- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Příliš drahé a nicotné řešení. Čistý elektromobil se stále ještě vůbec nevyplatí. Jako zdroj energie bude nutné použít něco jiného než baterie - ideálně lineární motor, než někdo nevymyslí nějaký převratný mobilní zdroj energie.
Co se, prosím, myslí zde pojmem lineární motor? ten musí mít koleje a používá se u rychlovlaků.
I když jsem velký příznivec elektřiny a trochu se vtéto oblasti orientuju. Musím bohužel uznat ,že pokud nebudou pořádný akumulátory, nebo jiný zdroj elektřiny, všechno je to utopie.
Sám sem si postavil bagr na elektřinu, funguje bezvadně spotřeba je v převočtu na naftu 0,5l na hodinu , obdobný výkon v naftě cca 5-7 litrů, jedná se o tří tunový bagr.
Jak to funguje-jednoduše jedu na kabel 3x230v 5kW .... z baterek jsem to zkoušel jednotka z el. ješterky na 7kw na baterie 2*60Ah funguju 2 minuty ...
Na bagrování kabel stačí ..
Zkuste si představit normální auto na elektřinu kombík nosnost 600Kg aby to mělo výkon kolem 100kW
ale jak do toho narvu 4člennou rodinu s kočárkem a dvou autosedaček
Já potřebuji vozítko ve kterém bych jezdil do práce, vozil dcerku do školy a jezdil nakupovat . A to je přesně to co tohle autíčko splňuje, pokud bude k mání do 200000Kč, tak ho okamžitě kupuji. Pokud pojedu dál, s rodinou, se spoustou věcí třeba na dovolenou, tak si sednu do normálního většího auta. Dnes mám na dlouhé trasy Oktávku kombi a na to popojíždění opráskanou fabku - a právě místo ní bych si tohle autíčko pořídil....
Já sice elektromobily neodsuzuju, ale přišli na trh moc brzo. Nejprve se mělo přejít na hybridy, a až později na elektromobily. Zprvu se taky jezdilo v kočárech a "auta" na beznín byla taky odsuzována společností jako dnes elektromobily. I když už boj začal, bude to ještě dlouhá cesta, než elektromobily dobudou svět...
Co jsem tak zatím zjistil, říká se 10 - 15 let než prodej elektromobilů dosáhne 10% trhu. Problémem jsou hlavně akumulátory, jejich cena a hmotnost.
jsem se trochu brouzdal internetem a zjistil jsem zajímavé věci. Průměrný, dnes vyráběný elektromobil je na tom asi takto. Cena vozu je 660 000,- z toho 380 000,- stojí akumulátory LiFeYPo4. Dojezd 80-100 km, životnost je při denním nájezdu 50 km přibližně 8 let (takže tak 5 let. ) Doba nabíjení 4hod na 80% kapacity z 230V zásuvky. Náklady: 50km x 365dni x 8let = 146.000km. 380.000Kč/146.000km = 2,60Kč/Km.
2,60Kč/Km bat + 0,39Kč/El.E = 2,99Kč/Km. Pokud si uvědomíte, že životnost baterií asi opravdu nebude 8 let ale spíš tak 5 - 6 let, tak náklady na provoz jsou drtivé
no abych řekl pravdu nenašel jsem nijaký objektivní názor proč tohle
auto né. Není to krasavec a není dodělanej a má to být stavebnice,
nikoliv seriový auto. Že se elektromobily pomalu dobíjejí, ne všude je
to možné, je to těžký a baterky mají krátkou životnost za určitých
podmínek. Jsou to opravdu neřešitelné problémy?
Nemyslím, dobíjení
přijde s poptávkou a rozšířením aut, však už se tu plánuje síť
dobíjecích stanic, v tomhle autě jsou baterky s dobíjením do 30 minut,
kolik času strávíte na delších trasách na benzínkách? Většina lidí
minimálně polovinu toho času, nebude to až takový rozdíl.
hmotnosti baterií a dojezdu elektromobilu? Vychází to zhruba 500 kg baterií na 100 km? A až pojedu dál, tak za sebou potáhnu elektrocentrálu? A co v zimě, nízká teplota bateriím nesvědčí, navíc se musí nějak topit, svítit, stírat, ofukovat. Takže jaký bude dojezd elektromobilu v zimních měsících dejme tomu s tři roky starýma baterkama?
no píšou dojezd 120, při navýšení na 200 plus 70 kg, jestli se nepletu tak to by vycházelo 70kg na 80km, tj. 175kg na 200km. tj. 87,5kg na 100km. To podle mě není nijaká tragédie.
Současný vůz v palivu má řekněme 5kg na 100km, podle spotřeby a taky neznám hustotu paliv. Jenže elektromotor je hádám dost lehčí než spalovací motor, aspoň myslím, takže ten poměr taky nebude až taková tragédie.
lol .. tak za tohle bych dal max. 50 000 a to by tam ještě musel být navíc rezervní accu pack.. ..takovej lepší golfovej vozík..
problem je, ze jsou drahe baterie a az bude co se tyka zivotnosti po bateriich, tak to auto uz nebude mit zadnou hodnotu