Diskuze

Prodlužte autobaterii život, pořiďte si nabíječku

Autobaterii dá nejvíce zabrat zima. Kromě třeskutých mrazů ji hodně vyčerpávají šikovná udělátka, která v zimě zvyšují komfort auta. Mnoho řidičů proto píše Ježíškovi o nabíječku. Ve srovnávacím testu německého institutu GTÜ zvítězila švédská nabíječka značky CTEK.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

medick

10. 12. 2010 20:28
wow...

no nevim, pouzivam cca dvacet let nabijecku (ruskeho puvodu), s nastavitelnym proudem, s mechanickym casovacem a kdysi kupni cenou kolem 200 korun. A rad bych, kdyby nekdo neco obdobne odolneho vyrabel i ted.... bohuzel, i jmenovane nabijecky jsou plastove krabicky, ktere nevydrzi hrubsi zachazeni, membranova tlacitka odchazeji po roce pouzivani a elektroniku uvnitr odrovna prvni vetsi napetova spicka...

0 0
možnosti

JeFFik

13. 12. 2010 17:43
Re: wow...

Bežný uživatel s nabíječkou nehází ani po ní nedupe, běžný uživatel nabíječku použije max 1-2x do roka, takže mu ta tlačítka musí vydržet 100 let.

0 0
možnosti

superkutil

9. 12. 2010 20:49
Používám jednoduché řešení

V garáži mám zdroj 18V a ten připojím přes žárovku 5W/12V přes cigaretovou zásuvku k autu. To vytvoří lehký udržovací proud. Podle svitu žárovky poznám jak moc je autobaterie nabitá. Používám to mnoho let a bez problémů.

0 0
možnosti

Deleter

10. 12. 2010 9:48
Re: Používám jednoduché řešení

Baterka musí plynovat blahem.

0 0
možnosti

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

9. 12. 2010 15:00
0 0
možnosti

George63

9. 12. 2010 12:35
.. pořiďte si nabíječku...

tak pěkně už jsem se dlouho nezasmál... super R^

0 0
možnosti

Santa1

9. 12. 2010 15:35
Re: .. pořiďte si nabíječku...

Pane, rubrika Xman je o dírku vedle ;-)

0 0
možnosti

Krištof

9. 12. 2010 11:57
Vojna

Vzpomínám si, že na vojně byly v úloženkách baterie staré klidně 15 - 20 roků a fungovaly perfektně. Auta byla ale připojena k tzv. udržovači baterií. Fyzicky to byl elektrický kabel který spojoval přes konektor všechny auta a vedl někam do akumulátorovny. Co bylo na jeho konci v akumulátorovně nevím.

Pro mladší a kriply ještě vysvětlení, že úloženky byly auta trvale zakonzervovaná a uložená ve skladě ( garáži ). Byly ovšem připraveny kdykoliv vyjet. Občas jsme je startovali a jezdili s nimi po garáži.

0 0
možnosti

Deleter

9. 12. 2010 8:30
---

"Klasické nabíjení proudem 1/10 kapacity by mohlo oddělat elektroniku ve voze."

---

No jako ne, že by to nešlo, ale máte zhruba představu, jakým proudem se baterka dobíjí z altíku?

0 0
možnosti

Santa1

9. 12. 2010 10:55
Re: ---

To je vcelku irelevantní a hodně proměnlivé, protože regulátor hlídá napětí v palubní síti, aby nepřekročilo cca 14,3V. Tohoto napětí po připojení nabíječe dosáhnete celkem rychle i při hodně vybité baterce, takže pak, aby to napětí nestouplo, můžete do baterky pouštět jen o dost menší proud, než je 1/10 Q. Pokud ovšem k baterii připojíte klasickou nabíječku, jde napětí celkem rychle nad 15V až do cca 16,5V při plném nabití. Nevím nakolik může takové přepětí něco poškodit, ale radši bych to nezkoušel. Další problém je, že nad 14,6V již baterka celkem intenzivně plynuje a ty plyny jsou celkem korozivní, takže proč si poškozovat auto. Významný důvod proč při nabíjení vytáhnout baterku z auta může být taky teplota. Pod 5-10°C už nabíjení neprobíhá optimálně, baterie se nabíjí jen povrchově, optimální je teplota okolo 20°C.

Hermeticky uzavřené akumulátory lze nabíjet pouze nabíječkami s hlídáním napětí na max 14,3 resp.14,6V, tam poškození palubní elektroniky přepětím nehrozí.

0 0
možnosti

suarez

10. 12. 2010 21:42
Re: ADAC Batterietest 2010

Na takove testy uz lidi moc nedaji :)

0 0
možnosti

ivoš

8. 12. 2010 18:23
Můj postřeh

Měl jsem Moskvič Aleko, velký, líný, těžký, ale docela pohodlný. A hlavně konstruovaný do ruských mrazů. Týden po koupi se mi omylem podařilo vybít baterku "do dna". Nabil jsem ji - a pak jsem na ni 10 let nemusel sáhnout, dokonce i destilku jsem docmrndal snad dvakrát. Nabíječku už nepoznala. Ještě schopnou provozu jsem ji věnoval kamarádovi - kutilovi.

0 0
možnosti

Santa1

8. 12. 2010 17:01
Trošku širší problém

Péče o baterii poněkud přesahuje možnosti jednoho článku. Každopádně doporučovanou nabíječkou nic nezkazíte a v případě uzavřených typů baterií, jako je Varta Silver nebo Blue Dynamic je tento typ nabíječky - nabíječka s hlídáním max.napětí 14,3 resp. 14,6V prakticky jediný možný. Nejlevněji tento typ nabíječky pravidelně 2x ročně nabízejí v Lidlu asi za 600Kč. Nabíjení je lepší provést v tomto období preventivně, rozhodně dřív, než začnou potíže, baterka většinou umře náhle, prostě už nenastartujete. Pokud baterka "umře", většinou je pokleslá i hladina elektrolytu a je potřeba ho dolít destilkou (samozřejmě jen u baterek se špunty). Takto vybitou baterku ovšem tyhle "inteligentní" nabíječky vyhodnocují jako vadnou a odmítají nabíjet, takže prvotní šok to stejně chce z klasické nabíječky.

0 0
možnosti

fuozx

8. 12. 2010 15:54
Kratke vs dlouhe trasy

Na kratkych trasach se baterie nestaci dobit, je potreba jezdit delsi trasy. OK. Ale co je jeste kratka a co uz dlouha trasa? Jezdim rano 15 km po dalnici do prace a vecer totez zpet. Je to dost na dobijeni? Problemy zatim nemam.

0 0
možnosti

Nahlas se ti směju 2

8. 12. 2010 16:19
Re: Kratke vs dlouhe trasy

Jezdím 2x denně přibližně stejnou trasu a také jsem nikdy neměl problém. Z toho soudím, že 15km je pro baterku dostatečně dlouhá trasa, i když je krátká.

0 0
možnosti