- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Bacha na ně, jsou super když hřejou, ale vystoupíš, zapomeneš na ně a pak už tak super nejsou když ti přes den (nebo noc) vybijou baterku a musíš v mrazu šaškovat s kabelama, anebo nabíjet baterku - vím o čem píšu - dvě zimy dvě tyto příhody
Zásuvka zapalovače funkční jen při zapnutém zapalování má koukám i výhody...
V zimě se projeví jedinečná vlastnost motorů 1,2 HTP, topí během ujetí několika set metrů, předehřev oleje odpadním teplem katalyzátoru začíná být v zimních měsících výhodou.
No to je pak lepší lejno, to hřeje po pár centimetrech.
Vozím si v autě v kufru kromě zmíněného ještě deku, něco málo kazitelného k jídlu a doplnění energie (třeba tatranky nebo čokoládu), něco k pití, nabíječku na mobil, ruční svítilnu apod. Jinak u sebe mám nůž, nůžky, svoje tabletky atd. A jako kuřák ještě 2 záložní krabičky cigaret. Už jsem párkrát zůstal třeba na dálnici (a nejen na ni) v nějaké koloně, která trvala několik hodit, a tak se nakonec vše hodí. :-)
tak tak pane připravenost nade vše :-)
Ostatní můžou max. požádat nějakého řidiče kamionu :-D
Vozím si v autě v kufru kromě zmíněného ještě deku, něco málo kazitelného k jídlu a doplnění energie (třeba tatranky nebo čokoládu), něco k pití, nabíječku na mobil, ruční svítilnu apod. Jinak u sebe mám nůž, nůžky, svoje tabletky atd. A jako kuřák ještě 2 záložní krabičky cigaret. Už jsem párkrát zůstal třeba na dálnici (a nejen na ni) v nějaké koloně, která trvala několik hodit, a tak se nakonec vše hodí. :-)
Polovicni informace - clovek se vsude docte, co by mel udelat, co by mel zkontrolovat, ale bohuzel se vetsinou nikdy nedocte jak
Takze pro vsechny, kdo by chteli resit udrzbu svepomoci a jeste nevedi - existuje na to opticky pristroj - refraktometr, na ktery se kapne par kapek zkoumane kapaliny a pak staci ze stupnice odecist, do jakeho mrazu je kapalina odolna proti tuhnuti. Refraktometr ma vetsinou vic stupnic, takze jednim zmerite jak kapalinu do ostrikovacu, tak chladici kapalinu a dokonce i elektrolyt v baterce.
Mám pět let starý auto (Peugeot 307) a podle sdělení několika automechaniků i dle vlastních zkušeností nechávám v zimě nějakou dobu auto zahřát, protože údajně olej v mrazech ztuhne tak, že motor chvíli (do zahřátí) vůbec nemaže. Navíc málokdo žije v takovým místě, kde se rozjede po rovině a auto nemusí vůbec vytáčet. A jak je známo, podtáčení motoru mu škodí víc, než cokoliv jinýho. Když pospíchám a nemám čas čekat, tak motor má do zahřátí docela "nezdravej" zvuk, takže mě nikdo nepřesvědčí, že zahřívání motoru je zbytečný. Jediná negativní věc je vypouštění zplodin, ale když už to auto má FAP a EGR, tak mi můžou za ty 3 minuty vlízt na záda.
Přezujte na zimní a když přeci jenom budete mít nehodu, obraťte se na http://www.neplattepokuty.cz Pomůžou řidičům v každé tíživé situaci
Na zimní je brzo, oteplí se a nebudu riskovat pak v tom teple na zimních. Kolikrát bylo tak teplo, že se měnilo až před vánocema.
Co znamená "riskovat na zimních"? Já jsem na nich odjezdil celé léto a podle mě na tom nejsou o moc hůř jak letní. Možná trochu zvyšují spotřebu, hučí a víc se sjíždí, což se při pár tisících km skoro neprojevilo, ale nějaké "nebezpečnosti" jsem si ani v nejmenším nevšiml.
Jednou si to takhle v Letnanech vjizdim na ten velky kruhak u stanice metra cca 20 / 30 km/h, v klidu zatacim a rikam si dohaje (rikal jsem si neco jineho, ale to by mi cenzor nevzal :))) ), proc nezatacim a jedu rovne ? Jak to bylo lehce namrzle, auto jelo furt rovne. No nastesti se zavodak chytil a jel po stope co jsem chtel ja. Sice se utrhla prdel, ale my co mame najezdeno par desitek/stovek hodin u Gran Turisma s volantem jsme nasledny "smyk" zvladli hrave
Akorat jsem musel menit triko, jak sem se zapotil
Mě ani tak netrápí sníh a náledí, neboť jsem na to z Krkonoš zvyklý, ale mokré listí ma silnici, to jsem se už také několikrát zle zapotil, když mě auto v serpentýnách přestalo zatáčet .....
Samozrejme jezdim se zimnima, ale tyhle medialni masaze jak bez zimni gumy nesmim nastartovat motor jsou silene.
Zimni gumy mi snizi brzdnou drahu 10% ? Kdyz js nekdo vyseka nebo zapadne kvuli tomu ze nevidi ze je zima, zazracne zimaky ho samozrejme nezachrani
tech deset procent je vazne ale desna blbost, , leda ze bys porovnaval totalne sjety zimni s uplne novyma letnima....