- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
neříkal ještě vloni šéf VW, že nepočítá s výrobou elektromobilu ve škodovce?
Ona Cina zvedne ceny vzacnych kovu a ceny tehle blbosti vylitnou.
Ano, Čína se na to připravuje již několik let skupováním Lithia a dalších surovin. Pokud se jí podaří plán, že do 5 let bude vyrábět 80 % všech elektromobilů, bude to další krok ke světové supervelmoci No 1.
Ale to přece všichni vědí a doufám, že se Evropa nedá tak snadno. Proto přece vznikla "jednotná" EU.
Z toho bude velká otázka pro politiky. Uvidíme na čí stojí straně. Jde o potenciální veliké zisky pro ČEZ. Pokud se noční proud bude prodávat jako dnes za cca 1 kč/kWh, bude to pohoda. Dnešní auta mají spotřebu cca 13 kWh/100 km. Takže i při 100 % dani by byly náklady kolem 25 Kč/100 km, což je kolem desetiny nákladů na benzínové větší auto.
Nedávno však ČEZ vydal článek o své přípravě na EA, kde vítal, že noční nabíjení jim výrazně pomůže ve využití kapacit. Přesto uvádějí předpokládanou cenu 5 Kč/kWh.
A O TOM TO JE !!!
Páni politici, ukažte, co umíte a na čí stojíte straně. Blíží se volby, už nyní bychom se jich měli ptát. Za 3 roky u voleb do PS to už bude hodně aktuální. Jde o naše peněženky.
Tak tak. Osobně bych se vykašlal na všechna ta "fancy" řešení typu farmy větrných elektráren a masivně podporoval čisté, levné a efektivní jádro. Pro celou ČR by stačily 3. 2 už stojí.
Základ je mít vlastní garáž a používat auto nejlépe každodenně. Holt to není pro někoho, kdo parkuje 14 dní ve dvacetistupňovém mrazu před panelákem na sídlišti a najednou chce jet 200 km na hory
tak to uz dnes nesvedci zadnemu novemu autu !
bude muset vyrabet. I kdyz je ucinnost el. motoru lepsi jak spalovaciho, bude celkova ucinnost zhorsena pri vyrobe elektriny pro autopohony. Co udelate, az vam dojde proud z aku? Hybridy jsou lepsi reseni, i kdyz drazsi.
tak hybridy sice částečně spojují výhody obou druhů pohonu, zároveň ale mají z obou i nevýhody....
včer o tom bylo na Z1. Tedy člověk si koupí jen auto (bez baterií), které je naprosto jednoduché a je levnější než auto se spalovacím motorem a nějaké unifikované baterie vlastní a pronajímá nějaký eletrický megakoncern se celosvětovou sítí výměnných stanic (s hustotou rozšíření asi jako dnešní benzinky). Jak ovšem takovou síť s desítkami tisíc stanic a stamiliony výměnných baterií vybudovat jako náhradu současné infrastruktury na kapalná paliva teda nevím....
toho bych se nebal. proste se postupne na klasickych benzikach objevi moznost dobyti/vymeny baterii (jako se objevily pumpy na lpg) a postupne budou nahrazovat klasicke benzinove/naftove pumpy
Elektrické auto se nikdy nevyrovná autu se spalovacím motorem! Měli by se raději soustředit na vývoj alternativního paliva pro naše benzínové a naftové autíčka
PS: Stačí, když vidím slovo green! A vím, že to nevěstí nic dobrého!
a také si pamatuješ doby kdy před autem musel běžet sluha a varovat před blížící se pohromou???
Jen taková malá poznámka - plno lidí si myslí že elektoromobil má levnější provoz ale to je jen dočasná výhoda. Nabití baterií stojí cca polovinu toho, co naplnění nádrže. Jenomže, na benzínu nebo naftě je navíc 50% daň!
Takže jakmile se elektomobily rozšíří, tak státním úředníkům dojde že se podstatně krátí příjmy do státní kasy z téhlé spotřební daně a vymyslí způsob, jak zdanit dobíjení elektromobilů. A cena hned bude na stejné úrovni jako běžné palivo :-(
PS: elektromobilům fandím, ale prostě pokud vezmete dnešní velké a těžké auto a jen vyměníte motor, tak to prostě není ani ekonomické, ani ekologické. Elektromobily mají potencionální výhodu v jednodušší konstrukci, ale to zatím až na pár šílených projektových studií nikdo nevyužívá. Místo toho se dělají jen podobné nesmyslné předělávky nebo naopak stejně nesmyslné elektrické supersporty.
Cena nabití rozhodně není jako cena 1/2 nádrže. To bych se bál doma zapnout mikrovlnku :)
Jako vždy samej odborník Pánové víte co je to vývoj??? Pamatujete si na první mobil, velikost a co uměl??? A dnes??? Možná, že elektromobil není to pravé, ale proč to nezkoušet. Nebo je lepší jenom sedět a kecat, že to nejde??
Elektromobil JE to pravé. Stačí se podívat na charakteristiku elektromotoru. Pro pohon auta je mnohem výhodnější a lepší než spalovací agregát, který potřebuje desítky obezliček, od spojky, přes převodovku, časování ventilů, turbo a nevím co ještě, aby k něčemu byl...
Toto rozhodně není první elektromobil od Škody! Už i favorit byl na baterky http://www.electroauto.cz/skoda.html
Ale ne z fabriky... Taky máš třeba elektrický Superb, ale je z ECV, ne z Mladé Boleslavi.