- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Moderní auto upozorní na výrazné podhuštění penu už dávno... buď se používal systém speciálních ventilků (Renault - ten změří tlak přesně), nebo se to zjišťuje přes senzory ESP (většina aut, ale nezměří to přesně tlak, jen to dokáže změřit, že se jedno kolo otáčí rychlejí než ostatní kola, tudíž má menší poloměr = je podhuštěné).
Tak netuším k čemu je dobrý tohle nepraktický řešení... a v neposlední řadě nechápu proč by někdo pároval telefon s pneumatikama, když může tlak změřit během 3 minut na každé lepší benzince a zároveň to tam můžete hned dofouknout... naprosto zbytečný vynález, který je užitečný asi jako hromada hnoje.
Nokian tyhle pneu prodava uz dobrych 10 let, mozna dele. Spousta automobilek jejich technologii do aut integrovala uz davno, stav pneu pak hlida palubni pocitac. Prodej continentalek s bezdratovym prenosem nasnimaneho tlaku AZ od roku 2013 nejspis souvisi s vyprsenim patentove ochrany tohoto reseni (aplikaci pro hlidani stavu pneu pres BT mely primo od vyrobce jako soucast firmwaru nektere vyssi modely Nokie uz pred minimalne 5ti lety). Takze se jedna o evidentni PRko a clanek by tak mel byt i oznacen.
No jedno využití bych pro to měl, ohlídalo by to "šprýmaře, který maj ve zvyku vypouštět ventilky, jak by začli u jendoho kola hned by přišla SMSka a to by viděli ten tanec
No ono to bude pri vyplem zapalovani stejne nefunkcni a bluetooth ma dosah tak 5 metru :) Kup si skryte ventilky, otazka je, aby ti ty pneumatiky pak nekdo nepropichnul.
Proboha to je ale nesmysl! Takže když mi na dálnici náhle ujde tlak v pneumatice, tak první co bude následovat je hrabání v telefonu a sledování tlaku na pidi displeji telefonu??? Tohle mají už dávno implementované automobilky (např. BMW) a systém je propojen s automobilem, takže je vidět hlášení okamžitě na palubce či head-up displeji v zorném poli řidiče. Tohle je naprostý nesmysl.
Mám to spousta automobilek. BMW ti sice ukáže jen výrazný únik vzduchu ale třeba renault to už léta montuje a ukáže přesný tlak na palubce....brácha to na espace má. A když občas auto jezdí hojně to využívá.
Blbec, ktery nepozna ze ma mekou gumu dostane zpravu na mobil, nez ho vystracha tak naboura a pak mu to bude akorat tak k h....u
ono stačí mít cit v rukách, co drží volant, že? Pak zkusmo volant pustíte a vidíte, kam chce auto jet.
http://www.skodaoctavia.cz/SkodaAuto/samonafukovaci-pneumatiky.htm
Faktem je, že dost řidičů neví že zimní pneu se mají hustit o 20 kPa víc než letní (výrobci na štítku udávají hodnoty pro letní pneu). Na druhou stranu, většina nových a dražších aut je kontrolou tlaku už vybavena a pokud je někdo línej aspoň 1x za měsíc preventivně změřit tlak v pneu, nemá za volantem co dělat
ja nejsem ani tak linej (i kdyz to taky) jako spis zapometlivej. Kdyby benal nemel kontrolku, tak zapominam i na nej.
Myslím, že pro žádného soudného řidiče není problém jednou za měsíc na pumpě poodjet těch dvacet metrů a dofouknout kola. Předepsaný tlak má každé auto vylepené někde na rámu dveří... Nevím, co zase EU hodlá řešit, nařizovat a postihovat - holt musej vykázat činnost.
A ze muze vzduch utect z duvodu nahodileho poskozeni pneu, nebo vetilku te nenapadlo? A to trva mene nez mesic a naopak, pokud je vse v poradku, tlak vydrzi v predepsane vysi dele nez mesic.