- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Citace z clanku: "Hlavní brzdou všeobecného rozšíření elektromobilů je podle něj dojezd. Automobilky si to uvědomují a pracují na tom."
Nad porizenim nejakeho levneho elektromobilu do mesta jsem uvazoval. Za nejvetsi brzdu rozmachu elektromobilu ovsem nepovazuji dojezd a vlastne ani cenu (jde sehnat i levny), ale pro denni provoz je naprosto klicove dobijeni.
Vetsina lidi ve mestech nema k dispozici zabezpecene stani nebo garaz, kde by mohli elektromobil pres noc dobit. Dobijeci stanice sice existuji, ale uz se vidim, jak se mi chce 2x tydne vest auto nekam na druhy konec mesta na noc na dobiti (a trajdat se MHD domu a pak zase pro auto). A i kdyby slo o rychlodobijeni, ktere udajne naplni baterie na 80% za pul hodiny, jak se nekde psalo, tak pul hodiny cekat by se mi taky nechtelo.
A k tomu jeste otazku: Nevi nekdo jestli ma ono rychlodobijeni vliv na zivotnost akumulatoru?
Obávám se,že rychlodobíjení vliv má.
Na idnesu si asi někdo dělá zase z lidí prdel..pruměrný plat pod 1000 euro,který je směsný ve srovnání s cizími platy a cena za litr vyšší jak jedno euro. Víc komentovat není potřeba.
Problém spalovacího motoru je v tom, že pokud nejede v optimálním režimu, tak je ztrátový (běh na volnoběh, podtáčení, přetáčení). Pokud se povede tyto režimy odbourat (systém START/STOP, inteligentní automatická převodovka), tak spotřeba u spalovacích motorů klesne.
Jestli ono to nebude tim, ze ani provoz po pozemnich komunikacich neni optimalni . Ale treba vymyslis nejaky zlepsovak
Problém je v tom, že normální člověk kouká hodně po pořizovací ceně, chytřejší člověk bere v úvahu jak pořizovací cenu, tak i provozní náklady. Bohužel cena elektromobilu je nesmyslně vysoká (je konstrukčně jednodušší jak klasický automobil) a jediná položka zvyšující cenu jsou baterie. Ty třeba Francouzi vymysleli jako výměnné a pronajímatelné. Jakmile budou celkové náklady po cca 3 letech srovnatelné, tak bude elektromobil prodejný. Některé státy elektromobily dotují z ekologických daní vybíraných na autech se spalovacím motorem. Dokonce existuje řešení elektromobilu a malou benzínovou turbínou pro dobíjení baterií a pomoc bateriím při pohánění elektromotoru.
spíš drahá elektřina ne?
stejně je to pitomost elektřina s uhelek nebo ropa vyjdou nastejno
No to dost těžko. Elektrárna přeci jenom běží na jiném zatížení a tedy na jiné účinnosti, než spalovací mašinka, která jede na jmenovitý výkon párkrát za životnost. Navíc při brzdění motorem dostáváte elektriku u elektra, u spalováku prd.
Dokud budou stát baterky tolik, co 3/4 auta, tak zůstanu u svého třiapůl litrového šestiválce, protože jeho provozní náklady jsou stále nižší.
kolik litrů nafty, kubíků zemního plynu (nebo jejich ekvivalentu) je třeba spálit v elektrárně, abych nabil elektromobil a ujel s ním 100 km, neporadili byste?
tuhle jsme četl, myslím, že to byl ten škodovácký plátek, a tam bylo uvedeno, že elektroauto o výkonu 15kW vypustí nepřímo 133 mg CO, vypustí to za něj elektrárna.
A jak to bude s elektřinou? Budeme nabíjet a jezdit jenom v době kdy fouká a svítí slunce?
Měl bych takový návrh, co kdyby v koupi elektromobilu byla nějaká forma možnosti si způjčit normální auto na nějakou omezenou dobu již v ceně? Třeba na 20 dní za rok, jedno jestli po dnech, nebo v kuse? Prostě jen, když budete potřebovat jet dále, než kam vám elektro dojede, tak dojedete do města s půjčovnou a přesednete? Cesta se maximálně prodlouží o pár desítek kilometrů a zdržení bych tipoval max na hodinku.
Nesmysl. Dnešní půjčování aut podléhá obrovským špičkám - víkendy, státní svátky, vánoce, velikonoce, atd. Ve všední den je v půjčovnách spousta aut, na svátky nemáte šanci. To pak najednou cestuje na dlouhé vzdálenosti o dva řády větší množství lidí. To byste pro ně držel po zbytek roku auto ve skladu?
tak a´t místo daní a dalších nesmyslů veřejná správa nakoupí tyto auto jako služební referentský auta. Referenti když už ve svém městě jedou na nějaké řízení, tak zpravidla najedou okolo 50 km, výjimečně okolo 100 km a to je běžný dojezd většiny elektromobilů. Tyto elektromobily mohou být dvou místné, s prostorem na odložení uředních spisů. A když se podíváme na počty obcí a úřadů, počty "úředních" aut, byl by to celkem zajímavý trh pro zahájení seriové výroby.
PS - leckde by pro úřad stačilo obyčejné kolo, ale to je zřejmě nedůstojné třeba kontroly z finančního odboru.
Také pravda. i jen v malé ČR se se určitě jednalo o pár set automobilů ročně, což se již vyplatí samostatná (byť malá) linka rozjet, zvláště pokud by byla podepsána dohoda o dodávkách i servisu na několik let dopředu.Ostatně, taková Škoda Elektro (pro německy mluvící země Electrowagen) by neznělo vůbec špatně.