- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
si naši koupili v roce 79. Vypadal přesně jako ten žlutý na videu, jen nebyl kombiík.
Super autíčko, nikdy nezklamal a nenechal nás někde stát. Bytelný tank, projel všechno.
Pokud se k nám vozily jen ořezané verze, tak bych rád viděl ty nadupanější. Oproti tehdejším jiným soc. autům měl už tenkrát pořádná sedadla (ne židle do půl zad), spoustu místa uvnitř, opěrky hlavy, stahovací okénka i vzadu, celkem povedenou palubku, oddělené topení pro řidiče a spolujezdce, velký kufr, hliníkový OHC motor atd. U jedné starší verze si pamatuji i na ovládání úžasné roletky před chladičem, což se jinak řešilo přiděláváním různých krytů na mřížku zepředu auta.
To auto na rozdíl od mnoha i dnešních opravdu umělo brzdit motorem :-) Na horách k nezaplacení.
Slušel by mu pětikvalt, výkon na to měl.
Můžu potvrdit. Bytelností mu v tehdejší době nemohlo konkurovat snad žádné auto socialistické produkce. Velice pohodlné i na delší trasy, trochu víc se nakláněl v zatáčkách. Jen nízkootáčkový motor u verze 408/1 byl beznadějně zastaralý a tak trvalo, než se auto rozjelo. Brzdit motorem se opravdu dalo. Známý měl typ s motorem 1500 a to už byla jiná káva. Jinak takový mírný offroad, stavěný na ruské podmínky (ale vhodný i na naše silnice tankodromy). Kdyby AZLK šli s dobou, mohla se jejich produkce blížit Volvu, modernizace byla ale minimální. Takže auto logicky přestalo být konkurenceschopné
nó, řekl bych že se nejednalo o "podobu" s Kadetem, nýbrž s Olympií a že stěrače byly poháněny bowdenem od vačky rozvodů. Když se jelo pomalu na pomalé otáčky, tak skoro nestíraly.
Když se tam dal škodováckej karbec,žralo to "jenom" 10/100 (osobně vyzkoušeno) Jinak označení Leninovy saně bylo naprosto příznačné...
bylo nebezpečné auto, i když jenom stálo. Povolovala totiž ruční brzda. Navíc bylo velmi rychlé na tragické jízdní vlastnosti, zejména v zatáčkách. Nikdy jsem nic tak strašného už neřídil.
Kromě toho, ten Stalin měl ve všech svých výtkách pravdu.
No vidiš...a můj děda na Moskala vzpomíná jako nejlepší a nejpohodlnější auto...tenkrát byl benzin za babku...takže spotřebu dramaticky neřešil...
Ako je to s históriou bicykla Ukraina? Je to nemecký model alebo sovietsky?
treba ty v Koline nebo v Nosovicich, ze?
jako dítě sousedovi - kámošovi, co měli Moskviče tu palubku, takové obří zelené kontrolky blinků a hlavně nápis "MACЛO " a "BOДA". Připadalo mně to oproti naší Škoda 100 takové futuristické a o třídu lepší
V roce 1990, jsem vlastnil Moskvič 412, lidově zvaný Leninovy saně - doma jsme tomuto vozidlu říkali lidově sáňky. Můj švagr měl kamarádku z Itálie, která jsem už někdy v roce 1987 přijela na stáž studovat socialistické zemědělství - podotýkám že svými názory byla těžce doleva a neustále pranýřovala námi vychvalovaný západ.Švagr coby pracovník ČSAV jí vyfasoval aby dělal medvědáře - čti doprovod a nějak se skamarádili. Po revoluci sem Maria Grazia přijela na návštěvu a byla u nás na chalupě. Zpátky jsme odjížděli Moskvičem 412 a když jsme zastavili u pumpy, strašně se divila proč otevírám kufr. Pamětníci vědí, že u sáněk se otevřel kufr, tím se odjistila pérem přitažená podložka se SPZ a pod ní bylo víčko nádrže.Tento vůz měl tu vlastnost, že po tankování ve voze hrozně smrděl benzín - jsem automechanik, ale nikdy jsem nenašel nějaký únik, asi to byla vlastnost vozu.
Švagr to vylepšil hláškou, že to je tím že u sovětských vozů se benzín tankuje přímo do zavazovadlového prostoru,načež hrdinná kapitalistická obdivovatelka socialistického zřízení chtěla šipkou vyskočit za jízdy, čemuž se nám podařilo úspěšně zabránit. Celý zbytek cesty se tvářila značně vyjeveně.....
"Vývoj moskvičů často začínal tak, že si automobilka koupila nějaký hotový vůz ze Západu" - To myslím mluví za vše.