Diskuze

Nový český elektromobil koupíte jako stavebnici a smontujete v garáži

Vrnící, pískající, ale spíš tiše předoucí elektromobily se chystají vyrazit do měst. Auta bez výfuku budeme potkávat stále častěji. Právě teď pracuje jeden z nejznámějších českých elektromobilistů na miniatuře do města, kterou si postavíte doma v garáži.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

komora

29. 10. 2010 12:47
Příliš drahé

Příliš drahé a nicotné řešení. Čistý elektromobil se stále ještě vůbec nevyplatí. Jako zdroj energie bude nutné použít něco jiného než baterie - ideálně lineární motor, než někdo nevymyslí nějaký převratný mobilní zdroj energie.

0 0
možnosti

VEGR

9. 11. 2010 11:14
Re: Příliš drahé

Co se, prosím, myslí zde pojmem lineární motor? ten musí mít koleje a používá se u rychlovlaků.

0 0
možnosti

dcisar

28. 10. 2010 0:43
Elektřina v dopravě zatím nefunguje

I když jsem velký příznivec elektřiny a trochu se vtéto oblasti orientuju. Musím bohužel uznat ,že pokud nebudou pořádný akumulátory, nebo jiný zdroj elektřiny, všechno je to utopie.

Sám sem si postavil bagr na elektřinu, funguje bezvadně spotřeba je v převočtu na naftu 0,5l na hodinu , obdobný výkon v naftě cca 5-7 litrů, jedná se o tří tunový bagr.

 Jak to funguje-jednoduše jedu na kabel 3x230v 5kW .... z baterek jsem to zkoušel jednotka z el. ješterky na 7kw na baterie 2*60Ah funguju 2 minuty ...

Na bagrování kabel stačí ..

Zkuste si představit normální auto na elektřinu kombík nosnost 600Kg aby to mělo výkon kolem 100kW

0 0
možnosti

AlCapuccino

26. 10. 2010 19:09
?

A k čemu to je?

0 0
možnosti

Judge Dredd je o5 tady

26. 10. 2010 18:32
Hezký

ale jak do toho narvu 4člennou rodinu s kočárkem a dvou autosedaček ???

0 0
možnosti

drtinajan

26. 10. 2010 20:26
Re: Hezký

Já potřebuji vozítko ve kterém bych jezdil do práce, vozil dcerku do školy a jezdil nakupovat . A to je přesně to co tohle autíčko splňuje, pokud bude k mání do 200000Kč, tak ho okamžitě kupuji. Pokud pojedu dál, s rodinou, se spoustou věcí třeba na dovolenou, tak si sednu do normálního většího auta. Dnes mám na dlouhé trasy Oktávku kombi a na to popojíždění opráskanou fabku - a právě místo ní bych si tohle autíčko pořídil....

0 0
možnosti

Nereussx

26. 10. 2010 16:16
Zatím ne...

Já sice elektromobily neodsuzuju, ale přišli na trh moc brzo. Nejprve se mělo přejít na hybridy, a až později na elektromobily. Zprvu se taky jezdilo v kočárech a "auta" na beznín byla taky odsuzována společností jako dnes elektromobily. I když už boj začal, bude to ještě dlouhá cesta, než elektromobily dobudou svět...

0 0
možnosti

MerlinMagic

26. 10. 2010 16:21
Re: Zatím ne...

Co jsem tak zatím zjistil, říká se 10 - 15 let než prodej elektromobilů dosáhne 10% trhu. Problémem jsou hlavně akumulátory, jejich cena a hmotnost.

0 0
možnosti

MerlinMagic

26. 10. 2010 15:57
Takže

jsem se trochu brouzdal internetem a zjistil jsem zajímavé věci. Průměrný, dnes vyráběný elektromobil je na tom asi takto. Cena vozu je 660 000,- z toho 380 000,- stojí akumulátory  LiFeYPo4.!!!! Dojezd 80-100 km, životnost je při denním nájezdu 50 km přibližně 8 let (takže tak 5 let.;-D ) Doba nabíjení 4hod na 80% kapacity z 230V zásuvky. Náklady: 50km x 365dni x 8let = 146.000km. 380.000Kč/146.000km = 2,60Kč/Km.

2,60Kč/Km bat + 0,39Kč/El.E = 2,99Kč/Km. Pokud si uvědomíte, že životnost baterií asi opravdu nebude 8 let ale spíš tak 5 - 6 let, tak náklady na provoz jsou drtivé!!

0 0
možnosti

MerlinMagic

26. 10. 2010 16:02
Re: Takže

Výkon max 30 kW ;-D max speed 100 km/h;-D

0 0
možnosti

Diskuzní kovboj

26. 10. 2010 14:25
Nemá se to náhodou jmenovat

EKOLOVERGL?:-P

0 0
možnosti

Causabone

26. 10. 2010 14:23
..

no abych řekl pravdu nenašel jsem nijaký objektivní názor proč tohle

auto né. Není to krasavec a není dodělanej a má to být stavebnice,

nikoliv seriový auto. Že se elektromobily pomalu dobíjejí, ne všude je

to možné, je to těžký a baterky mají krátkou životnost za určitých

podmínek. Jsou to opravdu neřešitelné problémy?

0 0
možnosti

Causabone

26. 10. 2010 14:23
Re: ..

Nemyslím, dobíjení

přijde s poptávkou a rozšířením aut, však už se tu plánuje síť

dobíjecích stanic, v tomhle autě jsou baterky s dobíjením do 30 minut,

kolik času strávíte na delších trasách na benzínkách? Většina lidí

minimálně polovinu toho času, nebude to až takový rozdíl.

0 0
možnosti

MerlinMagic

26. 10. 2010 14:02
Jaký je poměr

hmotnosti baterií a dojezdu elektromobilu? Vychází to zhruba 500 kg baterií na 100 km? A až pojedu dál, tak za sebou potáhnu elektrocentrálu? A co v zimě, nízká teplota bateriím nesvědčí, navíc se musí nějak topit, svítit, stírat, ofukovat. Takže jaký bude dojezd elektromobilu v zimních měsících dejme tomu s tři roky starýma baterkama?

0 0
možnosti

Causabone

26. 10. 2010 14:36
Re: Jaký je poměr

no píšou dojezd 120, při navýšení na 200 plus 70 kg, jestli se nepletu tak to by vycházelo 70kg na 80km, tj. 175kg na 200km. tj. 87,5kg na 100km. To podle mě není nijaká tragédie.

Současný vůz v palivu má řekněme 5kg na 100km, podle spotřeby a taky neznám hustotu paliv. Jenže elektromotor je hádám dost lehčí než spalovací motor, aspoň myslím, takže ten poměr taky nebude až taková tragédie.

0 0
možnosti

libedejroznec

26. 10. 2010 13:52
do 300 000

lol .. tak za tohle bych dal max. 50 000 a to by tam ještě musel být navíc rezervní accu pack..  ..takovej lepší golfovej vozík..

0 0
možnosti

dodo-dodo

26. 10. 2010 14:24
Re: do 300 000

problem je, ze jsou drahe baterie a az bude co se tyka zivotnosti po bateriich, tak to auto uz nebude mit zadnou hodnotu

0 0
možnosti