Diskuze

VIDEO: Mistr rallye učí, jak správně do zatáčky

Jízda čistou stopou je lehká. Stačí dodržovat pár pravidel a dlouho, dlouho trénovat. A nespěchat. Jízda smykem s pískajícími gumami je možná efektní, ale určitě ne nejrychlejší. Jak projíždět čistě oblouky učí Pavel Valoušek, mistr České republiky v rallye.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Genial

6. 11. 2010 15:10
Idealni rady

... do provozu. Az to bude nejaky ocas zkouset podle navodu slajdem pres dve plny lajny proti me - tak Idnes pekne dekuju!;-)

0 0
možnosti

benito.juarez

6. 11. 2010 23:46
Re: Idealni rady

R^

0 0
možnosti

pekelný dědek

30. 10. 2010 21:14
idnes

Občas mi připadá,že idnes,potažmo i MFDnes,dělá prostřednictvím těchto článků z řidičů totální hlupáky s IQ tykve.Hlupáky,kteří nepoužívají mozek a šlapou pouze na plynový pedál.Je jasné,že si v běžném provozu nebudu najíždět do protisměru,abych efektivně projel pravotočivou zatáčku....

Ono i na okruhu se musí doržovat určitá pravidla....

0 0
možnosti

Deleter

31. 10. 2010 13:29
Re: idnes

Hmm, já si na prázdné silnici bez problémů nadjedu.

0 0
možnosti

petacx

29. 10. 2010 21:32
predpokladam ze toto je vlastni 85%

predpokladam ze toto (jak projet zatacku) je vlastni 85% chlapu

kteri si konec koncu hrali s auticky od mala

-

nebo ne? - mozna vice napovi test osobnosti napr MBTI - http://www.mzda.blogspot.com/search?q=mbti

0 0
možnosti

petacx

29. 10. 2010 23:01
idealni stopa - racing line

idealni stopa - racing line R^

-

http://vw-passat.blogspot.com/2009/10/idealni-stopa-racing-line.html

0 0
možnosti

Jozxyqk

29. 10. 2010 16:39
rady

a příště rady, že do zatáčky se musí brzdit a zatáčet volantem ;-D chtěl bych vidět to najíždění a vyjíždění ze zatáčky v běžném provozu :-/

0 0
možnosti

Škubi

31. 10. 2010 11:43
Re: rady

Třeba od krajnice k dělící čáře??? Já přesně takhle jezdim a nepřijde mi to v běžném provozu jako problém....

0 0
možnosti

PanKedlubna

29. 10. 2010 16:20
Spravny postup je ale tento:

zakladem je mit podhustene pneumatiky, vritit se do zatacky plnou parou a soucasne drzet plyn a levou nohou brzdu, tim, ze leva noha neni na brzdu vycvicena dosahnete vynikajiciho efektu. Pokud jsou u zatacky prihlizejici, je treba jeste nekomu zavolat mobilem a driv nez se rozslehate na kusy, meli byste se odpoutat......

0 0
možnosti

ROSES_LIVE_RESURRECTION

29. 10. 2010 17:37
Re: Spravny postup je ale tento:

bohuzel to je "prednost" manualu, u automatu neni problem mit pravou na plynu a levou neustale na brzde R^

0 0
možnosti

TTRX

29. 10. 2010 15:36
Možná stač íkdyž se někteř ířidiči

naučí k čemu jsou blikačky, která strana vozovky je ta správná a kdy se mají a nemají používat mlhovky R^R^R^

0 0
možnosti

PanKedlubna

29. 10. 2010 16:21
Re: Možná stač íkdyž se někteř ířidiči

blinkry zasadne malo a kdyz uz, tak obracene, nebo po dokonceni odbocovani, mlhovky zasadne s parkovacima svetlama a za silneho deste, pri tme, bez mlhy, nejlepe vsechny mozne

0 0
možnosti

p19p

29. 10. 2010 15:15
doufám,...

...že to nestudoval nějakej 19letej mistr světa, a nebude se svým renaultem 19 zkoušet průjezd ven ze zatáčky právě když se budu v protisměru dnes vracet z práce 

0 0
možnosti

Oťas57

29. 10. 2010 16:10
Re: doufám,...

Ten to studovat nemusí protože to ovládá od tý doby (1 rok), co dostal řidičák.

0 0
možnosti

ROSES_LIVE_RESURRECTION

29. 10. 2010 14:53
Velky vykon, nahon na vsechna 4 kola a idealne

rychlou min. 6° DCT R^

0 0
možnosti

f0rr35t

29. 10. 2010 15:09
Re: Velky vykon, nahon na vsechna 4 kola a idealne

aaaleee, velký výkon, samosvor, náhon na zadek, 5st. man !

0 0
možnosti

fsp

29. 10. 2010 14:23
Stejně jako v posteli, pomalu dovnitř a

rychle ven.

0 0
možnosti

Ajvn

29. 10. 2010 13:07
cteni zatacky

Základem všeho je přehled. Buď vidíte nebo ne a tomu se musí přizpůsobit aktuální styl jízdy. V zatáčkách nám často zakrývá výhled svah, skála, stromy a jiné okolí lemující silnici. Často se na silnicích setkávám s tím, jak lidé bezmyšlenkovitě vykrajují takovouto zakrytou zatáčku nejblíže jejímu vnitřnímu okraji a ani netuší, jestli za ní nejde babka s vozíkem! Základem dobrého řízení je krom přehledu znát chování svého vozu v široké škále situací, nájezdových rychlostí, poloměru zatáčení. Nepodceňujme tuhle znalost a tenhle soustavný trénink. Čím více tohle známe, tím snáze a lépe se nám může řídit vozidlo během projíždění zatáček, a to i těch, které neznáme a prvně "čteme" danou silnici. Pamatujme na to, že čím dřive vidíme my druhé, tím dříve uvidí i ostatní nás. Nemusíme najíždět např. do pravých zatáček přímo do protisměru, přesto drobný výlet za středovou čáru v komcinaci s rychlostí, která NENÍ HRANIČNÍ pro bezpečný průjezd zbytkem zatáčky, kam ještě nevidíme, tak velmi pomůže.

0 0
možnosti

Ajvn

29. 10. 2010 13:15
Re: cteni zatacky

... Jakmile vidíme přijíždějící vozidlo v protisměru, máme stále grip a trakci pro stažení vozidla čistě do našeho jízdního pruhu a především na to máme dostatek času díky tomu, že o protijedoucím víme o poznání dříve. Nemluvě o tom, že takový správný nájezd do zatáčky, se správnou nájezdovou rychlostí nám umožňuje vozidlo stáhnout k apexu zatáčky! To bych podtrhl. Najíždějme takovou rychlostí, ať máme možnost a prostor a souběžně s tím i schopnosti vozidla a pneumatik k tomu, abychom si mohli svobodně vybrat libovolné místo v zatáčce, ke kterému se přitáhneme. Jen tak nám nehrozí, že nás nečitelná zatáčka překvapí a pošle nás ven po tečně do dráhy protijedoucích vozů! Výsledkem je tak několik pozitiv:1) lepší přehled a viditelnost do zatáčky a odpadání vzájemného "vybafnutí" na sebe s protijedoucím.2) větší šance zabránit střetu s onou babičkou s vozíkem za zatáčkou.3) po větším poloměru zatáčky i obecně o něco vyšší a stejně bezpečná průjezdová rychlost, resp.4) menší opotřebení gum

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!