- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A takových je samozřejmě hodně. Asi už žádné auto nenabídne tolik muziky za tak málo peněz. Z konstrukčního hlediska jí chyběla pouze pozinkovaná karoserie, díky které by byla věčná. Zejména škodovácký motor 1,3MPi je absolutně nezničitelný. Zadřený jsem ho nikdy neviděl. Nejde jenom o neuvěřitelně nízké ceny náhradních dílů, ale též jednoduchost oprav díky skvělé přístupnosti. Kdo někdy měnil třeba startér u západního vozu, bude z felicie prostě nadšený až zjistí, jak snadno to jde vyměnit.
Jo, taky vzpomínám se slzou v oku
Zrovna minulý týden jsem na nové Fiestě měnil žárovky. Teda měnil... Odvel jsem to s nadávkami a proklínáním do servisu.
Na Felicii to byla operace na minutu a půl.
stesti pro skodovku, urcite by skrachovala, staci se podivat na anglicke auta (Rover, RR, Bentley, Cooper, Jaguar) ktere defakto skoncili i kdyz meli uplne jine know how jak skoda nebo tatra.
I RR a Bentley pred vztupem nemcu vyrabeli krasne auta ale kvalitativne sroty, v zimne a desti nepojizdna auta, protoze donich tekla voda, vecne proble ze startovanim, rezaveni, prehnana spotreba, zastrarala technika atd.... :) v americe bylo vzdy plno vtipu na tyto auta jeste vic na ferrari, ktere po 2tisic km bylo zrale na generalku.
Já tedy nevím, jezdil jsem několika favority 90-92 a Escortem 1990. Escort i přes to, že byl starší, byl rozhodně lepší a pohodlnější. Favorit byl rozhodně posunem kupředu, ale řekl bych, že až Fabia a Octavia jsou auty srovnatelnými s vyspělou proveniencí.
opravdu jsi chtěl použít cizí slovo "provenience"?
ale já si myslím, že VW je dobrý a silný partner. Být to Renault, tak děláme české dacie.
To nejde takhle srovnavat (Dacie vyjizdi s novejma modelama jen par let.. kdezto skodofka a VW trva uz 20) a radsi bych si koupil levnejsi Duster nez predrazenej Roomster.... to same i Sandera za par korun nebo predrazenou trivalcovou Fabii
nesouhlasim, ze za komunistu Skoda nevyrabela dobry auta...
treba tohle je nadhera!
na výzvě, před kteruo Hrdlička stál (vyvinout za 2,5 roku auto srovnatelné se západní produkcí, s koncepcí, kterou škoda nikdy před tím nedělala bez nákupu licencí a se subdodavateli zkaženými komunistickým škvárem) by si nejeden manažer renomované západní automobilky valámal zuby
Tak třeba řešení předního pohonu a zavěšení motoru dělalo Porsche
jinak jsme tu dnes vyrabeli neco jako Dacie....
A samotny matersky Renault - nemaji jediny pekny auto - snad jen predchozi generaci Megana kombi ...
Clio Grandtour, Fluence, Nová Laguna, Laguna Grandtour....
živě si pamatuju jak někde dělali anketu a ptali se lidí kterým pustili zvuk motoru favorita a měli poznat co je to za auto.... nikdo to neuhodl a dostal mně maník na konec kterej řekl "Multikára ??? ..." jinak když odplachtovali levý přední světlo v ěnjakym auto moto revue nebo kde to bylo, aby aspoň trochu ukázali lidu co je čeká, tak to vypadalo dobře...
Tak zrovna přední světlo byl jeden z nejošklivějších prvků na Favoritu. Bohužel opět díky neschopnosti PALu vyvinout solidní hranatou svítilnu. Na licenci nebyly peníze, tak se vzalo světlo do Lady 2107, které se u nás pro Rusy vyrábělo, a udělal se z něho lichoběžník. Zlepšení přišlo až u Felicie I.
mám Felici a právě mám najeto 390 000 kilometrů. Výměna pouze spojky a termostatu a samozřejmě "plechy". Škoda, kdyby jí tenkrát udělali pozinkovanou karoserii, bylo by to věčné auto.
byla Octávie - Filcka je šunt, společným znakem Felicií jsou zrezlý pátý dveře
no tak první Oktávky na tom nejsou o moc líp...Felicie má sice největší problém s korozí, ale jinak je to auto za hubičku a díly ještě za míň, to co stojí díl na Oktávku, tak na Felicie stojí 1/3 (stejné je to i s pneumatikami)...