- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mám opačný problém. Bojím se , že mi nafta v nádrži zkysne. Silnice jsou ucpané, v totálně dezolátním stavu, s obrovským kvantem uzavírek. Navíc cena paliva je již šílená. Takže jízda, která by autem za ideálních podmínek trvala 20 minut, se jezdí 1.5 hodiny, a díky uzavírkám se trasa natáhne. Pak je už výhodnější jet autobusem sice 1 3/4 hodiny, ale na průměrnou rychlost autobusu asi 8 km/hodinu to bohatě stačí. Vše je způsobeno nekvalitním , nekvalifikovaným způsobem řízení výstavby, údržby a řízením dopravy a korupcí . V tomto státě vítězí peníze, takže např. fy TESCO si začne stavět obchoďák vedle hlavního tahu, rozkopou celou vozovku kvůli kanalizaci, na kterou místní čekají 3 roky(a mají ji zaplacenou) a omezí dopravu na kyvadlovou po dobu již 2 měsíců.
Stavební firmy se snaží rozjet stavbu na co nejvíce místech aby neměli prostoje. Proto stavba čehokoliv trvá v ČR tak hrozně dlouho a na staveništích není nikoho vidět. Cena stavby je ale tak přemrštěná jaky by staveniště bylo plné lidí a techniky každý den od rána do večera.
Prijde mi ze spotrebu cesi strasne prozivaji - hlavne takovi co koupi auto za milion a potom se na krizovatkach rozjizdeji hodinu aby to moc nesezralo. Nebo si koupi naftaka a sili radosti ze spotreby 5,5L, ale pri jejich 10.000km/rok tezce prodelaji na cene auta, PR a servisu.
.
Ja to neresim, nejvic co kdy moje auto zralo bylo 8 litru, nejmin 7. To je 12% rozdil, kvuli tomu prece nebudu jezdit jak s hnojem. Jinak clanek dobry, ale auto s sestkou by na tom bylo asi o dost jinak.
Správnej diskutér (záměrně neříkám Čech) má auto, který jezdí jako čert, nežere nic, vejde se tam všechno, ale je úžasně kompaktní na parkování, pochopitelně ho řídí polobůh, který vidí za zatáčky a přes horizont a ještě u toho šoférování vydělá tolik, že si takový auto může koupit za tejden třikrát.
Tak s timhle autem kdyz jeden dva a nesetrim to vubec (50/100/140 podle tacho) tak mam kombinovanou spotrebu LPG 6,2l/ 100km
oprava: jedem dva
Článek mi opět potvrdil, že v současné době se rozdíl ve spotřebě dieselů a benzínů srovnává a stejně tak, že podobně se při normálním ježdění srovnává spotřeba rozdílných objemů motorů. V posledních letech jsem měl možnost jet dlouhé a z 90% srovnatelné trasy (zima, zimní gumy, převážně SK a A dálnice) s několika velmi odlišnými auty a přitom rozdíl ve spotřebě při srovnatelných rychlostních průměrech (okolo 108 km/h) a stejném naložení nebyl až tak zásadní (vše dle tankování). OI 1.8T (úprava na 150kW) - 7,3 ; Astra 1.8 16V 85kW - 6,7 ; OI 1.9TDi 66kW - 6,5.
Podobně jsme letos absolvovali 2x 1400 km do a z Alp při průměru okolo 110 km/h a výsledky technologicky překonaných atmosférických benzínů jsou:
Volvo V70, 2.4 20V, 125kW, 3 osoby + narvaný kufr, tzn. na nebo dokonce přes přes užitnou hmotnost, - 8,4
Megane IV Combi, 1.6 82kW, náklad stejný - spotřeba 7,0
I z těchto důvodů jsem už před lety přestal spotřebu řešit. Když se cgu svézt, žere 3-litr podobně jako 1.3- ka ...
Když chci šetřit, dokážu jet i s velkým a těžkým autem svižně a plynule na okreskách řádově 20-30% pod normovanou spotřebou. OI 1.8T - naprosto bez problémů pod 6,5l, těžké Volvo V70 podobně pod 7.
Každému kdo nepropadal ve škole s fyziky je snad jasné že s větší rychlostí stoupá spotřeba :o) Ten odpor vzduchu prostě něčím rozrazit musíte.
Ovšem že by se dalo spolehat na palubní počítač ? No hlavne v škodováckých dieslech rozhodně lže a ukazuje v klidu a velmi pomale jízdě nulovou spotřebu, aby se pak mohli chlubit jaká je nízká pruměrná spotřeba. Benzin nebo diesel prote vždy bude s vyšší rychlostí vyšší spotřeba.
jel jsem s OII 1.9TDI cca 1800km a ten palubni pocitac jsem nejak nepobiral co mi to tam ukazuje. Pri 900km na jeden zatah to z 7l/100km kleslo pri poslednich 100km mimo dalnici na 6l/100km. Ale kdyz jsme popojizdeli v miste cile po "atrakcich" cca do 30km tak palubni stroj ukazoval 5.5l/100km. Kdyz jsem pak stejnym stylem jako pri tom popojizdeni zpet ujel cca 180km, tak pocitac ukazoval 6.5l/100km. Vube tomu nerozumim jak to teda pocita. U fordu mi to normalne pri stejnych stylech jizdy ukazuje vzdy plus minus 2 desetiny stejnou spotrebu. TAdy to ukazuje pokazdy neco jinyho!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4tMaFGfvhX8
Megane 1,5 Décéí
Jako větší problém vidím předjíždění kamiónů navzájem. To ohrožuje všechny.
Čím konkrétně to "ohrožuje všechny"? A koho počítáš do těch "všech"?
Ta spotřeba na volnoběh je zajímavé téma. Opomenuli chybu autora, který chybně uvádí spotřebu při stání vozu v l/100km místo v l/h, tak je zajímavé, jak některé automobily zobrazují okamžitou spotřebu při stání vozu. Některé vozy nezobrazují nic, některé 99,9 a některé pro jistotu okamžitou spotřebu vůbec nezobrazují (Ford Mondeo 2006). Ona okamžitá spotřeba je ale celkem k ničemu, mnohem důležitější je průměrná. Zajímavé je, že některé automobily zobrazují průměrnou spotřebu od posledního vymazání, jiné za posledních 100km nebo jinou časovou či vzdálenostní jednotku.
to sou zas bláboly... kdbych měl jet 110km/h po dálnici, tak je to jednak nebezpečné (budu brzdit provoz při předjíždění kamionů, ...) a jednak unavující.
Pak je možná výhodnější jezdit těch 100km/h jako jedou kamióny.
Spotřeba 0,2 - 0,5l na 100km na neutrál to je skutečně novinářská perla! Stejně tak klamavý nadpis článku, v praxi by to jako mělo znamenat, že když jedu 150km/h a zpomalím na 110km/h tak bych měl ušetřit minimálně 3l/100km (reálně by to muselo být více) no jenže to by pak znamenalo, že bych musel jet asi za 4l/100km s osm let starým autem a to prostě není pravda. Jinými slovy článek napsaný jen proto, aby někdo splnil čárku a dostal výplatu.