Diskuze

Revoluční sporťák Jaguaru pohání elektromotory a turbíny

Jaguar se na probíhajícím autosalonu v Paříži předvedl se studií nového supersportu, který na první pohled vypadá jako sériový vůz. Pohledná karoserie ale skrývá zcela revoluční pohonné ústrojí. Čtyři elektromotory dopují energií dvě turbíny.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Karboxyl

7. 10. 2010 23:58
Bral bych ho

Tak tohle auto bych bral všemi deseti. Po dlouhédobě něco, co mě opravdu zaujalo.

0 0
možnosti

TTRX

7. 10. 2010 22:09
Aneb jak Ind naučil Brity zase dělat auta

;-)

0 0
možnosti

xnor

7. 10. 2010 16:34
Praktické použití turbíny

Na autosalonu Los Angeles byl představen supersport Capstone CMT-380 kde je jako pohon použita mikroturbína Capstone C30 o výkonu 30KW, jako palivo se používa nafta či bionafta. Zrychlení 0-100km/h 3,9s, max rychlost 240km/h. V roce 2009 Capstone ve spolupráci s firmou Langford Performance Engineering integrovala mikroturbínu do vozu Ford S-Max. Při testech byla spotřeba nafty při jízdě nejvyší rychlostí je 2,9l /100Km. Mikroturbíny Capstone 30kW se používají např. k pohonu hybrydních autobusů. Jsou k vidění v Londýně, Paříži, Tokiu či Římě. Použití: turbína pohání generátor který slouží k pohonu elektromotoru a dobíjení vestavěných Li-Pol článků. Chystá se omezená serie těchto vozů jako ukázka možností této technologie. Jaguar je pravděpodobně další ukázka využití mikroturbín.

0 0
možnosti

A22

7. 10. 2010 13:43
turbína je určitě lepší než smrdutý diesel,

díky spojitému spalování. Navíc je menší, lehčí, jednodušší a teoreticky i účinější..... Problém je cena, která je daná masovostí vývoje a produkce (a to je u pístových motorů prostě někde jinde)....

0 0
možnosti

Karboxyl

7. 10. 2010 23:52
Re: turbína je určitě lepší než smrdutý diesel,

To jo, ale předpokládám, že zrovna u tohohle supersportu by asi potenciálním kupujícím byla ceny turbíny ukradená, naopak fakt, že to má v sobě dvě turbíny by mohl být dalším výrazným lákadlem, aby si to multimilionáři kupovali jako něco extra a vyšší ceny by toho byla akorát důkazem.

0 0
možnosti

TT777

7. 10. 2010 12:44
A co emise?

Dozvime se je vubec nekdy? Ona te el. se totiz nevirabi bez emisi a z vic jak 50% je vyrabena v uhelnych elektrarnach. Jo a vite ze jedna jedina uhelna elektrarna v CR vyprodukuje za rok vic CO2 nez veskera automobilova doprava vcetne kamionu! Jedina vyhode elektromobilu je ze ty splodiny nevypousti ve mestech ale nekde jinde elektrarna...

0 0
možnosti

stefi_ul

7. 10. 2010 13:26
Re: A co emise?

No a prave proto musi nastoupit jadro, vitr a slunce... ale ne v podminkach, jak to nastavili u nas. Vetrniky maji zivotnost nekdo kolem 25let (tusim) a navratnost bude nekde po 10ti letech. U nas nastavena slunecni energie je solich, o kterym se nam nezda. Navratnost je snad nekdo kolem sesti let pri vydrzi taky minimalne 25let.

Ale je to skoda.

Jadro ovsem proste musi nastoupit masivneji. Skal a dolu na vyhorely palivo mame dost. A pokud se to palivo tezi ze zeme, vyhorely se uskladnit hluboko do zeme muze taky.

0 0
možnosti

Martin138

7. 10. 2010 11:23
jaguar je jaguarem jen díky fordu

sem trochu od fochu a vím co se vyprávělo o podvozcích, motorech. nic valnýho. ford ho docela postavil na nohy, ale proč jaguára když můžu se stejným podvozkem mít forda

0 0
možnosti

Jan9002

7. 10. 2010 12:23
Re: jaguar je jaguarem jen díky fordu

Naglický vtip: Víš proč musíš mít dva jauáry? Protože jeden je v servisu a s druhým jezdíš.

0 0
možnosti

libl3

7. 10. 2010 11:12
Lidi, to chci vidět,

kde budete na sídlišti a bez garáže dobíjet své elektromobily. Neřešitelné, nepraktikovatelné.

0 0
možnosti

radik

7. 10. 2010 11:17
Re: Lidi, to chci vidět,

Já mám garáž ;-D :-P

0 0
možnosti

radik

7. 10. 2010 10:06
k čemu?

K čemu takovej krouťák když neexistujou pneumatiky které by ho bez problému přenesly na vozovku? Můžete mít výkon a krouťák jakej chcete ale bez pořádných pneumatik je to k ničemu.

0 0
možnosti

hrabě Artstetten

7. 10. 2010 8:59
Jaguár jako dieselelektrická lokomotiva

To je hezké, je to správný krok. Spalovací motor může pro výrobu elektřiny pracovat vždy v optimálním režimu, takže spotřeba i emise mohou být na výborné úrovni. Problém je ale stále s účinností této konverze. Z tohoto pohledu bych tento pohon viděl jako vhodný spíše pro zcela opačný typ aut - např. dodávky, které v městech s hustým provozem rozvážejí zboží.

0 0
možnosti

PatrikChrz

7. 10. 2010 0:27
Zaoceánské lodě

Podle mého názoru je to krok správným směrem. Princip pohonu na elektromotor, kdy elektřina je vyráběna přímo v dopravním prostředku se používá např. na zaoceánských lodích, takže asi nepůjde o neefektivní způsob.

Nevýhodou elektromobilů je delší doba nabíjení (ne každý má garáž s přívodem el. proudu) a malý dojezd. Tahle koncepce by mohla být dobrá i pro "plnotučné" elektromobily, kde by byl jeden agregát na výrobu el. energie pro nouzový dojezd (jeho výkon by tak nemusel být nijak extrémní, v praxi by stačila i rychlost kolem 100 km/h, ve městě i polovička). Konstrukce automobilu by mohla být mnohem jednodušší (motory přímo v kolech, takže by stačila jednodušší konstrukce podvozku, nebyla by třeba ani převodovka).

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Prodej bytu 1+kk, 28 m2, Třeboň, ul. Jiřího Havlise
Prodej bytu 1+kk, 28 m2, Třeboň, ul. Jiřího Havlise

Jiřího Havlise, Třeboň - Třeboň II, okres Jindřichův Hradec
3 120 000 Kč