Diskuze

Zimní autoškola: soustřeďte se, natankujte a přibalte lopatku

Hromady sněhu na silnicích a mráz připravují řidičům ty nejtěžší zkoušky. Na zablokovaných dálnicích počítejte i s několikahodinovým čekáním, zima také řádně prověří vaší výbavu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

mcsoap

5. 12. 2010 22:14
Startování

No já ráno vyjdu ven, nastartuju auto, a jdu shrnout nějaký to globální oteplení z cesty, a za 10 minut se mi motor ohřeje. Konkrétně Octavia Combi 1.8T 4x4 (05), za tech 10 minut se mi odledovatí přední okno, odmrznou okna, vnitřek už není tak ledovej a na provozní teplotu se pak auto zahřeje skoro hned. Když vyjíždím, tak mi teploměr ukazuje přes 50 (spodní hodnota), a pak už to leze rychle. Naštěstí už parkuju pod střechou, tak nemusim škrábat. Mimochodem, taky jsem si myslel jaká to je sranda mít 4x4, párkrát jsem si zkusil ten "drift", od té doby ve městě jezdím na sněhu 50, ESP zapnuté, lehká noha a rozestup hodně velkej, nehledě na to jak spěchám. Když si zkouším klouzání někde na parkovišti tak se nestačim divit jak málo stačí k tomu aby se to auto chovalo úplně jinak, než chci. Nedávno kamarád přisvačil s klíčema od jeho saxa 1.1 celej hotovej, že jde do města driftovat.... :-/

0 0
možnosti

Don_Alex

6. 12. 2010 9:12
Re: Startování

je to tak, 4x4 neni vsechno, bohuzel nekteri lidi si neuvedomuji ze je trowsku rozdil "zkouset" si jizdu na snehu v silnym provozu a nekde na parkovisti, pak to podle toho dopada... Jinak blbnuti na parkovisti, pripadne na opustenych plochach mam taky rad, ale chce to to misto znat, kamos takhle blbnul na nejakym placku, kde pri smyku bokem najel kolem k nejaky hrane a urval si osu.... Jinak sem si vzpomel kdyz jsme na horach po tydnu parkovani hledali auto na parkovisti a museli jsme ohrabat nekolik aut, nez jsme nasli to nase...;-D

0 0
možnosti

net.Xtreme V.

5. 12. 2010 12:38
Důležité je práce s plynem a spojkou

Rozjíždět se na dvojku nebo na trojku je pro lamy, brzdit do zatáčky na sněhu jen s ABS a i s ním jen v nouzi, v tom videu řídí doufám někdo bez řidičáku a ještě se učí, protože někoho takového bych potkat nechtěl, nic proti řidičkám, ale tuhle nejspíš redaktorku idnes za řidičku nepovažuji. Jinak i na rozjíždění existují auta s asistencí, bránící prokluzu a podobně.

0 0
možnosti

habr

5. 12. 2010 13:54
Re: Důležité je práce s plynem a spojkou

A nebylo to "neumění" děláno pro kameru? Kdyby se plynule a v pohodě rozjela, tak by asi nebylo co názorně natáčet. Popřemýšlej jak by si sám dělal podobný klip. Ukázal, že ser na ledě rozjedeš a nebo ukázal, že na ledě se rozjed nemusí když se to neumí. A i kdyby ne, skutečně by se tak rozjížděla, tak je to mladá holka, někde se to naučit musí. Vzpomeň si na svoje telecí řidičská léta. Taky jsi se několikrát nerozjel. 

A odvolávat se na ybavení aut s protikluzovým vybavením - no, mám poit, že jsi se ještě nějakých myšlenkových procesů z "telecích let" nezbavil. Ne každé auto je takto vybaveno, a ten protikluzový systém není spasitelný pokud řidič má špatné návyky. A jinak - rozjet se na ledě na dvojku /trojku - je to lepší, zejména pro řidiče s menším citem v noze, méně vyježděné a pro silné vozy.

0 0
možnosti

McMatej

3. 12. 2010 22:00
katalizátor

Mně by jen zajímalo, jak katalizátor pozná, jestli motorem při srtování točí startér nebo jiné auto při roztahování. 8-o

0 0
možnosti

flames828

3. 12. 2010 22:37
Re: katalizátor

Schválně - zkus to :) a počkej, co se stane. :-)

0 0
možnosti

devil666

3. 12. 2010 12:24
VIDEO

Super jelito! ;-D:-P Tady naštěstí jenom na cvičišti. Bohužel řadu podobných typů člověk potká v tomhle počasí běžném provozu, kam neohroženě vyrazí, protože jsou strašně suverénní a přito umí úplné h..... ;-O;-€

0 0
možnosti

eliw

3. 12. 2010 12:33
Re: VIDEO

Já bych řek, že jelito je i ten instruktor. Z takového zapadnutí se vyjíždí zcela jináč profíku.;-)

0 0
možnosti

warekkonecnesmazan

3. 12. 2010 11:08
nevim proc se s brdenim tolik nadela

auta s abskem maji pri brzdeni minimalni potize, neni moc duvod brzdit jen motorem ;-)

0 0
možnosti

ROSES_LIVE_REBEL

3. 12. 2010 12:19
Re: nevim proc se s brdenim tolik nadela

kdyz mas permanentni AWD - tak je to k nezaplaceni R^

0 0
možnosti

dr. Tereskin

3. 12. 2010 11:08
dle mě

kvalitní pneu, motýlí noha na všechny pedály, neprat se s autem, vnímat signály od zadnice, do kopce nízké otáčky, vysoký kvalt, s kopce podřazovat ještě před sjezdem (zablokováni kol kvůli podřazení poslalo už pár lidí mimo silnici :D ) sledovat vozovku, pod mosty bejvá namrzlo, radši ve sněhu než v kolejích, předvídat, nebláznit pokud nemám auto opravdu v ruce a volnou silnici (sám si rád projedu pár zatáček smykem, ale tam kde je přehledno, bezpečno, maximálně skončím ve škarpě a rozbiju si auto nikoho jiného neohrozím) , vyrazit se sklouznout na parkoviště nebo jinou velkou bezpečnou plochu, nespěchat a hlavně snažit se nedostat do kritických situací. Podle mě spousta lidí moc spoléhá na asistenty a potom jsou následky mnohem horší, jezděte tak aby vám kontrolka stabilizace a proti prokluzu neblikala a mělo by to být ok

0 0
možnosti

Škubi

3. 12. 2010 11:52
Re: dle mě

Souhlas!!! Teda konkrétně mě nic jiného nezbývá, protože ve feldě abs, esp a kdo ví co není :-D A taky to jde! (je fakt, že si s sebou vozím kýblík s pískem v kufru, kdyby náhodou :-D )

0 0
možnosti

Jozxyqk

3. 12. 2010 9:53
sníždění

ještě tam mohli napsat něco o sjíždění na namrzlé vozovce, že je lepší podřadit třeba na dvojku a sjíždět pokud možno bez brzd nebo přerušovaně brzdit

0 0
možnosti

xkapa

3. 12. 2010 9:30
Sníh na střeše

Ohledně sněhu na střeše, pamatuji si,když jsem měl čerstvý řidičák - před 12-ti lety tak jsem si myslel,  že vozit sníh na střeše je cool až do okamžiku, kdy se mi po pár dnech svzela ledová krusta ze střechy v zatáčce. Kdyby to bylo u chodníku a někdo tam šel:-/.

Teď po každé sněhové nadílce se snažím auto vysmíčit do čista není nad to když pak nezamrzá kufr, okna - jdou pak stáhnout atd.

0 0
možnosti

ichta

3. 12. 2010 9:35
Re: Sníh na střeše

Taky me fascinuji lidi, co si jen otrou male okenko na prednim skle a dal uz je nezajima, ze do zadu nevidi, ze svetla jim nejsou videt, snih jim z kapoty leti na sklo.... Pritom to zabere max par minut, hlavne, ze si lidi kupuji drahe bezpecnostni prvky a moderni auta :)

0 0
možnosti

xkapa

3. 12. 2010 9:25
Zahřívání jízdou...

Mě by spíš zajímalo jak to udělat, když na okně je námraza, popř. vevnitř zamlžená okýnka, jak je mám odmlžit, když doporučují zahřívat jízdou motor a ne nechat auto nastartované:-)

A ohledně ježdění do kopce nesmíte potkat "chytráka" který jede z kopce a na silnici kde se vejde jedno auto mi nedá přednost, tak to pak musím zastavit v kopci já, uhnout a pak znovu vycovat z kopce a rozjet se. Vše je o lidech ne o technice.

0 0
možnosti

ichta

3. 12. 2010 9:37
Re: Zahřívání jízdou...

No ono se doporucuje, zvlast kdyz clovek jede na kratsi vzdalenost, aby prvni vubec nezapinal topeni, aby se stihl motor rychlejc ohrat, clovek prece musi byt prece dobre oblecenej, jen pak ty nepruhledna skla tuhle radu trochu kazi :)

0 0
možnosti

ichta

3. 12. 2010 9:18
Vyhrivana predni skla

Nechapu, ze se nerozsirilo vyhrivane predni sklo, jak to ma treba ford i u nejlevnejsich modelu takrka v zakladni vyrobe a maji to vetsinou jen nekteri vyrobci u drazsich modelu a za tucny peniz. Pritom je to jen okno drazsi o par tisic a clovek si musi ze zacatku zvyknout na nepatrne dratky ve skle, o kterych po par kilometrech nevi. Zatim jsem na to slysel jen chvalu a sam to rad pouzivam, nastartuju, ometu bocni skla a kapotu ci svetla a mezitim mi povoli led a snih na prednim a zadnim skle

0 0
možnosti

Hoomleak

3. 12. 2010 10:24
Re: Vyhrivana predni skla

Presne tak, mam Ford Focus rv 2000 a vyhrivane predni sklo je proste luxus, led taje do tri minut, pak staci jednou setrit steracem a je to..

0 0
možnosti