- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
by mě zajímalo s čím by byli diskutující vlastně spokojení
... třeba taková Š120 ...
... max. rychlost přes 130, dojezd přes 400, cena lidová ...
Ona to byla soutěž o designu. Tzn. že ty věci reálně neexistují. Ten "šnek" má být indukční ohřev s magnetem (připlácněte to z boku na hrnec a ten se má ohřát). Poháněné to má být "replaceable high density sugar crystal battery" osobně takovou baterii neznám ani jsem ji nikde neviděl nabízet. Taky si nejsem jistý, jestli by ten ohřev vůbec fungoval. Pokud máte indukční sporák, tak potřebujete hrnce s masivním (železným?) dnem tenká boční stěna by asi nezabrala, teda pokud byste neohřívali železný piliny. Prostě hodnotil se nejspíš jen vzhled a fantazie...
omlouvám se to je reakce na jiný článek, reload stránky dělá neplechu ..
Hahahaaaa. U tohodle auta mě vždycky rozesměje, že jezdí na notebookové baterie. Skoro si myslím, že je to provokace, aby kažedému došlo jaká je realita. Nebutu tady řešit úsměvnou recenzi auta TopGearem, kde jasně ukázali, jak to je s tou kombinací maximální rychlosti a dojezdu. Stačí mi, když se podívám do PowerManageru mého notebooku který používám stejně jako auto a po roce užívání vidím, že LiPol baterie má DesignCapacity 23.74 Wh a FullChargeCapacity 17.20. Paráda.
Auto které skutečně jezdí a je používáno v běžném provozu vlastní nejmenovaný pán v městečku Sedlec-Prčice (pochod Praha-Prčice).Je to trochu lenivější do kopce,po rovince s tím jezdí cca 70-80 km/hod. (kvůli spotřebě),akceleraci při rozjezdu to má slušnou,jediné co tomu chybí je zvuk,prakticky to není slyšet.Dojezd neznám,ale bude určitě něco přes 100 km
P.S. ten pán se tím zabývá řadu let a má to docela "vymakaný" ,cenu neznám.
Ano, ten nejmenovaný pán už dlouho dováží elektromobily, které jsou však z roku cca 1995. Pokud by to mělo nové baterie, tak by byl dojezd cca 200 km na jedno nabití.
Elektromobilům fandím, bohužel podobné články si pamatuji už z 80tých let minulého století a výsledky to má pořád ty samé.... Mírné zlepšení nastalo díky moderním a lehčím typům baterií, které jsou ovšem strašlivě drahé..
Mě se teda více líbí Model S
Třeba nějaké srovnání srovnatelného benzinového či naftového auta, kolik stojí v penězích ujet 100 Km a kolik to vyjde u elektromobilu.
Tuším, že běžně se dnes spotřeba elektromobilů pohybuje mezi 10 - 15 kWh na 100 km
Nějak jsem nepochopil podstatu této soutěže .Pokud šlo o technické řešení dojezd,výkon užitné vlastnosti tak pak by to mělo logiku .Ale z hlediska designu a přínostu z podstaty ELEKTROMOBILU je to trošku mimo .konstrukce toho co se tváří jako červené vozidlo je jak garage tuzing z počátku 90 let .U produktu tohoto provedení bych očekával vlastnosti univerzalního zasobovacího vozítka malé rozměry variabilita jak pro ,,pekaře,řemeslníky,poštu a jiné nezbytné dopravní prostřeky do měst .Jsem zvědav kde tyto zázraky budou za dva ,tři roky .................... .Sportovní retro auto je zajímavá a snad i života schopná myšlenka jako u Tesly ...... .
Taky jsem nepochopil hlavně ten retro dozajn???...
Ve Švýcarech jsou městečka, kde se jinak než elektromobilem ani nesmí. I náklaďáčky a taxíky jsou elektro. Úspěšný je i projekt Alpmobil, sériově vyráběný microcar. Jde to, jen se nesmí těmto iniciativám házet klacky pod nohy v zájmu auto a benzínových lobby a výběru spotřební daně na PHM.
Já sám jsem se chtěl pustit do výroby jednomístného tříkolového microcaru dle vzoru Messerschmidtu, sice s benzínovým pohonem cca 370-600 ccm motorem (díky požadavku na delší dojezd aspoň 250 km a max. rychlost kolem 100km/h v kombinaci s cenou baterií by elektro bylo příliš drahé), ale se spotřebou stlačenou ke 3l/100km. Když postupně zjišťuji, kolik je kolem toho byrokracie, je to asi nereálné.
A jak topí takový elektromobil, v této alpské zemi!, v zimě??? Elektrickým topením???...
Hm hm, uplne strasne napadne podobne vozitku, kterym se muzete nechat povozit po Parizi, ceka to tam na vas u nadrazi. Asi nejake autove bratrstvo