leda by ten multimediální fullhybrid byl něco na způsob Taty Nano.
proč? fábie je taky kolem 200k. A místa na šetření je ještě dost :)
První dvě fotky jsou očividně fotky jiného auta než ty další dvě dole. Navíc mi ty zadní světla připadají tak trochu jako od Škodovky. Taky by mě zajímalo jak na tom ty akumulátory budou až jim v rusku bude mrznout a že tam bývá zima opravdu tuhá.
z tohto mraku nezaprsi... zlata ruska mladez urcite za 8800 eur nekupi plastsmart sdelano v rassiji. ibaze by to boli putinove deti a dostali to prikazom... (co sa predpokladam stane)
.
btw pre autora: euro (mena) stredny rod, vzor mesto...teda 8800 eur (ne euro). taky nepisete 8800 koruna...
Elektromobily a hybridy můžou být fajn v Izraeli nebo v Kalifornii - kde je celý rok teplo. Ale v Rusku je to obtížné. Ani olověné články nemají rády teploty pod nulou, natož moderní baterie. To jsem zvědav, jestli má Putin nějaké technologické "eso v rukávě".Ruská věda bývala na úrovni, ale trochu o tom pochybuji. Oni uměli vyrobit pár kusů něčeho pro vojenské účely, ale jejich velkovýroba byla většinou technologicky ubohá. Taky karosérie z plastů je hezký nápad, šetří to hmotnost, ale jak chcete aby to bylo za lidové ceny a
současně bezpečné (aspoň na úrovni robustního ruského fiatu 2105) ? Trabant měl jistě mnoho výhod, ale bezpečnost k nim nepatřila ...
Žádných pár kusů, Rusáci uměli a umí vyrábět kvalitní vojenskou techniku ve slušných množstvích, rozhodně ve větších, než by se prodalo těhle aut. Jenže dle tradice socialismu, kvalitní výroba byla pouze pro vojenské a mocenské účely. "Občane, na*er si, pro tebe je čehokoliv škoda." Tak jako tomu bylo u nás. Výroba pro lidi maximálně ošizená, výroba pro průmysl a armádu poměrně kvalitní.
Stále ale nechápu, proč páchat elektromobil pro Rusko, které má ropy dost a benzín je tam levnější, než elektřina. Já bydlet v Rusku, koupím si právě žigula 2105, který je pro ruské silnice svou odolností jak stvořený, i v nejzapadlejší vesnici na sibiři jsou na tento model k sehnání jakékoliv náhradní díly a navíc nebude vyvolávat závist a pokušení krádeže u okolo bydlícího obyvatelstva. S běžným evropským osobním autem bych se do Ruska na tamní "silnice" vůbec nevydával.
Jeden s knirkem takychtel lidovy automobil a dokonce se tak i jmenuje sama automobilka - jeho deditstvi