- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Hledám úsporné auto (protože už při 50t km/rok ušetřím na dovolenou v Karibiku) a narazil jsem na zajímavý článek http://auto.denik.cz/automoto-denik/usporna-auta-nova-nejsou-nejlepsi20100616.html Z toho je jasný, že Toyota Prius sotva stačí na auto z roku 1986!!! Nejsem zastáncem ropáků ani ekoteroristů, ale když se nakonec dozvíme, že Prius je méně ekologický než Hummer (zkuste zadat do googlu), tak si z nás výrobci aut dělají legraci. Když si koupím starou plečku s 2,5l motorem v dieselu, tak po 300t km se štěstím pojede, zatímco pro Priuse si půjdu pro třetího novýho Tam je úspora paliva opravdu zanedbatelná položka.
"A automobilky se mohou jen strachovat, aby se Evropané po krizi také neotřepali a nezačali si kupovat větší auta se silnějšími motory."
Přesně tohle děje v Česku, kde produkce CO u nově prodaných aut za posledních pár let poklesla nejméně v unii. Což znamená, že jsme místo Favoritů, Felcek a Fábií přesedlali do větších, těžších, výkonnějších a bezpečnějších aut.. A dá se předpokládat, že tento trend bude pokračovat vzhledem k tomu, kde jsou ceny aut dnes a třeba před 5 lety a jak rostou nominální příjmy.
Patřím k lidem, kteří spotřebu neřeší, protože dnes (v případě benzínu) jezdí malolitrážní auto vhodné do města, na delší trasy nikoliv, okolo 6 litrů. A relativně výkonná auta (nejvyšší verze nižší stření třídy, hot hatch) si v normálním provozu řeknou o 8-10. Rozdíl ve spotřebě sice znatelný, ale ne tragický, a pro toho, kdo se chce svézt bezvýznamný.
Diesely typu octavka 1,9TDI nebo francouzke a italské diesely bych zakázal veškerý smog ve městě pochází s tehle aut. A nejsou to jen stare auta stalo se mi mockrát, že jsem jel za superbem a ten přidal a s výfuku vyšel známí černý oblak dýmu. Hnus tohle zabíjí lidi ne CO které se tak hlídá, že dnes je tak tvrdá norma, že dva běžící lidi produkují víc CO než auto !! To je přece absurdní ! Takže by měli místo behu měli jet autem ? Bez CO v ovzduší by tu byla doba ledová ! Lidstvo by vymřelo.
Ze diesel produkuje saze tak jemne, že se nám všem usazují na dosmrti v plicích a zpusobují rakovinu to je děsivé. Ne nadarmo nesmí do středu Berlína chrochtajíci auta nesplnujíci Euro5 zato benzín tam muže už Euro1. O Kalifornii ani nemluvě tam mají jednu normu pro auta jak benzinove tak dieslové, takže diesel tam nejde přihlásit, protože normu na saze nemá šanci splnit. Dokud nebude technologie co odstraní chrochtákum saze nemeli by vubec na cestu !! Všechny nás to pomalu zabíjí ....
"v USA úřady udávají přímo, jaké spotřeby paliva mají výrobci v průměru dosáhnout " ... není to zvrácené?
Přitom v USA se jezdí jinak, většinou na velké a střední vzdálenosti a hodně po dálnicích a rovných silnicích. Na větší vzdálenost je auto s malým motorem (a malým rozvorem a kabinou) dost nevhodné. Zkuste s Fabií 1,2HTP křižovat Evropu, budete jezdit tak za 8-10l/100km.
i v USA se jezdí tak jako u nás, převážně pár kilometrů do práce. Těch co jezdí z východního pobřeží na západní víc než dvakrát za rok je naprosté minimum.
proti Leaf a Volt? Proboha nezavidte a prestante nenavidet zem, ktera je trochu svobodnejsi nez slavna EU!
Já si žádnýho zmenšování nevšiml. Proboha, nehledej nenávist v každé větě na internetu.
... tak bych taky nějaký díry v nádrži neřešil Ale je třeba připomenout, že taková spotřební daň jako u nás se moc nevidí.
Ono je to asi tak, že ceny za benzín jsou v USA poloviční oproti těm u nás.
Ale co si budeme nalhávat - V8 je prostě V8.
Jak kdesi na diskusi zaznělo: Auto bez výkonu je stejný jako ženská bez zadku - každýmu akorát pro smích!
ze tu je boj urednik vs inzenyr. Urednik si proste rekne, ze musi vyrobit auto s emisema takovyma a inzenyr se z toho muze podelat, protoze urednik nevi co placa.
"Zatímco v roce 2009 činila průměrná spotřeba v USA prodaných vozů 22,4 mil na galon (10,5 l/100 km), loni to bylo 22,5 mil na galon (10,45 l/100 kilometrů). V roce 2008 byla spotřeba 21 mil na galon (11,02 l/100 km).
Zdá se tedy, že se Američané vracejí k dražším a větším automobilům s vyšší spotřebou."
Podle toho bych řekl že ta spotřeba přece klesla, a ne že je vyšši... se zase asi nekdo splet..
Jednotka míle na galon tady vyjadřuje ujetou vzdálenost na pevnou jednotku paliva. Tedy když ujede na jeden galon paliva jednou 22 a podruhé 24 mil, tak logicky v druhém případě je spotřeba nižší, protože na jeden galon paliva ujel větší vzdálenost.
Beztak jsou Amíci zadlužení až po uši, některé státy stojí na prahu bankrotu jako např nejlidnatější Kalifornie a tak by se jim navíc vybrané peníze rozhodně hodili. Jedině tak dosáhnou toho aby lidé kupovali úsporná auta.
Pokud mi nekdo vyrobi usporne auto, ve kterem bude 6 litrovy dvanactivalec s vykonem 480kW a spotrebou pod 5 litru paliva -> Teprve potom zacnu uvazovat o uspornem aute a myslim, ze v USA jsou na tom nazorove dosti podobne.
... komunismus, kdy stat diktuje vyrobcum, co maji prodavat lidem, proboha skonci?! Cela slavna EU (Ameriuka uz me prestala zajimat) - jdete konecne do pr....!!! O tom, zda si koupim sestivalec se spotrebou 15 litru nebo ctyrvalec se spotrebou 10 litru si chci rozhodnout ja sam, neb ja jsem ten kdo to plati, ne vy!
a co ti brání v tom aby sis koupil šestiválec s 15 litry spotřeby, zavedl si výfuk do kabiny a jezdil si jak dlouho chceš? Vzduch v kabině přefiltruješ přes svý plíce a plíce posádky a úzkou škvírkou spuštěného okna budete vyfukovat plyn, který bez problémů splní EURO 5.