Diskuze

Před 20 lety Škodě vybrali ženicha

Nejvýznamnějším průmyslovým podnikem v České republice a největším českým exportérem je akciová společnost Škoda Auto, která je již téměř dvacet let součástí koncernu Volkswagen (VW). O tom, že partnerem mladoboleslavské automobilky bude firma VW, rozhodla česká vláda před dvaceti lety, 9. prosince 1990.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

veliz

12. 12. 2010 12:01
Felicia je poklad pro méně movité a méně náročné motoristy

A takových je samozřejmě hodně. Asi už žádné auto nenabídne tolik muziky za tak málo peněz. Z konstrukčního hlediska jí chyběla pouze pozinkovaná karoserie, díky které by byla věčná. Zejména škodovácký motor 1,3MPi je absolutně nezničitelný. Zadřený jsem ho nikdy neviděl. Nejde jenom o neuvěřitelně nízké ceny náhradních dílů, ale též jednoduchost oprav díky skvělé přístupnosti. Kdo někdy měnil třeba startér u západního vozu, bude z felicie prostě nadšený až zjistí, jak snadno to jde vyměnit.

0 0
možnosti

u.boat

16. 12. 2010 14:06
Re: Felicia je poklad pro méně movité a méně náročné motoristy

Jo, taky vzpomínám se slzou v oku :-)

Zrovna minulý týden jsem na nové Fiestě měnil žárovky. Teda měnil... Odvel jsem to s nadávkami a proklínáním do servisu.

Na Felicii to byla operace na minutu a půl.

0 0
možnosti

samuel05

11. 12. 2010 20:50
...

stesti pro skodovku, urcite by skrachovala, staci se podivat na anglicke auta (Rover, RR, Bentley, Cooper, Jaguar) ktere defakto skoncili i kdyz meli uplne jine know how jak skoda nebo tatra.

I RR a Bentley pred vztupem nemcu vyrabeli krasne auta ale kvalitativne sroty, v zimne a desti nepojizdna auta, protoze donich tekla voda, vecne proble ze startovanim, rezaveni, prehnana spotreba, zastrarala technika atd.... :) v americe bylo vzdy plno vtipu na tyto auta jeste vic na ferrari, ktere po 2tisic km bylo zrale na generalku.

0 0
možnosti

montík

10. 12. 2010 12:02
Srovnatelné auto?

Já tedy nevím, jezdil jsem několika favority 90-92 a Escortem 1990. Escort i přes to, že byl starší, byl rozhodně lepší a pohodlnější. Favorit byl rozhodně posunem kupředu, ale řekl bych, že až Fabia a Octavia jsou auty srovnatelnými s vyspělou proveniencí.

0 0
možnosti

Nemiluju cenzora

10. 12. 2010 12:52
Re: Srovnatelné auto?

opravdu jsi chtěl použít cizí slovo "provenience"? ;-D

0 0
možnosti

alis

9. 12. 2010 23:04
Mnozí nemůžou škodofce přijít na jméno

ale já si myslím, že VW je dobrý a silný partner. Být to Renault, tak děláme české dacie.

0 0
možnosti

jemitojedno

10. 12. 2010 10:53
Re: Mnozí nemůžou škodofce přijít na jméno

To nejde takhle srovnavat (Dacie vyjizdi s novejma modelama jen par let.. kdezto skodofka a VW trva uz 20) a radsi bych si koupil levnejsi Duster nez predrazenej Roomster.... to same i Sandera za par korun nebo predrazenou trivalcovou Fabii :-/

0 0
možnosti

tonny.p2

9. 12. 2010 14:02
110r

nesouhlasim, ze za komunistu Skoda nevyrabela dobry auta...

treba tohle je nadhera!

V

http://www.rajaut.cz/5400-skoda-110-r   

R^

0 0
možnosti

Antikodex

9. 12. 2010 12:10
Favorit byl ve své době bomba a Hrdličkovi se povedl zázrak

na výzvě, před kteruo Hrdlička stál (vyvinout za 2,5 roku auto srovnatelné se západní produkcí, s koncepcí, kterou škoda nikdy před tím nedělala bez nákupu licencí a se subdodavateli zkaženými komunistickým škvárem) by si nejeden manažer renomované západní automobilky valámal zuby!!

0 0
možnosti

fsp

9. 12. 2010 16:46
Re: Favorit byl ve své době bomba a Hrdličkovi se povedl zázrak

Tak třeba řešení předního pohonu a zavěšení motoru dělalo Porsche

0 0
možnosti

Hrustic

9. 12. 2010 12:06
Cili to byla stastna volba

jinak jsme tu dnes vyrabeli neco jako Dacie....

A samotny matersky Renault - nemaji jediny pekny auto - snad jen predchozi generaci Megana kombi ...

0 0
možnosti

Nemiluju cenzora

9. 12. 2010 13:54
Re: Cili to byla stastna volba

Clio Grandtour, Fluence, Nová Laguna, Laguna Grandtour....

0 0
možnosti

kawajouda

9. 12. 2010 11:28
anketa

živě si pamatuju jak někde dělali anketu a ptali se lidí kterým pustili zvuk motoru favorita a měli poznat co je to za auto.... nikdo to neuhodl a dostal mně maník na konec kterej řekl "Multikára ??? ..." ;-D jinak když odplachtovali levý přední světlo v ěnjakym auto moto revue nebo kde to bylo, aby aspoň trochu ukázali lidu co je čeká, tak to vypadalo dobře...

0 0
možnosti

Antikodex

9. 12. 2010 12:05
Re: anketa

Tak zrovna přední světlo byl jeden z nejošklivějších prvků na Favoritu. Bohužel opět díky neschopnosti PALu vyvinout solidní hranatou svítilnu. Na licenci nebyly peníze, tak se vzalo světlo do Lady 2107, které se u nás pro Rusy vyrábělo, a udělal se z něho lichoběžník. Zlepšení přišlo až u Felicie I.

0 0
možnosti

D.E.S.

9. 12. 2010 10:35
no ..

mám Felici a právě mám najeto 390 000 kilometrů. Výměna pouze spojky a termostatu a samozřejmě "plechy". Škoda, kdyby jí tenkrát udělali pozinkovanou karoserii, bylo by to věčné auto. R^R^R^

0 0
možnosti

D.E.S.

9. 12. 2010 10:36
Re: no ..

a jezdím se spotřebou do šesti litrů .. mám MPI.

0 0
možnosti

Nemiluju cenzora

9. 12. 2010 9:39
První kvalitní auto

byla Octávie - Filcka je šunt, společným znakem Felicií jsou zrezlý pátý dveře:-P

0 0
možnosti

Jozxyqk

9. 12. 2010 10:28
Re: První kvalitní auto

no tak první Oktávky na tom nejsou o moc líp...Felicie má sice největší problém s korozí, ale jinak je to auto za hubičku a díly ještě za míň, to co stojí díl na Oktávku, tak na Felicie stojí 1/3 (stejné je to i s pneumatikami)...;-)

0 0
možnosti