- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pohon 4x4 určitě nebyl použit poprvé ve voze Jensen, už před válkou s tím laboroval u jednoho svého závodního vozu Bugatti, ale tenkrát se to neujalo kvůli vysoké hmotnosti a nespolehlivosti.
předpokládám, že článek není o závodních speciálech
Před pár lety se mi bratranec, tehdy prodejce u general motors (Chevrolet, Citroën, Opel,...), chlubil, jak nějaká cizí automobilka vynalezla bezstupňovou převodovku. Poslal jsem ho do Technického muzea v Brně, aby se zam podíval na automobil Z Disk (výrobek Zbrojovky Brno) a požádal obsluhu o zvednutí kapoty.
s Tatrou a natáčecím světlometem je sice hezká, ale nesmyslná. A ani Torpedo nebyl první vůz s natáčecími světly. Teď jsem se podíval do archivu a mám tam foto Pierce Arrow z třicátých let - nebo dokonce ještě starší? Má velmi vtipně vyřešené natáčení vnitřních světlometů.
Velká spousta inovátorů končí na tom, že nedokáží skloubit svoje myšlenky a potřeby zákazníků. Sebelepší nápady pak zůstávají v propadlišti dějin, aby pak slíznul smetanu ten, který realizaci zvládne.
Jenže realizaci inovativních nápadů dnes nezvládne žádná automobilka. Šetří kde se dá a snaží se vyjít vstříc hlavně módnímu designu za málo peněz... Na nějaké velké technologické změny prostě nemají (museli by změnit zaběhlé výrobní mechanismy - přeprogramovat linky, nakoupit nové roboty, najmout více inženýrů....) Automobilový průmysl prostě "zahnívá". btw. mrkněte na mou flash hru co se toho tak trochu týká:
"Automobilový křižník Tucker Torpedo z roku 1948...a měl motor z vrtulníku" - Vážně z vrtulníku? Nejsem expert na motory, ale v těch letech byly vrtulníky v plenkách. Není to spíš tak, že měl prostě stejný motor, jaký používaly vrtulníky v té době? Pak by na tom nebylo nic divného.
Tak nakonec fakt montovaly motory z vrtulníků o objemu 5,5 l s rozvodem OHV a karburátorem
..davali kdysi i hranej film.. :
http://www.csfd.cz/film/1659-tucker-clovek-a-jeho-sen/ jako wod kopoly, a
docela schematickej, nicmene zajimavost..
dejte mi hoši typa, kde koupit nějakou slušnou káru v relaci cca 200 - 230 kolíků. Mírně jetý klidně nebo jsou možná nějaké akce vozidel na netu nebo něco jinýho
.
Jediná výluka jsou všechny autobazary - tamodtud nevezmu nic ani zadarmo
.
stačila by aj Fabia Combi nebo ojetá Oktávka bo kdo má platit zlatem ty předražený díly na zahraniční káry suxxx
No tak to jste si skutečně vybral to "nejlepší" místo pro radu.
Jak můžete pane redaktore napsat,že Vel Satis je limuzína? Je to zcela jasný hatchback,čili dvouprostorová karoserie.Jen do třídy,svými rozměry a výbavou patří výše. To samé Mercedes řady R.Je to MPV primárně určené na US trh,proto tak "obrovské".
Jinak další prvenství má Mitsubishi,které již v roce 1934 sestrojilo vůz s pohonem 4x4 a vznětovým motorem.
To, jestli je neco limuzina ci neni (oznaceni tridy), nema zadnou souvislosti s karoserii. Stejne jako v nizsi stredni tride muze byt kombik, hatchback ci kupe.
Mercedes je asi 20 let importoval a montoval do jejich aut. Dnes jsou automatiky dokonce vyrobne lacinejsi nez standartni !
Myslis ty, co se normalne pouzivaji u xeonu?