Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

OBRAZEM: Podívejte se na superb přestavěný na elektroautomobil

Navenek je to obyčejná Škoda Superb. Jenže po nastartování se neozve žádný zvuk. A výfuk nebo nádrž byste hledali marně. Odborníci z hulínské společnosti EVC Group a z Vysokého učení technického v Brně přestavěli sériově vyráběný superb na vůz poháněný elektřinou. Novinka má už první zájemce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
T

truthspeaker

15. 9. 2010 14:30
pořád stejné kecy

Možná by nám pan Marušinec mohl sdělit, jak po dvou letech vypadá dojezd jeho elektrického miláčka Peugeot 106, když je o něm v článku propagandistická zmínka. Před dvěma leti jsem si přečetli článek plný superlativů o tom jak za 300.000,- koupili NiCd baterie, na které toto auto ujelo až 241km při rychlosti 50km/h a že se stím už dá jet z Prahy do Brna na výlet a pak to rychlonabíječkou za dvě hodiny dobít.:-P

Tak jak pane Marušinec, ješte byste se z Prahy do Brna vypravil? ;-D

0 0
možnosti
EK

Deleter

15. 9. 2010 14:42
Re: pořád stejné kecy

Pokud akumulátor správně udržujete, vydrží ledacos.

0 0
možnosti
T

truthspeaker

12. 9. 2010 11:38
chybí údaj o příkonu el. motoru

V článcích (iDNESu i ten odkazovaný) chybí údaj o účinnosti el. motoru s výkonem 70kW. Podle použitých komponent udhaduji, že nebude vyšší než 70%. Auto sice dojede 200km (samozřejmě v ideálních podmínkách, ne v reálném provozu) nebo pojede i 140km/h, ale ne oboje současně. Dojezd při dálničních 130km/h mi vychází na srandovních 60 km. Stejné auto s ne příliš úsporným turbomotorem dojede při dálničních 130km/h celých 700km.

0 0
možnosti
EK

Deleter

12. 9. 2010 12:56
Re: chybí údaj o příkonu el. motoru

Podle jakých použitých komponent? Účinnost elektromotoru je typicky 90% při jmenovitém zatížení, při nižším zatížení samozřejmě klesá.

0 0
možnosti
T

tažak

11. 9. 2010 11:43
tvrdá realita

 Nebím,proč Vás to tak rozpaluje,takových projektů bylo již stovky a žádný není ve výrobě a prodeji.Vždy se uvádí,že to bude za dva roky.

 Pokud si npřiznáte,že hustota energie v akumulátoru /na jednotku hmotnosti/ je

oněkoli řádů nižší než v palivu,pak lituji snílky,kteří tomu věří a řeší barvu čalounění

a podobné důležitosti.

0 0
možnosti
D

DuckEgg

11. 9. 2010 12:30
Re: tvrdá realita

Tak tohle auto není děláno primárně na sériovou výrobu a kdo ho bude chtít, může si ho koupit. Cena je podle mých info okolo 1,5 milionu, dojezd až 300 km. Koupí si to nějaké firmy, které tím budou ilustrovat svůj hi-tech status nebo posilovat "zelenou" image. Budou mít jedno - dvě ata a pojede se s nima tam, kam ten dojezd postačí. Na partnera udělá dojem, když se zeptají, kde si u něj můžou auto nabít...

Druhá věc je ta energetioká hustota: Tohle auto má nejnovější Lipol čtyřky akumulátory, což je velký pokrok oproti první generaci Li-ion. Ale samozřejmě stáole nic moc. Ovšem ve vývoji jsou aku, které s hmotností 150 kg postačí na ojezd 1000 km. A pak začne legrace - se slovem snílci si už raději moc nehraj. Vývoj jde dopředu veli rychle (jo ty akumulátory budou Zinc-Air...) Musíš s vývojem při svýh závěrech počítat, jinak budeš za stejnýho hlupáka jako ti, co kdysi tvrdili, že lidské tělo nevydrří rchlost 100 km/h...

0 0
možnosti
V

vidocqcz

11. 9. 2010 11:03
hm

To vypadá jako výsměch pro VW :-) Nejenom, že Superb poráží jejich "vlajkovou loď" Passat. ALe teď to bude ještě elektromobil za celkem slušnou cenu. Tak teď už se z toho ve vedení koncernu asi můžou pos ...

0 0
možnosti
K

Kozel_

10. 9. 2010 21:51
Bylo by to dobré pro taxíky

Případně i MHD, např. autobusy. Zde by dojezd stačil menší. Např. taxi po praje ujede 10 km, pak jen postává. Míst stanoviště s nabíjením, ani by nemusel být tak velký dojezd. Elektromobil v jednodušší verzi by mohl být podstatně levnější, v městě by přitom měl smysl daleko větší než venku na dálnici.

A u autobusů by to bylo ještě významnější. Zavést trolejovou trať, část bez troleje jezdit na baterie. Ne všude se trolej ekonomicky vyplatí, baterie na konec tratě by byly dobrým řešením.

Pro praktické ježdění, pro běžné lidi, to zatím ale moc není.

0 0
možnosti
L

LuigiDiSavoiaDucaDegliAbruzzi

10. 9. 2010 22:06
Re: Bylo by to dobré pro taxíky

JJ, tomu vynalezu se rika trolejbus.

0 0
možnosti
B

badboybiker

10. 9. 2010 21:45
baterie nemusím

Nejlepší bude když auta budou spalovat vodík, to je dobrá volba !

0 0
možnosti
L

LuigiDiSavoiaDucaDegliAbruzzi

10. 9. 2010 22:06
Re: baterie nemusím

A ten vodik se vezme kde? Pokud nenastane masivni rozsireni JE(coz diky ekoteroristum nenastane), nijak si nepomuzeme.

0 0
možnosti
T

TacoSauce

10. 9. 2010 21:28
Fuj

Doufám, že se nedožiju toho (je mi 20), že bych musel jezdit na něco jiného než na spalovací motor! Pro člověka je i všední jízda se spalovacím motorem požitek!

0 0
možnosti
T

tygr.karlos

10. 9. 2010 21:39
Re: Fuj

Zas tak bych se toho nebál, omezení jsou zatím extrémní a dokud nevyvinou nové baterie (jakože momentálně jsou dost ve slepé uličce) a nepostaví desetkrát víc elektráren, nemáme se snad čeho bát. Ekoteroristi těžko můžou nařídit používat technologii, která je prakticky k ničemu. A jestli nepůjde jednou žádný ne-hybrid nebo ne-elektromobil koupit, zůstanu holt u starší bazarové produkce. Z takového pěkného osmiválce těm ekošílencům slezou všechny vlasy ;-D

0 0
možnosti
J

jan.banos

10. 9. 2010 20:59
ticho

" Jenže po nastartování se neozve žádný zvuk."

Jak se prosím startuje elektrický motor? Jestli jako u cirkulárky s 60-80cm kotoučem, tak to by šlo sakra slyšet ;-)

A cena vskutku lidová.

0 0
možnosti
T

tygr.karlos

10. 9. 2010 21:30
Re: ticho

Kousek dole v diskuzi sem někdo postoval odkaz na článek, který zodpoví všechny otázky, které naši drazí idnesáci opomněli... takové ty nedůležité blbosti jako dojezd, výkon atp. ;-D Každopádně tam píšou, že přestavba vyjde cca na 450 000 Kč... Pěkný Superb s velice slušnou výbavou holt stojí okolo milionu, ta cena přestavby není vzhledem k provedeným krokům podle mě nijak astronomická ;-)

0 0
možnosti
L

LuigiDiSavoiaDucaDegliAbruzzi

10. 9. 2010 20:23
...

Tak na vydrz spojky jsem vazne zvedavy. Ten elektromotor bude mit cca 350 Nm, takze pro lamely to bude pri rozjezdu obrovsky zahul. Zajimalo by me, jak to vyresi...

0 0
možnosti
J

jan.banos

10. 9. 2010 21:05
Re: ...

2.5 TDI má točivý moment zrovna také 350 Nm.

0 0
možnosti
PD

Celebrise

10. 9. 2010 19:55
To je clanek jak noha..

To je clanek jak noha.. viz.

bude maximální rychlost poměrně vysoká - se sníží spotřeba - bude mít větší dojezd

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...