Diskuze

Kapesní OVO na setrvačník. Český smart do výroby nedojel kvůli nehodě

Zatímco v 60. letech minulého století jezdil nejznámější český automobilový konstruktér a designér Václav Král v americkém křižníku Chevrolet Bel Air, o dvacet let později dospěl v přesvědčeného ekologa, kterého "znepokojuje, že ve dvoutunových autech sedí jen jedna osoba". Vizionářské Královy studie připomíná nová kniha Designér, který chtěl změnit svět.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pseudopravice

24. 12. 2010 10:12
Vážení novodobí kapitalisti. Na co si zde hrajete?

Kritizujete Václava Krále, za to, co z mála za komančů dokázal! Tak proč se nepředvedete, kdy je teď svět otevřený? Důvod je jasný, umíte velký kulový! Pouze hloupě kecat, to vám jde, jinak neumíte zhola nic! ;-D Rv

0 0
možnosti

1000mb

20. 12. 2010 20:27
Ta TATRA MTX

je nádherná.Ten,kdo ji má doma na značkách,má hotovej poklad.

0 0
možnosti

RBrider

23. 12. 2010 11:20
Re: Ta TATRA MTX

no klidně bych s ní jezdil, a pozornost by si teda získala víc než ostatní vozy ..... krásné auto .. jak říkáš hotovej poklad :)R^

0 0
možnosti

JetMeresjev

20. 12. 2010 17:22
vsechna cest ale

kde se ve vas Cesich bere ten pocit svetovosti? Na tu dobu si jeste moc dobre pamatuji, hospodarstvi bylo totalne na hrnci, takze o nejake konkurence schopne vyrobe se da as i tezko mluvit. O technologicke vyspelosti uvedenych navrhu lze take pochybovat. Jeste tu chybi povzdech jaka genialni hracka byl Igracek apod. ;-)

0 0
možnosti

l.g

20. 12. 2010 20:36
Re: vsechna cest ale

Samozřejmě, že je to z dnešního pohledu legrační. Pár set kilometrů na západ od nás se seriově vyráběla Porsche 911 a Král se tu pyšnil svým na koleně spíchnutým Metalexem a vypadal jak bůh. Jenže takhle na to tehdy nikdo nekoukal.

0 0
možnosti

l.g

20. 12. 2010 16:31
Král

Je zajímavé, že mezi designéry Král nijak dobrou pověst nemá. Za bolševika to byla politicky korektní postavička snílka a fandy do aut. Jeho líbivé kresbičky komunisy bavily, protože dodávali režimu punc světovosti a iluze automobiového vývoje na úrovni a nic je to přitom nestálo. Proto byl i mediálně celkem slušně vidět.

V praxi ale od něj dávaly automobilky spíš ruce pryč.

Ono je něco jiného kreslit na papíře fantasmagorie, nebo vyrobit závodní prototyp z laminátu a navrhnout auto pro sériovou výrobu. To je trochu jiná liga designu a na tu tu byli jiní. O těch se tolik nemluví. Nakonec i Škodovka při vývoji Favorita nakonec sahla po italském studiu.

Taková autíčka jako Král umí skicovat každý student 1. ročníku průmyslového designu. Jen se kolem toho nedělají takové caviky.

0 0
možnosti

carter2

21. 12. 2010 11:00
Re: Král

Vysvetlovat ti ted neco nema cenu, protoze zjevne o Kralovi a jeho praci vis velmi malo. Precti si tu knihu a dovis se, ze to co pises je vzdaleny skutecnosti nejvice jak muze byt.:-)

0 0
možnosti

stefi_ul

20. 12. 2010 14:12
autosalon 91...

Autosalon pri jubilejni vseobecne vystave v roce 1991 si pamatuju a vzpominam na nej s uctou... Tu tatru si mam pred ocima porad. Kdyz to srovnam s designem modernich sportovnich vozu, nebylo to spatny. Sice ty budiky a vnitrek nicmoc, ale byl to proste zavodak. Udelat na to solidni palubku a naky to calouneni, bylo by to hezky. Rychlostne byla tatrovka v pohode. Spotreba u tehle aut je stejne jedno, takze svezeni by bylo asi dobry.

Kral dokazal z toho, co slo, diky sve praci zajimavy veci.

0 0
možnosti

Brainwashington.

20. 12. 2010 13:45
Celá TaTa.

V Indii by to frčelo. :-)

0 0
možnosti

_Xeon_

20. 12. 2010 18:07
Re: Celá TaTa.

Spěchám v tempu, ta ta ta ta, k sortimentu, ta ta ta ta ;-D

0 0
možnosti

_Xeon_

20. 12. 2010 12:49
Zotrvačník

O zotrvačníku sa v minulosti hodne písalo, napr. Mackerle (1985), kto ho vie ako by to fungovalo...

0 0
možnosti

medick

20. 12. 2010 12:05
a proč?

a proč se musi porad o takovych lidech cist jen to, ze zustanou porad mezi temi peti miliony... zatimco hornich desettisic si zije dobre hlavne diky tomu, ze par takovych usilovnych a pracovitych lidi tady dole jeste zije a pracuje... pro zivot, pro sebe, a ne pro prachy...

0 0
možnosti

brco

20. 12. 2010 10:22
Král

Pamatuji, jak v 80-tých letech vyšel v Světě Motorů jeho nákres Škody 130 4x4. Byl to řez autem, s náhonem pro všechny kola. Byla to jeho reakce na Audi Quatro nebo na Peugeot 205 4x4 jezdící v mis.světa Rallye. Ta Škodovka tam byla fantastická.

0 0
možnosti

Inkvizitor Johny

20. 12. 2010 0:36
No co na to říct

Článek opěvuje český design a českého designéra, ale...Jednak ten design je nic moc k datu svého vzniku (vykrádání?) a pak technologicky je to shit. Mám z toho divné pocity.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!