- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
mi to prijde zbytecny, stacilo by to dat ke kraji silnic, kde bezne auta parkujou a na parkoviste.
Tohle už prostě není normální.
Zdá se mi, že stále dokola se opakující oslavné články na elektromobily a jejich forma, která se více a více vzdaluje realitě a obsahující stále více utopické představy prezentované jako realita, by mohly být příznakem závažné psychické poruchy, praděpodobně psychózy, která se manifestuje ve formě inventorních a reformátorských bludů, tedy přesvědčení vynálezu významného objevu a přesvědčení o provedení významných změn ve společnosti.
Pán autor prostě píše na zakázku. To je jako by jste chtěl po instalatérovi, aby vám namontoval záchod vzhůru nohama. Normální instalatér vás pošle do háje, ale nakonec se najde nějakej splachovací, kterej vám za vaše peníze udělá cokoli.
Je potřeba navodit atmosféru, že elektromobily jsou již použitelné a čeká se jen na to, až je začnou lidi kupovat. Většina lidí si samozřejnmě vůbec neumí spočítat, jak velké množství energie je potřeba naakumulovat a vydat k ujetí 800km běžným automobilem. Podobné články v nich budí představy, že jen strčí vidlici do běžné zásuvky, bude to stát jednu korunu a za půl hodiny můžou vyrazit. Připomíná mi to klip před referendem o vstupu do unie, který ukazoval, jak si v unii spokojený český penzista odpočívá v křesle a umouněný asiat mu zatím kosí trávník. Že je to pitomost a dopadne to přesně obráceně asi docházelo jen některým.
V pripade domaciho pouziti nevidim zadnou vyhodu. Dobijeni kabelem je efektivnejsi (jakkoliv o kousek) a cela sranda s podlozkou kuli tomu, abych si usetril ukon zapojeni kabelu do socketu ?
Dobiji za jizdy vidim minimalne slozity na instalaci, udrzbu a reseni poplatku. Neverim, ze kdyby se penize, ktere by stala investice do tehle infrastruktury, vrazily do vyvoje, ze se nenajde nejake uzitejsi reseni ... nicmene samozrejme rozhodne trh.
Je přece jasné, že baterie do foťáku, nebo kamery se nabíjejí v externí nabíječce. Těžko by se někdo smířil s tím, že dvě hodiny bude na dovolené místo focení nabíjet.
Mobily se hlavně z finančních důvodů nabíjejí většinou kabelem, ale kdo má třeba smartfouna s malou výdrží, tak ví, jakej je to opruz dvě hodiny denně nabíjet.
Tak bych řekl, že i do aut by se měly akumulátory zavčas standardizovat, aby je u "pumpy" jen během minuty prohodili a jelo se dál. Mohlo by to i snížit cenu nových vozů, protože by šlo zavést jakýsi zálohový systém.
k tomu Turínu.
Tomu se neříká autobus, ale trolejbus
To že nám ropa v dohledné době dojde je jen pohádka.
Dohledná doba je pro mě rok a to ropa fakt nedojde. Střízlivý odhad je asi 25 let při současných nákladech. Pak se bude muset jít více do hloubky a to je hodně, hodně drahé.
Ze všech alternativních pohonů se zdá být ekonomicky nejschůdnější, byť je ještě daleká cesta k běžně použitelným modelům.
a vodík vyrobíme pomocí elektřiny z elektráren které budou brát energii.... aha, taky z vodíku