Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jak zkrotit mladé: řidičáky na zkoušku a pod dohledem, jezdit jen ve dne

Mladí řidiči se ve Velké Británii možná budou potýkat s novými omezeními, která jim například zakážou řízení v noci. Podle britských výzkumníků by se tak měl výrazně snížit narůstající počet nehod způsobených mladými a nezkušenými řidiči.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Rambo-x

15. 1. 2011 20:18
Dobrý,ale jen bu..erace mladých

Já bych to zařídil trochu jinak,nějaké omezování podle věku nebo tak nemá smysl,mě je 18,mám papíry asi půl roku,mám udržovanou škodu 120L,jezdím opatrně a dodržuji rychlost a pravidla-i když si ti  bl..ci za mnou říkají že asi nejsem normální,omezení by podle mě mělo být ve výkonu motoru,např. že by řidič do 22 nesměl řídit auto výkonější než cca. 60kw a objemu např. 1.4,protože hodně vrstevníků mého věku co mají rodiče trochu na ůrovni a koupí jim luxusní výkoné auto a neví vůbec co si k tomu mohou dovolit,sedí v tom od autoškoly párkrát a absolutně netuší a tak ohrožují sebe i ostatní,i když se najde hodně mladých co jezdí opatrně a zkoušeli už řídit dávno a o autech něco ví,ale jak poznat kdo to je?Teprve až třeba od 22 let a naježdění určitého počtu kilometrů by si mohli dovolit řídit jakékoliv auto.Nebo druhá možnost je odlišit je už v autoškole a podle toho je omezovat ve výkonu protože někdo projde na první pokus bezproblému a někdo to dělá na desetkrát.

0 0
možnosti

u.boat

16. 1. 2011 21:09
Re: Dobrý,ale jen bu..erace mladých

Ano platí že se nejlépe naučíš jezdit ve slabém autě, silný motor odpistí hodně chyb při řazení a tak...

Trochu problém s omezením max. výkonu pro mladé řidiče vidím v tom, že kdo nemá hned po autoškole na vlastní auto - často začíná jezdit s autem svých rodičů. Které může být silnější. Dopadne to jako u motorek s tzv. škrcením (nechá se přemapovat řídící jednotka na nižší výkon a ten se zanese do techničáku - aby se to dalo řídit od 18 let. Hned po tí se software v mašine přehraje zpět - aby se dala řídit od 18ti a při tom "pořádne jela").

Ale to je ještě v pohodě, proti návrhu omezit začátečníkům jízdu v noci. To snad vymýšleli v putyce u piva 8-o

0 0
možnosti

Eclipse_GSX

13. 1. 2011 19:19
Dost dobrý

Já už se ničemu nedivím. Mám řidičák třetím rokem, mám auta rád, to ale neznamená, že mám potřebu si něco dokazovat. Tyhle omezení mě akorát štvou. Sám jezdím autem běžně (nevidím důvod, proč ne) a problém s tím rozhodně nemám. Někdo na to holt buňky má, auto ovládá "automaticky" a může se plně věnovat okolí. Pak jsou tu typy, který na to buňky nemají a většinu věcí dělají podle rastru - zaměstnají značnou část mozku obsluhou auta (otáčky, řadit, blinkry, kruhák vždy na dvojku). Co takhle, aby se tyhle typy odlišovaly už v autoškole? Znám několik lidí, co dostali papíry na > 5 pokus, s odřenýma ušima. Opravdu se to dává kde komu a je to rozhodně chyba, holt trend současnosti bejt multifunkční. Na co dělat omezení výkonu? Drtivá většina rozstřelenejch aut mladými jsou favoriti, brava a podobný škatule. Na co nejezdit v noci? Zrakový testy jsou povinný, v čem je to jiný? Navíc mladý mívají lepší zrak. Nezkušení řidiči auta odírají, pitomci s komplexem ničí! Kdo to kdy pochopí...

0 0
možnosti

cenzore_zdar

13. 1. 2011 19:52
Re: Dost dobrý

Je to tak. Kdyz je nekdo pako, rozstreli se i ve skode 120, ktera svym vykonem je hluboce pod 50kw.

0 0
možnosti

cenzore_zdar

13. 1. 2011 10:06
To je ale blbost

Od 18 jezdim autem sam. Je to jiz nekolik let, zadna destrukce me ani okoli se nakonala. Vystridal jsem forman,porsche 944, agila. Kdyz to s rovnam s pritelkyni, co ma ridicak nekolik let ale jezdila pouze s doprovodem, narozdil odeme se sama autem ve spicce stale boji! Humle jses mimo!

0 0
možnosti

Darik H

12. 1. 2011 11:09
Hmmmmm

Hmmm .... Anglie ...... bodejt by tam nemeli nehody, kdyz jezdi po spatny strane ;-)

0 0
možnosti

Luzanek

12. 1. 2011 10:16
...

mam řidičák druhým rokem a neodvážim se ject bez staršího dozoru v autě, ale zákaz řízení v noci se mi moc nelíbí už jenom vzhledem k tomu, že jezdí méně aut a je to snazší pro naučení a hlavně se jezdí líp když vám nikdo nevisí na zadku od auta a nervozně přejíždí z kraje doprostřed protože dodržujete o on pospíchá a potřebuje vás předjet

0 0
možnosti

CD-R

12. 1. 2011 10:33
Re: ...

To omezení na noc je dle mého názoru spíš proto, že mladý rádi cestujou z hospody do hospody a se stoupající hladinou mají potřebu tomu zbytku kabiny ukazovat svoje "umění".

0 0
možnosti

pavlik12

12. 1. 2011 9:02
Prokazovani praxe?

Narvh je to hezky, ale porad nikdo nerekl jak se ta praxe bude prokazovat?

Podle navrhovaneho systemu bude clovek, ktery si v 17 udela papiry a pak je na par let strci do supliku (nez nasetri na auto, nebo skonci skolu a bude potrebovat jezdit) z pohledu zakona kvalitnejsi ridic, nez ten kdo bude mit v 18 letech odjezdeno 30 tis. km.

0 0
možnosti

superkutil

12. 1. 2011 9:40
Re: Prokazovani praxe?

Ať mají řidičáky třeba od 17ti, ale jen na auta s výkonem do 50kW. A v 21 letech pak už bez omezení.

0 0
možnosti

petr____22

12. 1. 2011 0:00
Ptakovina na ntou

Obavam se ze tohle nemuze projit, protoze by to pomerne velkemu mnozstvi lidi zabranilo napriklad chodit do prace.

Kam nejde autobus/vlak, by se dotycny clovek nemohl prakticky dostat bez doprovodu dalsi osoby (kterou by musel vylozit a cekala by na nej na parkovisti az pujde z prace). Tuto osobu jako doprovod by prideloval stat ? Pokud totiz neni nejaky pribuzny nezamestnany, tezko by mohl takovou cinnost provozovat.

V zimnim obdobi by se navic clovek nedostal do prace vubec, protoze by mohl vyjet teprve v 8 rano, nicmene zpet by musel byt do 15:30 aby to stihl jeste za svetla. A tak kratkou pracovni dobu mit nebude.

Papiry od 21 let take nepomohou - pouze problem posunou o 3 roky. 18lety ridic bez zkusenosti a 21lety ridic bez zkusenosti jsou na tom stejne.

0 0
možnosti

T.Lojza

12. 1. 2011 1:32
Re: Ptakovina na ntou

Hloupost - autobud dnes jezdi vsude a 18lety ucho stejne chodi jeste do skoly. To by potom do 18 let delal co? Sedel doma na zadku, protoze nema v obci zastavku a cekal az mu bude 18 aby si udelal papiry (do autoskoly ve meste chodil asi 20km pesky)? Zacvik se starsim ridicem beru jako dobrou a uzitecnou vec. Obavam se pouze toho, aby to nebylo nastavene tak, ze si clovek toho predpisum vyhovujiciho ridice (dozor) nemusel za tezkou uplatu pronajmout. Driv neco podobneho uz bylo: kdyz byl clovek ridic z povolani (vlastnil skupinu C ...), moh si udelat skoleni a pak delat zacvik (jizdy) v rodine, testy se pak delaly v autoskole. Vidim, ze se zacinaji vracet veci, ktere uz davno byly vymysleny a zruseny :-D

0 0
možnosti

superkutil

11. 1. 2011 15:44
Stejně za 5 let dojde ropa a tak k čemu řidičák.

Podle posledních studií jsou zásoby ropy do roku 2030 a tím, že se její spotřeba pro automobily bude omezovat, aby byla na výrobu plastů a léků. Za vše mohou Číňani, kteří začali vydělávat, protože tupci z celého světa kupují jejich výrobky a kupují si hromadně auta (denně 1500 aut) a tak se prudce zvýší poptávka po benzínu a naftě. Začínám věřit na konec světa v roce 2012. ;-D

0 0
možnosti

New York New York

11. 1. 2011 17:41
Re: Stejně za 5 let dojde ropa a tak k čemu řidičák.

Raději nevěř.

0 0
možnosti

balines

11. 1. 2011 15:33
Jízda ve dne

Jízdu pouze ve dne - tedy alespoň ve městě, považuji za naprostou blbost. Jako začátečník s čerstvým řidičákem jsem naopak základní řidičské dovednosti získavala v pokročilých večerních hodinách, kdy byl na silnicích klid. V minimálním provozu jsem trénovala pravidelné trasy, křižovatky, rozjíždění na světlech, kruháky - bez zdržování ostatních řidičů a bez nervozity z hustého provozu.

0 0
možnosti

NumLock

11. 1. 2011 14:59
Britanie okrajuje jen dalsi svobodu

Británie kráčí hlavně mílovými kroky k totalitě. Používá stejnou salámovou metodu okrajování svobod, jako dovedli k dokonalosti nacisti.

Když přišli nacisté pro komunisty, mlčel jsem; nebyl jsem přece komunista. Když zavírali sociální demokraty, mlčel jsem; nebyl jsem přece sociální demokrat.

Když přišli pro odboráře, mlčel jsem; nebyl jsem přece odborář.

Když přišli pro Židy, mlčel jsem, nebyl jsem přece Žid.

Když přišli pro mě, nebyl už nikdo, kdo by se mohl ozvat.

0 0
možnosti

f0rr35t

11. 1. 2011 17:17
Re: Britanie okrajuje jen dalsi svobodu

R^ absolutní souhlas. Já to tvrdím už nějaký čas, ale lidi to obvykle s nechápavým pohledem přejdou a neví, co si o tom mají myslet. A to je důkaz toho, že salámová metoda funguje v GB naprosto dokonale. Kdyby přišel diktátor a ukrojil celou štangli, byl by to průšvih. Když si v tichosti ukrajují jednu svobodu po druhé, tak si toho veřejnost nevšimne. Stačí každý zákaz nebo regulaci patřičně schovat za veřejný záměr (pseudoochrana přírody, rádobyzvýšení bezpečnosti provozu...) a vždy se najde početná skupina lidí, která se bude do krve prát za ještě přísnější omezení.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!