- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Něco na tom je, co už tu někdo psal - čím dokonalejší auta, tím víc se řidiči chovají nebezpečně. Když jsem řídil starého žigulíka, ten vážil jako tank, ubrzdit ho byla fyzická dřina - žádné posilovače brzd, posilovače řízení, bezpečnostní deformační zony, atd. Výsledek byl, že jsem se bál a jezdil moc opatrně, abych se do žádné krizové situace nedostal. A to jsem byl mladý a nerozvážný... S dnešními vozy, co se řídí malíčkem a brzda sešlapává peříčkem? Jede se 200, nehody podle toho vypadají.
vážil jako tank? +/- tunu (spíš míň než víc) a to je mnohem méně než dnešní auta, měl podtlakový posilovač brzd a narozdíl od škodovky byl vepředu motor, takže tam nějaká ta deformační zóna byla. A pokud se bojíte jezdit tak vraťte papíry, takový jsou většinou taky nebezpeční svému okolí, člověk by měl jezdit s chladnou hlavou a ne ve stresu, když se bojí.
Panecku, to je ale novinka. Uz tri roky ji mam v aute a to moje auto zdaleka neni nejvetsim prukopnikem teto technologie :)
do těch aut dodává? Která firma je výrobcem nevíte někdo?
Mj. Bosch
Na Wikipedii zadejte distronic
No mě by spíš zajímalo popsat tu jízdu. Třeba po D1. Vyjedu z Prahy, dosáhnu 130, zařadím se do pravého jízdního pruhu, zapnu samobrzdný feature a .... co se stane? Jakou rychlostí pojedu? Mám si typnout? A za jak dlouho dojedu do Brna? Za hodinu ? Jak se chlubilo při výstavbě D1 a to byla maximálka 110.
Budeš řídit jako normálně, tenhle systém tě má zachránit když hrozí srážka a ty nedáváš pozor, ale nemá to brzdit samo za tebe normálně. Jinak s tim tempomatem nastavíš třeba max 130 a 2,5 sekundy za autem - budeš se celou dobu držet za tím autem s rozestupem dvou a půl sekundy, když odbočí tak zrychlíš na 130. Chtělo by to jen se nad tim zamyslet a možná by jste na to přišel sám.
Toto je nejvetsi blbina co kdo vymyslel. Ridic pak nesleduje provoz a nevebuje se rizeni. Ono to vse dela samo. Ja jezdi pracovne po Evrope a tempomat skoro vubec nepouzival. Vadilo mne, ze pri psani SMS a telefonovani jsem si uvedomoval, ze jedu moc rychle. Bez tempomatu jsem v bejakych usecich dle reakce okoly asi o 20% zpomalil.
A znam plno ridicu, co diky ESP jezdi v zime jak prasata. Ono to vetsinou jde. Nemi problem jet na zledovatele rovne a prehledne vozovce rychleji. Ale musim pocitat stim, ze pred zatackou musim jet tak, aby k podkluzu nedoslo a ne se svitici oranzovou kontrolkou. Proto je tolik nehod ackoliv mame lepsi i kdyz mizernou udrzbu a lepsi pneu.
Děláte si srandu? Nové bezpečnosttní prvky se Vám nezdaj protože máte pocit že se řidič nebude věnovat řízení, ale klidně přiznáte že za jízdy píšete sms? Už jednou sem tu psal že hloupý řidič nebude dávat pozor ať má tenhle systém nebo nemá a vy to potvrzujete. A jakou lepsi udrzbu mate na mysli? Autorizovanej servis? To jste dost naivní.
V článku a videu je pár nepřesností. Nevím, kde pan "školitel" vzal informaci, že City Safety se montuje do Volva 4 roky. První ho měla XC60 od roku 2009. Dále není rozsah nastavení vzdálenosti u adaptivního tempomatu do 2,5 sekund, ale do 5 sekund.
Může mi někdo sdelit jak se bejvalej neúspěšnej esenbák mohl stát "dopravním expertem" ?
To je ta nejlepší kvalifikace. Tak to funguje i jinde ve světě. Expert, navíc mediálně známý je (skoro) vždycky jen drzoun, co to o sobě tvrdí.
Vzpomeňte si na nesmysly, které nám "experti" tvrdili o přechodu IT na rok 2000.
To umí už dávno tempomat se senzory např. u starýho terénního auta US výroby - Ford Explorer z roku 1995
Urcite to kazdy navstevnik asijskych zemi typu Indie, Malajsie, nebo a la Maroko zazil. Jedete co by cestujici s domorodym ridicem (taxi, ryksa, autobus, atd.), vozy si jedou za kufrem, leti stremhlav do krizovatek, kde pak vsichni na posledni chvili brzdi, cumak za zadkem, bok nalepeny na jiny bok auta, pruhy nepruhy. Po par minutach pochopite, ze pocit strachu Evropana je zbytecny, ti ridici tam tohle zvladaji s preciznosti na milimetry. A pak si vzpomenete na domovinu a rikate si.. No tohle praktikovat u nas, tak je kazde 2.auto okamzite zborene! Neplyne z toho zaver, ktery se nabizi, ze to neni o vozech, o jejich schopnostech, ale spis o "kozech", ridicich a jejich nesoustredenosti, neznalosti chovani jejich auta, o spatnem ridicskem umeni, ktere postrada predevsim schopnost predvidat? Sem zamerte vedci sve badani, protoze je hezke, pokud za par desitek let budou za nas stroje delat vse samy, ale my sami budeme naprosti slabomyslni jedinci, neschopni si sami i zavazat tkanicky.
Jasně že bysme lidem vymili mozek a naprogramovali tak aby lidi předvídali a neustále dávali pozor... nebo jak si to představujete?
To je prostě v lidech s tim nikdo nic neudělá, tak můžem alespoň ty auta zlepšovat.
s tou chválou adaptivního tempomatu. Jsou situace, a sám jsem jich už pár zažil při řízení Mercedsu třídy R, kdy je adaptivní tempomat pěkně nepříjemný. Je to jako s ABS, má své výhody i nevýhody, a přílišné spoléhání se na elektroniku vede k chybám, které by člověk bez elektroniky neudělal.
Tempomat se dá narozdíl od ABS vypnout. Nechápu...
Ještě k tomu ABS... má sice delší brzdnou dráhu ale když je po celou dobu intenzivního brždění auto ovladatelné to jasně převažuje, nebo máte jiný pocit?