Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dvoutaktní nostalgie: sedmimístný kombík Saab 95

Svět byl tehdy pomalý, dvoutaktní, devadesátka byla závratná rychlost, sedmdesátka akorát a se sedmimístným kombíkem se jezdilo i rallye. Kvůli Saabu 95 by stálo za to tuhle dobu navštívit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

starej Brůna

Ve své době

to byla super užitná kára a taky spolehlivá. Pápla si sice trochu víc ale to asi tak každý dvoutakt. Design je poplatný době, docela se mi líbí, hezký článek.

0/0
18.9.2010 12:24

Yarda.

...Dvoutakt má úplně stejný zvuk

jako ve východoněmeckém wartburgu....

Údajně do saabů (alespoň některých) se montovaly dvoutakty kupované v NDR (tehdy jsem o tom někde četl).

A také prý ten původní saab navrhnul nějaký konstruktér od nás, pohánět jej měl motor co jej Němci používaly jako startér ve stíhačkách Me262.

0/0
18.9.2010 8:20

Yarda.

Vloudily se chybičky.

Jednak se buhvíproč můj příspěvek poslal dvakrát a jednak si nemyslím, že by všichni Němci byli rodu ženského - tak soráč.

A to co ve svém příspěvku píšu jsem někde slyšel nebo četl, přísahat bych na to nechtěl.

0/0
18.9.2010 8:24

Deleter

Re: ...Dvoutakt má úplně stejný zvuk

Dvoutakty byly odvozeny od DKW.

0/0
18.9.2010 12:39

Yarda.

...Dvoutakt má úplně stejný zvuk

jako ve východoněmeckém wartburgu....

Údajně do saabů (alespoň některých) se montovaly dvoutakty kupované v NDR (tehdy jsem o tom někde četl).

A také prý ten původní saab navrhnul nějaký konstruktér od nás, pohánět jej měl motor co jej Němci používaly jako startér ve stíhačkách Me262.

0/0
18.9.2010 8:20

venda44

Re: ...Dvoutakt má úplně stejný zvuk

Původním vzorem Saabu byl český Aero Minor. Dnes už u nás téměř zapomenuté auto, které pokud by se dál vyvíjelo a modernizovalo, mohlo mít skvělou budoucnost. Údajně na něj švédové dokonce koupili licenci.

0/0
18.9.2010 10:28

Deleter

Re: ...Dvoutakt má úplně stejný zvuk

Že by jako vývoj probíhal paralelně?

0/0
18.9.2010 12:41

ztrewq

zabudli podstatné

napríklad to, že auto bolo určené na jazdu po šotoline a tvar karosérie nedovolil ušpinenie do výšky kľučiek. ten w zvuk? mohli napísať aj audi :-) o štyri roky bol dvojtakt v štvor(päť)miestnom aute schopný podstatne vyšších rýchlostí.

0/0
17.9.2010 17:12

pteryx

Nááádhera

Dík za krásný článek, potěšil, tím spíše že na našich silnicích jsme se s něčím podobným nesetkali ...

0/0
17.9.2010 13:28

iruka666

...

Tohle auto se může líbit snad jen přesvědčenému saabistovi...

0/0
17.9.2010 12:52

JeFFik

Re: ...

mě se libí a nejsem saabista

0/0
17.9.2010 13:01

pteryx

Re: ...

Nápodobně. Kdo nevidí, že tohle byl ve své době geniální design, tak je asi slepý ...

0/0
17.9.2010 13:29

siwi

Re: ...

Taky se přidávám. Tyhle saaby se mi líbily vždycky:-)

0/0
17.9.2010 14:36

1000mb

Re: ...

jj,je to pěkný.Je v tý 3.řadě to je jak na trestný lavici a ještě pozadu.To bych se asi zeb.lil po pár zatáčkách:-)

0/0
17.9.2010 16:36

bitkar

Re: ...

ze predu jakztakz, ale jinak je to auto i na svoji dobu dost, nebojim se rict, osklivy

0/0
20.9.2010 14:53

jrozec

nicmoc

Předek pěknej, ale zadek hnusnej... To už raději nějakou starou tarovku.

0/0
17.9.2010 10:44

Deleter

Re: nicmoc

Tatrovky se moc v kombiku pro 7 cestujících nedělaly ;-)

0/0
17.9.2010 11:03

bitkar

Re: nicmoc

rozhodne cesky auta byly hezci v ty dobe a ostatni asi taky.

0/0
20.9.2010 14:53

ROSES_LIVE_RESURRECTION

Typicke auto ceskeho saabisty

R^

0/0
17.9.2010 10:02

Deleter

Re: Typicke auto ceskeho saabisty

Schválně, jestli odhadnete hodnotu vozu vyobrazeného v článku.

0/0
17.9.2010 10:05

tygr.karlos

Re: Typicke auto ceskeho saabisty

Asi tak... ale když někdo nechápe význam slova "veterán" a v jakých cenách se auta téhle kategorie pohybují (zvlášť v pěkném stavu), tak nemá cenu vůbec jeho rádobyvtipné příspěvky brát na zřetel ;-)

0/0
17.9.2010 10:12

JeFFik

Re: Typicke auto ceskeho saabisty

no to uz bude hooodně drahá rarita, ve vynikajícím stavu, to s typickým autem českého saabisty z 80-tých či 90-tých let nemá nic společného

0/0
17.9.2010 10:14

Deleter

Re: Typicke auto ceskeho saabisty

Čili ROSES zřejmě plácá z hladu, žejo.

0/0
17.9.2010 10:17

JeFFik

Re: Typicke auto ceskeho saabisty

Vyjímečně s tebou souhlasím ;-)

0/0
17.9.2010 11:47

A22

Re: Typicke auto ceskeho saabisty

pár set tisíc - víc těžko

0/0
17.9.2010 10:23

Deleter

Re: Typicke auto ceskeho saabisty

A to vám připadne jako málo, nebo co?

0/0
17.9.2010 10:37

A22

Re: Typicke auto ceskeho saabisty

ne, tak akorát :-)

0/0
17.9.2010 10:38

Deleter

Re: Typicke auto ceskeho saabisty

Jo, to jo.:-)

0/0
17.9.2010 10:39

PanKedlubna

stary saaby, tatry a citroeny jsou proste krasny

0/0
17.9.2010 9:51

JeFFik

Deletere

kde jsi? Kálí Ti tu na tvé oblíbence!!!

0/0
17.9.2010 9:28

Deleter

-

To je úděl výjimečných... :-)

0/0
17.9.2010 10:06

Škubi

V 50. - 60. letech

se dělaly zajímavé vozy, i když osobně mám raději italy...

0/0
17.9.2010 9:24

donmiguel

budoucnost Saabu

Do roka je Saab zase v krizi a pryc. Spyker je v minusu, a Saab nema zadny model

pro bezne spotrebitele. 9-5 je 5 metru dlouhy luxus, ktery nema jedinou sanci

proti BMV, Mercedesu nebo vyrobkum VAG skupiny. Mimo to neni spolehlivy

v provozu(elektronika).

0/0
17.9.2010 9:21

PanKedlubna

Re: budoucnost Saabu

prvni cast je veci nazoru, ovsem tvrzeni o nespolehlivosti v provozu nam asi tezko dokazes:-P

0/0
17.9.2010 9:50

Deleter

Re: budoucnost Saabu

Určo má doma 4. ;-D

0/0
17.9.2010 10:06

Deleter

Re: budoucnost Saabu

Nevím, proč by 9-5 neměla mít šanci proti BMW (to jste zřejmě myslel) a MB konfekci.:-)

0/0
17.9.2010 10:22

Atomike

Re: budoucnost Saabu

Nespolehlivý v provozu. :-)))))

Jak se to projevuje, když první kus vyjel v červnu v Americe a Čechách se jich zatim prodalo 6?

Já jsem ujel 100km s dieselem a 100km s 2,8 V6 turbo na předvádečce koncem srpna a ani s jednim nebyly problémy. :-)

0/0
17.9.2010 19:24

Atomike

Re: budoucnost Saabu

Pro srovnání v BMW a Mercedesem: 2,8V6 turbo 300k s robotickou převodovkou a projekcí na přední okno, 6 rychlostních stupňů, alarm s dálkovým ovládáním, alu pedály, Audio Harman/Kardon Surround Sound, aut. uzávěrka dif, automatická klimatizace třízónová, bezklíčové odmykání a startování, boční airbagy, boční spoilery, brzdový asistent, CD přehrávač, dálkově ovládané centrální zamykání, dálkově ovládané uzavírání oken a sklápění zpětných zrcátek, dělená zadní sedadla, Digital audio broadcast, EBD + brzdový asistent, el. ovládaná ruční brzda, el. ovládání oken, el. ovládání zrcátek, el. seřiditelné sedadlo řidiče s pamětí, el. seřiditelné sedadlo spolujezdce, ESP, hlídání tlaku v pneumatikách,

0/0
17.9.2010 19:33

Atomike

Re: budoucnost Saabu

 imobilizér, parkovací asistent, kožené čalounění, odvětrávaná sedadla, laděný výfuk, litá kola 19", multifunkční volant, nastavitelná sedadla vzadu, nastavitelný volant, ostřikovače světlometů, palubní počítač, Pilot display, pohon 4 x 4, posilovač řízení, protiprokluzový systém kol (ASR), regulace tuhosti podvozku, satelitní navigace, senzor stěračů, senzor světel, spoilery, sportovní kožená sedadla, sportovní podvozek, startování tlačítkem, střešní okno, telefon vestavěný s bluetooth, televize DVD - vpředu, televize DVD - vzadu s přípojkou pro vnější zdroj, aktivní tempomat, sledování jízdních pruhů, tónovaná skla, venkovní teploměr, sledování dopravních značek. pohyblivé světlomety icecube, maximální rychlost 260km/h, spotřeba kombinovaná 10,6l/100km, cena 1.229.000,- vč.DPH

0/0
17.9.2010 19:33

Pikolik

Opravdu

moooc pekne vozitko...

0/0
17.9.2010 8:18

iuos

hmm

krásnej

0/0
17.9.2010 8:01

Tommy Gun

Jako Warin

Svezl jsem se předevčírem ve warťasu jako spolujezdec a popsal bych to stejně. Je cítit benál, auto jede dobře tak při 80km a klepe se dvoutaktníma vibracema. Ale vracet se k těmto autům je nostalgický nesmysl. Nechte to veteránistům staromilci. Jinak můj Saab má nalítáno 316000km a motor jede jako z prakuR^ Vloni jsem s ním projel Francii a předloni skandinávii. Saab forever:-)

0/0
17.9.2010 6:44

jendabenda

By mě zajímalo u které škodovky je stejný tachometr?

mohl byste nám to pane sdělit? Jinak autíčko super, kdyby se dneska prodávalo šel bych do něj R^

0/0
17.9.2010 6:33

weiland

Re: By mě zajímalo u které škodovky je stejný tachometr?

A neměl takový tachák Polski Fiat 125?

0/0
17.9.2010 7:04

jendabenda

Re: By mě zajímalo u které škodovky je stejný tachometr?

právě že ho měl z východní produkce pouze polák, pan spisovatel si zase poplet žánr, kapáenk podobnej byl v scháde 100/110/R

0/0
17.9.2010 8:14

1000mb

Re: By mě zajímalo u které škodovky je stejný tachometr?

No podobnej byl u modelů 1000MB a 100/110,ale jedině při pohledu tak z letadla.Protože měly klasickóu ručičku,jen podlouhlý tvar tacho.Erko mělo klasický budíky 

0/0
17.9.2010 16:54

velkouzasnolepy

Re: By mě zajímalo u které škodovky je stejný tachometr?

No zrovna 110 R měla kruhové přístroje

0/0
17.9.2010 22:07

Dr.Ozd

Re: By mě zajímalo u které škodovky je stejný tachometr?

Fiat 125P ho opravdu měl.Měli jsme ho od r.72,v té době hodně dobrá kára.A na ten tachák dodnes vzpomínám.Páska byla v noci krásně červeně podsvícená,bylo to hezké a přehledné.Vsadím se že to někdy znovu  přijde do módy,jen v jiné podobě nějakého LCD nebo tak.

0/0
17.9.2010 8:26

Deleter

Re: By mě zajímalo u které škodovky je stejný tachometr?

Je fakt, že je to drasticky přehlednější, než neustále se měnící číslice ala fiat.

0/0
17.9.2010 10:21

1000mb

Re: By mě zajímalo u které škodovky je stejný tachometr?

Ještě jsem si vzpomněl na Warturg 353,1.provedení,taky mělo podobnej tachák

0/0
17.9.2010 16:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.