Diskuze
Číňané chtějí vyrábět auta v Evropě. Geely má zájem o antverpskou továrnu Opelu
Děkujeme za pochopení.
;-)
je těžko se zavděčit...
Když je někdo číňan, tak se asi lidem nezavděčí....když auta vozí z číny, tak diskutéři idnes reptají. Když tu chtějí koupit závod a zachránit 1500 pracovních míst, tak reptají ještě víc. Čínský vstup do evropy bude probýhat podobně, jako svého času Japonský do usa nebo v nedávné době korejský do EU. Prostě zde nastaví továrny a budou vyrábět auta podle evropského vkusu. V USA se sice mluvilo o krizi automobilového průmyslu, ale ta se dotkla hlavně "amerických" automobilek na severu. Naopak japonské automobilky se usídlily na jihu USA kde byla levnější pracovní síla, nebyly dotlačeny odbory k tak vysokým závazkům a tak krizi přežily v dobré kondici. Příchod čínských firem posílí konkurenci na trhu a zákazním a společnost na tom vydělají. Příchodu se namají důvod děsit obyčejní občané, ani dodavetelské firmy (budou moci dodávat novým odběratelům). Příchodu se děsí hlavně majtelé evropských automobilek, jejich odborové svazy vědomi si toho, že na autech mají přemrštěné marže.
;-)
Re: A na řadu příjde VW, Fiat, PSA ...
Na ředě jsou ty továrny, které jsou ve špatné finanční kondici. Problém celého západního světa je, že dnes žije na dluh. Státní rozpočty jsou schodkové, lidé jsou přímo nuceni do úvěrů a dokonce i stav ekonomiky dnes měříme objemem poskytnutých úvěrů - čím víc - tím líp. Přitom ječtě za první republiky lidé spořili. Čína je ve zcela opačné situaci. Číňané jsou nejspořivějším národem na světě a i z nízkých platů ušetří v průměru 40%. A PRC má obří státní fondy plné peněz. V EU a USA lidé mají platy sice vysoké, ale utrácí je celé a ještě si půjčují. A státy se chovají ještě hůř. Navíc čína má pracovitější lidi, méně regulací a celkově má tržnější hospodářství než západ. Tohle se samozřejmě musí někde projevit. Nemá smysl se zlobit na čínu, ale je třeba se zamyslet a přiučit se, co lze dělat lépe. Evropské podniky v dobré kondici přežijí a udou moci expandovat do číny. Ty špatné padnou a budou převzaty konkurencí.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!