- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
toto je dobrý nápad-mám 4 roky staré auto a musím vyměnit přední světla-na tlumenýma vypálané místa na parabolech-to,že koupím auto a vím,že na něm ulítávám to snad snesu,ale nesmím si připadat,že jsem okraden,ošizen co se týče kvality-záruka je v p....i,tak se se mnou už nikdo byvit nebude-toto by mne nikdy nenapadlo,že po 4 letech paraboly jsou na odpis
4 roky starý auto bude mít pravděpodobně xenony, pokud to není výbava "čtyři kola, volant". Proto kdybych byl ve stejné situaci já, nechám domontovat denní světla hned druhý den :)
důvod ? Svícení ve dne (dle obhájců) je proto, aby bylo lépe vidět auto v protisměru, např. při předjíždění, výjezdu z lesního úseku atd. Tzn v případech, kdy auta jedou vzájemně v protisměru. Nenapadá mě důvod, proč by měla svítit i vzdadu ?
To je zase jednou blbost to snížení nehodovosti jsou jen odhady, žádná statistika to nepotvrdila. Co se ale jasně potvrdilo je nárůst spotřeby paliva... To je zase jednou blbost jako s letním časem to už nikdo nikdy nezruší achjo ...
narust spotreby no to asi tezko, casty omyl vsech co netusi jak funguje alternator s motorem dohromady. Alternator uz na volnobeh musi byt schopen davat temer max. proud jinak by jste vyradil a auto zhaslo, popripade neslo radio ci neco jineho. Takze je uplne jedno jestli svitite nebo ne, potrebny vykon pro svetla to uz dava na volnobeh, takze spotreba se nema kam posouvat. Vykon alternatoru je zavysli na otackach motoru.
ale není to náhodou tak, že osvětlení aut v USA tohleto vyřešilo již před desítkami let?
Denní svícení má smysl a SPDS s LED také. Nejhorší je, když má auto automatické rozsvícení světel podle klimatických podmínek z výroby a prodejce auta místo aby domontoval SPDS, tak automatiku vyřadí a světla svítí pořád a to i při startování automobilu. Tak to mají třeba Renaulty a když chtěl kamarád po prodejci Renaultů namontovat SPDS, tak je zapojil tak, že svítí pořád (i když se zapnou světla). Že prý to jinak neumí. A ty bludičky (kombinace mlhovek a SPDS) které má Škodovka nebo Ford, to je taky o ničem, pořádně to nesvítí. A co teprve rozsvěcování mlhovek při zatáčení, to je taky pěkná blbost. Neřeknu, když to má Ford v hlavních světlometech, ale dávat přisvícení do mlhovky.
- SPDS svítí i v noci
- používání mlhovek (přední i zadní) za nesnížené viditelnosti
- jízda v levém pruhu na dálnici
- jízda na červenou
- zapomínání rozsvícení v šeru a dešti, když mají SPDS
- ad. SPDS svítí i v noci = důkaz amatérismu při zapojování, neschopnost porozumět psanému textu (návodu na montáž a zapojení světel)
- ad. používání mlhovek (přední i zadní) za nesnížené viditelnosti = závist, případně nepochopení umístění a denního svícení především u oktávek (na pozici mlhovky jsou 2 světla integrovaná do jednoho, 2 paraboly). Takže dle pravidla oktávky svítí dole, to budu svítit Máňo mlhovkama taky
- ad. jízda v levém pruhu na dálnici = neschopnost policajtů vybrat snadno obrovské množství peněz na pokutách.
- jízda na červenou = problém malé vymahatelnosti zákona, možnost vymlouvat se na osobu blízkou (na křižovatkách jinak než kamerama přestupky monitorovat nejde)
- zapomínání rozsvícení v šeru a dešti, když mají SPDS = blbost majitelů, srovnatelná se svícením mlhovkama ve dne, případně nepoužitím mlhovek, když je hustá mlha (viditelnost max. k dalšímu patníku např.)
Ve dne automatika denni. V noci uz si kazdej clovek taknejak vsimne ze nevidi. Na spotrebe jsem po montazi nezaznamenal rozdil. Akorat teda nevim kdy uz je "snizena viditelnost" a musim tedy zapnout normalni svetla.
A muzu se zeptat, s cim to jezdis????.....Ja mam denni svetla porad a ve tme se o to postara automaticke zapinani!!
Celodenní svícení bylo již od začátku pro mne noční můrou. Aby svítilo celé vozidlo za bíleho dne, považuji za hloupost. Argumentovat, že není ze zadu vidět, by mohl pouze člověk, se ztrátou zraku. Na svém vozidle mám dodatečně namontovaná DS. Jsou homologovaná, umístěná na vozidle podle předpisu. Ovšem jsou lidé, kteří si na vozidlo montují všelico, jak je napadne a podle toho to také vypadá. Je jasné, že jsem svým příspěvkem popudil odpůrce světel pro denní svícení. Omlouvám se.
já teda s denní svícením plně souhlasí, ale nechápu, proč bych nemohl mít třeba vlastnoručně vyrobené DS a následně zkontrolované na STK... jednoduché
a soucasne vymyslejme zbytecne blbosti jako corner-funkci zapinanou cely den - viz ta komedie na novych koncernovych vozech
kdo zpracovaval tu studii a kolik milionu ci spise desitek milionu eur to stalo. Ja jsem zastancem celodenniho sviceni... auto s nerozvicenymi svetly povazuji za jeden z nejtezsich prestupku (narozdil od nasich zakonodaruc, kteri u toho zrusili i ten jeden bod). Ale k cemu jsou svetla 12cm nad urovni vozovky. Takove vozidlo nejdriv cele vyjede z pozahorizontu ci ze zatacky a az teprve potom jsou videt nejaka svetla. Do te doby je to auto neviditelne, protoze v urovni beznych svetel, tedy naprikald nad urovni, na kteoru je bezne udrzovana zelen okolo komunikaci, neni nic videt.
Světla pro denní svícení můžou být integrovaná v běžných světlech - viz např Audi.
Takže je to hlavně na výrobcích.
je v podstatě hovadina a k ničemu.. v Rakousku to už ukončili. Sice to sám mám, ale jenom abych nedostal pokutu. Objednaval jsem to na 4car.cz a mají tam docela výběr.
V Rakousku to ukončili, protože to jsou pomatenci na ekologii a prý to znamená prudké zvýšení CO2. Jim je tohhle milejší než bezpečnost lidí.