Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Dvoutaktní autofotka: před 20 lety vyjel poslední wartburg

Symbol NDR byl v Čechách obklopen velkým počtem fanoušků, teď mu ale zvoní hrana. Po dvaceti letech od ukončení výroby se z našich silnic pomalu, ale jistě vytrácí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LF

Fungy

14. 4. 2011 14:53
no

taky jsem asi uchyl, při vzpomínce na dětství, se mi vybaví, že mě ten smrad vonělV

0 0
možnosti
OS

Corwin_x

12. 4. 2011 11:09
...

Jo, Wartas, strejda ho mel, kdyz jsem byl malej. Hrozne se mi libil ten zvuk motoru, znelo to jako nasr*na slepice ;-D

0 0
možnosti
C

culka

12. 4. 2011 9:36
Uznávám, že mám zvrácený vkus.

Ale mně připadá i ta hranatá krabice hezká, takovým umanutým způsobem. Měli jsme wartburga pro mě odnepaměti, a myslím, že nás nezklamal nikdy.

0 0
možnosti
MP

ztrewq

11. 4. 2011 15:35
znova zavádzanie

w353w dymil iba ak nedodržali pomer 1/50, alebo dlhodobo jezdili v meste. totiž nespotreboval viac oleja ako škodovka podobného mobsahu a výkonu.

a spotreba s chladičom presunutým PRED motor a bez ventilátoru klesla pod spotrebu škodovky. v posledných rokoch socializmu bolo nutné tankovať super (špeciál "skackal"), čo vychádzalo "lacnejšie" v súvislosti s mernou spotrebou (super obsahoval viac olova, teda bol "ťažší"). tankovať sa dal nielen technický, letecký, bezolovnatý, ... benzín, ale aj lieh a trichlór. v kopcoch a aj na snehu bol neprekonateľný, kam sa hrabali násobne drahšie žiguli všetkých kategórií.

ps - trasu praha - trenčín v žatevnom období, sčasti po diaľnici, sčasti okresky, 350 kilometrov za tri a pol hodiny. ani v dedine pod 80, jedna prestávka u 3 křížú.

0 0
možnosti
MS

von Kleist

11. 4. 2011 19:21
Re: znova zavádzanie

No nevim, special-mix byl obvykle v pomeru 1:33, ale i pri 1:50 vychazi spotreba oleje cca 10-15x vyssi nez bezna spotreba oleje u tehdejsi skodovky.

0 0
možnosti
V

Vodník+

11. 4. 2011 11:40
WARTBURG BYL NEZMAR

Měli jsem Warťase přes 20 let a vcelku jsem byl spokojen. Z nabídky, která u nás byla na poč. 70. let to byla hvězda. Přes řadu nedostatků to bylo velice jednoduché auto s malými nároky na údržbu, hodně se toho do něj vešlo a navíc poměrně spolehlivé. V případě poruchy  to vždycky někdo opravil za přijatelnou cenu. Jen s náhradními díly byl problém, ale to bylo za komunismu se vším.

Motor byl sice hlučný, emise raději nemluvit a s poměrně vysokou spotřebou (10-11 l při rozumném stylu jízdy), ale při výkonu 50 koní měl slušný tah a při nákladu v kopcovitém terénu.

Nevýhodou byla poruchová alektrika, atypické řazení pod volantem, nedomyšlený systém ovládání mechanických částí pomocí táhel, slabé topení, pasivní bezpečnost apod. Výrobce bohužel zaspal dobu, nic ho nenutilo auto průběžně inovovat a tak se takřka 20 let vyráběl v nezměněné podobě, což mu zlomilo vaz.

Zajímalo co se stalo s fabrikou v Eisenachu. Prý tam chtěl žřídit svoji montovnu Opel, ale nevím jak to nakonec dopadlo.

0 0
možnosti
MS

von Kleist

11. 4. 2011 19:23
Re: WARTBURG BYL NEZMAR

Waran tehdy zaspal dobu naprosto "brutalne".... to se tehdy nepovedlo ani skodovce.

0 0
možnosti
JA

pefben2

11. 4. 2011 10:01
Zápašníci zmizí, to člověka netrápí

Zmizela i lepší auta....:-P

0 0
možnosti
BK

Berman Kopl

11. 4. 2011 10:31
Re: Zápašníci zmizí, to člověka netrápí

Zápach naftové audi je odpornější.

0 0
možnosti
I

intago

11. 4. 2011 9:55
až na ten smrad

to bylo výborné auto, i spotřeba ve vyšších rychlostech rostla na 10l. Pamatujete na její volnoběžku? Dala se vyřadit a pak to škubalo. Inu tříválec. Mladí už ani netuší, co to je. Do kopce předehnala všecky ostatní auta.

Pohodlí bylo, i prostoru dost, proti trabimu luxus:-)

0 0
možnosti
K

kukacka,m

11. 4. 2011 0:14
353

Kdeže nedám dopustit,Táta měl 353 de lux od 71 roku já jí dojezdil v roce 90 a pořídil novější s řazením na podlaze taky de lux ,měl jsem ji souběžně s Unem 55s v 96 jsem to prodal do Ustí nad labem a jezdí dodnes.

S vozíkem  za 353 jsme postavily tři domy . a pán co jej koupil svůj taktéž .Neznám jiné auto které to vydrželo,a servis ...během soboty za cca 3000,-Kčs celková GO auta .s klíčem č10 plechařina za dvě hodiny dole ..natřeno a zase zpět.sedačky ,jak v obýváku .Vzpomínka na praktické auto..od celé rodiny.Později jsem samozřejmě měl a mám slušmá auta.Nedá se to z dneškem srovnávat .Dnes se u 5tiletého auta nevyplatí spousta oprav a GO  dělá jen šílenec co neví co z penězma..

0 0
možnosti
IN

chrobaktruhlik

11. 4. 2011 11:36
Re: 353

nejhorší co bylo na W tak sedačky, hrůza,děs... ale v kombi bylo hafo místa

0 0
možnosti
F

Falewick

10. 4. 2011 21:46
nemám radost z mizení wartburgů

ale mám radost z mizení jejich řidičů

.

3. dubna 2011 20:50 - Senior ve wartburgu přehlédl motorkáře, ten srážku nepřežil.

0 0
možnosti
J

JeFFik

10. 4. 2011 22:44
Re: nemám radost z mizení wartburgů

ale ten řidič wartburgu to přežil, "zmizel" ten motorkář....

a když vezmeš obecně auta starší 20-ti let tak v nich možná častěji jezdí studenti než důchodci....

0 0
možnosti
I

ivoš

10. 4. 2011 19:05
Nepopiratelný fakt je,

že co se prostoru, ať vnitřního, nebo zavazadlového týče, tak snad dederóňáci neměli konkurenci. Do Wartburga kombi se snad vešla i rakev, sám mám Trabíka kombi, a co se do něj vejde, to udivuje přihlížející lidi pořád. A Trabík má jednu vychytávku - rezerva se dá namontovat pod podlahu a v zavazadláku nepřekáží.

0 0
možnosti
J

JeFFik

10. 4. 2011 22:51
Re: Nepopiratelný fakt je,

ale běda, když tu rezervu potřebuješ a jedeš zrovna v lepším ohozu ;-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!