- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jak pod každým článkem o elektroautě musejí hystericky hýkat kdovíjací kvaziodborníci, kteří předpokládají tragické konce všem zájemcům o elektroauto. Vážení, proč vás to tak hrozně irituje? Elektrovozidla už jezdí desítky let tam, kde je to výhodné a jestli to bude výhodné i v jiném segmentu, tak tam budou jezdit taky, i přes vaše hysterické hýkání.
Ten kdo vyvine baterie které umožní dojezd srovnatelný se současnými auty (se spal. motorem), bude brzo kuuuuuu*evsky bohatý.
a automobilová je podporuje. Auta by musela častěji do servisu kvůli opotřebení baterií a prodávala by se za vyšší cenu. Opravdu chcete auto, kterému by podelší jízdě 160kou bouchla baterka? Opravdu chcete auto, kterým bude jízda na 200 km dvoudenní výlet? Pojedete k babičce na venkov, cestou přespíte v hotelu kvůli nabíjení, dojedete k babíčce, tam taky přespíte kvůli nabíjení, pojedete zpět, opět přespíte a dojedete domů. Tam budete muset nechat auto alespoň přez noc aby se nabilo. Budete muset propočítávat každou jízdu, aby V8m nedošly baterky. Takové auto chcete?
Nezapomněl jste si dnes vzít léky?
Nevim, co je na ellektromobilech dobre:
1. Hmotnost je velika, takze i spotrebovana energie na pohyb je vetsi
2. Zasoby lithia jsou tak pro 100mil. vozu, coz je velmi malo navic by bylo vhodne tento drahy material pouzivat pro baterie do elektronikcych zarizeni a ne plytvat s nim do aut. 3. Kapacita baterii je tak mizerna, ze je nutne mit 2 auta. To druhe na dlouhe vzdalenosti. 4. Dlouha doba nabijeni. Cekat hodiny, abych se nekam dostal je nesmysl. Ja rano nevim, ejstli pojedu dneska 20km nebo 200km. Pokazde se muze neco vyskytnout a co pak. 5. Cena "paliva". Stale demagogicky proklamovane nizke naklady jsou jen proto, ze neni dobijeni zatizeno spotrebni dani, jako benzin s naftou, jinak by byl provoz zcela nekonkurence schopny. 6. Je jen otazka vetsiho rozsireni a zavedeni takove dane na el. pro auta. 7. Vyhoda je v nezatezovani ovzdusi ve mestech. Neni nepodstatna, ale jedina! A to mi prijde malo!!!
A ještě jeden navrch: kde budou lidé na sídlištích parkujících na ulici dobíjet svá auta?!?
Jedním z kriterií zda klasiku nebo elektro jsou celkové náklady na 500.000 km provozu. A tam elektromobily nemají šanci. Bohužel taková je realita
Kolik % aut najede reálně 500 000 km. Já jen, že dělám ve firmě, kdy služebáky jezdí každý den a ročně najedou v průměru 30 000 km. Na dálkové cestování zatím elektromobily nejsou, ale zrovna tento by mě osobně stačil nejen na týdenní ježdění do práce, ale i na víkendové ježdění do hor (pokud by se stačil přes noc dobít). Takže pro mě osobně by byl dostačující
Tak mi není jasné, proč nepoužili více plastových dílů. A ještě jedna věc. Ovládání pomocí dotykového displeje jistě podpoří bezpečnost
Doufám, že se nedožiju doby kdy bude v každé garáži stát elektromobil, něco takového mi nesmí do baráku.
prodá 300.000 aut ročně a to jen proto, že ho VW cpe všude od Severo-Jižní Ameriky, přes Austrálii až po Japonsko. A oni si takhle hrajou :)
Nevím, nakolik bude použitelná elektrická koncepce. Ale designově je to paráda, a pokud by se prvky zde použité dostaly do sériové výroby, tak by to byla víc než paráda; pozn. jsem spokojeným majitelem Seat Leon a těším se na nalší generaci. Jen se bojím, že takovou progresi ve Wolfsburgu nedovolí. IBE se opravdu povedlo