Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Suzuki Swift: vzhled se moc nemění, auto je ale zcela nové

Úspěšný malý model Suzuki se vyrábí už od roku 1983, nejnovější generace přijde na český trh v říjnu. Auto je to vynikající, Škodě Fabia bude tvrdou konkurencí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V

vlastovka09

19. 10. 2010 22:36
Dlouhá převodovka

"ale jeho temperament poněkud krotí rozvážná převodovka, jejíž prioritou

je nízká spotřeba, a tedy dlouhé převody. Trvá tedy, než se motor

"sebere" a ožije"

Tak toto moc nechápu. Já mám ve Felicii 1.6 možná ještě delší převodovku (3500 ot. ve 130km/h) a necítím, že by auto nějak zpomalovala. Spíš by mi na dálnici chyběla šestka, kdybych po ní jezdil.

0 0
možnosti
B

boojum

14. 9. 2010 10:15
Stačí se podívat na vnitřní rozměry

staršího Swiftu a nové Fabie na http://www.whatcar.com a uvidíte, že i starý a menší Swift je zcela srovnatelný s novu Fabii, vnitřní šířka Swiftu je pochopitelně větší..Kod se vejde do Fabie II, vejde se i do Swiftu. Jedinu nevýhodu je jenvýškově stavitelný volant, což může být u přerostlých jedinců problém. Ovšemkkod měří 193 cm, tak si snad proboha nebude kupovat auto segmentu B!! I ve starem Swiftu se v předu cítím komfortněji (prostorově) enž ve služebí Oktávce! A to je rozdíl třídy. Kufr je malý, na nákupy nebo dovolneou ve dvou stačí, nevím proč vozit vzduch. Rodinné auto to není, stejně jako fabka i když do ní se přeci vejde "celé stádo ovcí" ;-D

0 0
možnosti
VL

lanfešt

11. 9. 2010 10:26
Swift vs. Fabia

Nemám nic proti Swiftu, ale srovnávat ho s Fabií ve smyslu mluvit zde o konkurenci je na hraně srovnatelnosti. Samozřejmě co se týče designu, tak to je věc každého, co se mu líbí víc.

 

Uvedu zde pár objektivních rozdílů:

 

Swift je přesně o 15cm kratší než Fabia. Tím pádem má i menší kufr, jehož velikost raději ani neuvedli na oficiálních stránkách, tipuju tak 250l (původní generace měla pouhých 213l), což je o 50l (resp. o 87l) míň než má Fabia. Swift je také o 81kg lehčí než Fabia a tím pádem má teoreticky i menší spotřebu paliva, což je jeho plus. Samozřejmě je rozdíl mezi 1.2 69kW atmo ve Swiftu a 1.2 63kW (popř. 77kW) turbo ve Fabii. Pokud uvěříme údajům výrobců, tak je těžší Fabia svižnější i se slabší verzí 1.2TSI než Swift se svou 1.2 s vyšším výkonem. Swift bych stále řadil mezi povedené nákupní tašky. Určitě bych s ním nechtěl jet na dovolenou ve čtyřech lidech.

0 0
možnosti
VL

lanfešt

11. 9. 2010 10:26
Re: Swift vs. Fabia

A poslední aspekt je cena, kterou zatím neznáme, ale můžeme si porovnat cenu starého Swiftu, jež činí bez akční slevy z důvodů výprodeje 224 900 v základní verzi a Fabia se srovnatelným motorem 1.2 63kW stojí 259 900 ve výbavě Classic, též bez akční slevy.

Myslím, že kdyby stál nový Swift stejně, tak rozdíl 35 000 je vzhledem k uvedeným rozdílným parametrům adekvátní.

Děkuji za přečtení, redaktor časopisu Made in RussiaEU

0 0
možnosti
DM

lamopes

11. 9. 2010 8:59
:)

Krásné autíčko do města, ale i na nějaké to meziměstské cestování...

0 0
možnosti
MP

Gandalf007

10. 9. 2010 16:21
Konkurence

Sem s ním, katastrofa jménem Fabie potřebuje konkurenci jako sůl, jinak ji čeští patrioti budou dál bezmyšlenkovitě nakupovat a znečišťovat tak české silnice největším designovým průšvihem...

0 0
možnosti
TJ

jandix15

10. 9. 2010 18:57
Re: Konkurence

ale neboj... Suzuki postupně drtí skoro celou škodu...

proti Fabii postavilo onoho swifta, nebo vysokého, též dobrého Splashe...

V nabídce má i menší vůz Alto

Yetiho přemůže SX4, případně Grand Vitara či Jimny

SX4 sedanovi v boji proti Octávce a superbu pomůže zbrusu nové Kizashi...

0 0
možnosti
A

A22

10. 9. 2010 10:43
měřím jen 193 cm

ale do současné generace Swiftu se mi i po posunutí sedačky řidiče zcela dozadu nepodařilo vůbec nastoupit. ;-D;-D;-D

0 0
možnosti
PF

rychloslimejs

10. 9. 2010 11:10
Re: měřím jen 193 cm

lžeš. Nebo je to tvou vlastní neschopností, vyber si... Já měřím 186 a byl jsem naprosto v pohodě, sedačku jsem ani neměl úplně vzad. Problém bude asi v tobě...

0 0
možnosti
JU

jenicek25

10. 9. 2010 10:34
Super auto

Jj. Swifta jsem měl od roku 2005 a bylo to skvělé auto. Do města šikovně malé, obratné, na dálnici  i s dvěma koly na střeše nemělo problém udržovat konstantně 140km/h. Zrychlení pod 11s, skvělá výbava vč. vyhřívaných sedaček, bezklíčkového startování a zamykání, 8x airbag a sposta dalších věcí. A za ty peníze? Navíc bylo spolehlivé. Svoje drobné mušky taky mělo, ale nic zásadního. Kdybysme nepotřebvali větší auto s velkým kufrem na kočárek tak bych se ho rozhodně nezbavil.

0 0
možnosti
DD

Damik

10. 9. 2010 10:28
změna

Nevím proč by měla být jenom malá změna vzhledu nevýhoda. Podívejte se na Octavii nebo Golf tam se taky vzhled nijak výrazně neměnil, protože není proč. To akorát frantíci si myslej, že každá nová generace musí být poznat i ze dvou kilometrů i když se díváte na druhou stranu.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!